کد مطلب: ۱۶۶۵۶۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بدون زاگرس امکان زندگی در منطقه وجود نداشت

بدون زاگرس امکان زندگی در منطقه وجود نداشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر زاگرس در تقسیمات زمینی جزئی از ایران نبود امکان نداشت که بتوانیم در آن زندگی کنیم.

عباس کشاورز در اولین جشنواره استانی گل‌‎های داوودی اظهار کرد: در وزارت جهاد کشاورزی مسئول توسعه اقتصادی هستیم و امروز نمی‎توان بدون در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و محیط زیست، موفقیتی حاصل کرد برای همین باید این موضوعات مورد تحلیلی و تحقیق بیشتری قرار گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه وظایف اقتصادی ما تولید محصولات کشاورزی، پرورش ماهی، حفظ جنگل و منابع آب است، ادامه داد: در همه رفتارها باید به بعد اجتماعی و موضوع محیط زیست بیشتر توجه کرد.

کشاورز با تاکید بر اینکه در یک فضای اجتماعی و پایدار باید فعالیت کرد، اضافه کرد: امنیت اجتماعی باید برقرار شود و خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد تا کارها دارای ارزش و اعتبار سلامت باشند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید با طبیعت آشتی کنیم، گفت: در همین راستا دولت باید زمینه‌ها را فراهم کند و هم‌اکنون نیز اقدامات ارزنده‎ای انجام شده است.

وی، توجه به طبیعت را ضروری دانست و یادآور شد: در مقطعی از زمان، اقتصاد اولویت قرار گرفت اما هم‌اکنون موضوع محیط زیست اهمیت فراوانی یافته است؛ اگر در راستای کاهش آلودگی شهر اقدامی شود، هزینه‌ها برای درمان کاهش خواهد یافت که کاری اقتصادی خواهد بود.

کشاورز، باغ گیاه‌شناسی زاگرس را فضایی در دسترس برای مردم جهت شناخت هر چه بیشتر اقلیم و پوشش زاگرس عنوان کرد و گفت: اگر زاگرس در تقسیمات زمینی جزئی از ایران نبود امکان نداشت که بتوانیم در آن زندگی کنیم. باغ گیاه‌شناسی زاگرس می‌تواند در راستای اطلاع‌رسانی به مردم در رابطه با پوشش منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.