خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۵۱۳۵

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در يادواره شهدای سايپا:

برای خودكفايی در صنعت از فرهنگ دفاع مقدس درس بگيريم

برای خودكفايی در صنعت از فرهنگ دفاع مقدس درس بگيريم

مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس، يادواره شهدای شركت سايپا با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونين، مديران، روسا، كاركنان، بسيجيان شاغل و خانواده‌های معظم شهدای شركت سايپا دوشنبه برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی با بيان اينكه در موضوع خودكفايی بايد از فرهنگ دفاع مقدس درس بگيريم، گفت: دفاع مقدس درخشان‌ترين حماسه و رشادت ملت ايران است كه بايد الگوی همه ما در شرايط فعلی قرار گيرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نقدی به تحريم‌های تسليحاتی در زمان دفاع مقدس اشاره و تصريح كرد: تحريم‌های تسليحاتی و نظامي در زمان دفاع مقدس باعث شد تا به خودكفايی در صنايع دفاعی دست يابيم و اصلي‌ترين راهكار خودكفايی در صنايع دفاعی كشور، خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی با اشاره به اينكه امروزه در شرايط جنگ اقتصادی قرار داريم، خاطرنشان كرد: بايد همانند دوران دفاع مقدس با اتكاء به توانمندی‌های داخلی و خودباوری تلاش كنيم كه در صنايع ديگر از جمله صنعت خودرو به خودكفايی برسيم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه در بسياری از صنايع دفاعی از جمله صنعت موشكی، سامانه‌های پدافند هوايی، ناو هواپيمابر، زيردريايی و ساخت پهباد به خودكفايی رسيده‌ايم و اين عظمت در سايه خودباوری و اعتماد به نفس حاصل شده است.

نقدی افزود: علی‌رغم همه تهديدها بر عليه كشورمان هزينه‌های دفاعی ما از هزينه‌های دفاعی كشورهای كوچك حاشيه خليج فارس بسيار كمتر بوده و جزو كم هزينه‌ترين بخش‌های كشور است و اطلاعات دقيق اين هزينه‌ها در سازمان برنامه و بودجه قابل رصد و بررسی است.

وی پيشرفت‌های كشور در صنايع دفاعی را نتيجه عشق، ايمان، استقامت و پيروی از فرهنگ شهادت و شهدای گرانقدر دانست و تصريح كرد: بايد همانگونه كه در صنايع دفاعی تهديدها را به فرصت تبديل كرديم در صنايع ديگر از جمله صنعت خودرو نيز با خودباوری و اعتماد به نفس تهديد تحريم‌های ظالمانه دشمنان را به فرصت تبديل كنيم تا به خودكفايی در اين صنعت نائل شويم.

نقدی گفت: يكی از رموز موفقيت و خودكفايی در صنعت خودرو تعامل و ارتباط نزديك با دانشگاه‌های كشور است كه بايد به صورت جدی اين تعامل دوسويه برقرار شود تا در اين صنعت خودكفا شويم.

وی افزود: توليد در كشور در حال حاضر اقتصادی نيست كه بايد تلاش كنيم تا نقدينگی موجود در جامعه به سمت توليد سوق داده شود و با مشاركت مردم از طريق سرمايه‌گذاری در بخش توليد بتوانيم به خودكفايی در صنعت خودرو و صنايع ديگر برسيم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاكيد كرد: بايد در اقتصاد و صنعت داخلی به بهره‌وری برسيم تا توجه به اين حوزه‌ها بيشتر شود.

منبع: سایپانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.