خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۷۵۵۹

بررسی صورت‌ مالی «وخارزم»

بازدهی ۱۲۲۲ درصدی یک نماد بورسی!

بازدهی 1222 درصدی یک نماد بورسی!

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در گزارش منتشر شده در کدال از 31هزار میلیارد ریالی شدن پورتفوی بورسی خود خبر داد. وخارزم همچنین در گزارش شش ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال برای هر سهم خود 119 ریال سود محقق کرده که در مقایسه با سال گذشته رشدی 1222 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی که با سرمایه ثبت‌شده 12هزار و 500میلیارد ریالی و با نماد وخارزم در بورس تهران فعالیت می‌کند.

در گزارش صورت وضعیت پورتفوی سرمایه‌گذاری یکماهه منتهی به 30دی ماه خود با خرید سهام چند شرکت بورسی به ارزش سه هزار و220 میلیارد ریال، ارزش کل پورتفوی بورسی خود را به 31 هزار میلیارد رساند.

از میان سهام خریداری شده وخارزم در یکماه اخیر می‌توان به خرید 244 میلیون سهم بانک صادرات، 105 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان و حدود 13 میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اشاره کرد.

با وجود این، خریدها همچنان 47.4 درصد پورتفوی وخارزم را شرکت سینادارو تشکیل می‌دهد و پس از آن سیمان سفید نی‌ریز و رکیش به ترتیب با 16.7 درصد و 15.7 درصد بیشترین سهم را در پورتفوی سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به خود اختصاص داده‌اند.

1

روند تغییرات پورتفوی بورسی وخارزم

روند تغییرات پورتفوی بورسی وخارزمدر صورت سرمایه‌گذاری صنعت وخارزم، گروه مواد و محصولات دارویی، بانک‌ها و موسسات مالی و محصولات شیمیایی به ترتیب با 24، 17 و 16 درصد بیشترین سهم را از آن خود کرده‌اند و در یک ماهه اخیر ارزش گروه مواد و محصولات دارویی در سبد سهام این شرکت با افتی سه میلیارد تومانی مواجه شده است. بر این اساس کل پروتفوی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در 9 ماه اخیر رشدی 55 درصدی داشته است.

2

سرمایه گذاری وخارزم به تفکیک صنعت

وخارزم همچنین در گزارش شش ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال برای هر سهم خود 119 ریال سود محقق کرده که در مقایسه با سال گذشته رشدی 1222 درصدی را نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرم سود رو در اینجور مواقع نباید به این صورت محاسبه کرد حالا اگر یک شرکت زیان ده به رشد برسد و عدد صفر ریال یا یک ریال سود محقق کرده باشد می توانیم بازدهی میلیون در صدی برایش متصور شویم؟

  • ناشناس

    چه خوب شد برگشتيد?