کد مطلب: ۴۳۹۲۳۵

یادداشت رئیس کل بانک مرکزی از جلسه امروز:

برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید چیست؟

برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید چیست؟

رئیس کل بانک مرکزی امروز در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامی خود نوشت به برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید در جلسه امروز خود اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز در یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود به برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید در جلسه امروز خود اشاره کرد.

وی در ابتدا یادداشت خود نوشت: بعداز ظهر امروز، همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص) در اولین نشست راهبردی در مورد برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید، با حضور معاونین و دیگر مدیران ارشد بانک مرکزی، سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی مؤثر بر رشد اقتصادی را در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی افزود: در این جلسه تأکید شد که « جهش تولید » نیازمند برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از بانک‌ها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، در کنار روند اصلاح نظام بانکی، با اولویت اصلاح ترازنامه بانک‌ها، شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی و ممانعت از ورود منابع بانک‌ها به فعالیت‌های سفته بازانه، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور تحت هر عنوان به ظاهر موجه، برگشت کلیه ارزهای ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، توجه به بخش خدمات و اقتصاد دانش بنیان و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالای ایرانی، از طریق کارت‌های اعتباری… و مهمتر ازهمه، توسعه عملیات بازار باز برای کنترل نرخ سود و تورم است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه نوشت: مقرر شد جزئیات برنامه‌ها با محوریت معاونت اقتصادی بانک و خصوصاً در مواردی که با سیاست‌های مالی و تجاری مرتبط می‌شود در هماهنگی با سایر دستگاه‌های اقتصادی دولتی و نهادها و بخش‌های غیردولتی، تدوین و پیگیری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا از پایین آوردن قیمتها مثلا خودرو و مسکن حرفی زده نمیشه
    بخدا اگر ارزان بشه بیشتر فروش و بیشتر تولید و حتی جهشی میشه
    و نارضایتی عمومی هم کم میشه
    ما تولید داخلی با کیفیت بهتر و به قزمت واقعی بدور از حباب دوست داریم ولی گرانفروشی توسط تولید کننده داخلی باعث قهر مردم از تولیدات داخلی میشه