کد مطلب: ۷۹۲۶۸۶

برنامه بانک مرکزی برای کاهش تورم ۲۰ تا ۳۰ درصدی

برنامه بانک مرکزی برای کاهش تورم 20 تا 30 درصدی

رئیس کل بانک مرکزی امروز 8 فروردین 1402 اعلام کرد بانک مرکزی برنامه جدی برای کاهش تورم درپیش دارد و قرار است تورم را تا کانال 20 تا 30 درصدی پایین بیاورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس بانک مرکزی درباره برنامه خود برای کاهش تورم اظهار نظر کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم.
محمدرضا فرزین درباره «مهار تورم و افزایش تولید» در سال 1402، گفت: باید اختیاراتی به بانک مرکزی داده شود تا بتوانیم اضافه‌برداشت‌های بانک‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این اضافه‌برداشت‌ها در تعدادی از بانک‌های محدود است و برنامه مشخصی داریم که آن را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: ما برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم. برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال 20 تا 30 درصد برسانیم که در گرو تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور است.

جدی عمل کنیم تورم به زیر 30 درصد می‌رسد

برای کاهش تورم باید بدهی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی باید کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کاهش تورم گفت: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به اقدامات سازمان برنامه و بودجه برای تحقق شعار سال 1402، مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: بدهی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی باید کاهش پیدا کند؛ در حال حاضر این بدهی‌ها از عوامل مؤثر در تورم است.

وی اضافه کرد: تکالیف تکلیفی روی بانک‌ها باید کمتر شود. یکی دیگر از ریشه‌های تورم، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بود که با حذف ارز ترجیحی، خالص دارایی خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر اجزای تشکیل‌دهنده تورم در همه دستگاه‌ها مدیریت و جلوی بی‌انضباطی‌ها به عنوان خط قرمز گرفته و سخت‌گیری شود، قطعاً روند تورم کاهشی خواهد شد.

میرکاظمی تأکید کرد: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر 30 درصد هم برسانیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Omentnha

    چون هر رئیس بانکی سر کار امد راه و روشی نبود که ادامه دهد بلکه سلیقه ای عمل میکنند و این بی تجزبگی چوبش تو سر ملت میخوره