کد مطلب: ۲۵۴۷۸۰

برنامه تویوتا برای توسعه خودروهای پاک هیدروژنی

برنامه تویوتا برای توسعه خودروهای پاک هیدروژنی

تویوتا به منظور توسعه خط تولید خودروهای سلول سوختی هیدروژنی، می‌خواهد یک کارخانه جدید مخصوص اینگونه خودروها احداث کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای الکتریکی، برقی و سلول سوختی هیدروژنی را که دوستدار محیط زیست‌اند، به تولید انبوه برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حالا شرکت خودروسازی تویوتا که از فعال‌ترین و برترین خودروسازان جهان است به تازگی تصمیم گرفته است که به منظور افزایش تعداد خودروهای پاک مجهز به این فناوری، کارخانه جدیدی را احداث کند تا بتواند به تولید قطعات مورد نیاز این خودروها و همچنین توسعه خط تولید آنها بپردازد.

تویوتا بدین منظور می‌خواهد تولید سلول‌های سوختی را به یک کارخانه‌ جدید در تویوتا سیتی ژاپن که ۷۰ هزار متر مساحت دارد، منتقل کند.

این شرکت همچنین مخازن هیدروژن را به یکی دیگر از کارخانه‌هایش در شیمویوما منتقل می‌کند. این دو کارخانه قرار است تا دو سال آینده یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

فناوری سلول های سوختی از مخلوط کردن هوا و هیدروژن، برق تولید کرده و به عنوان نیروی محرکه موتور خودروهای پاک و برقی استفاده خواهد شد.

مخازن هیدروژن خودروهای سلول سوختی نیز از جنس الیاف کربن تولید می‌شوند تا مقاومت بالایی داشته باشند.

تویوتا قصد دارد فروش خود از این خودروهای پاک را به سالانه ۳۰ هزار خودرو برساند که البته این رقم با آنچه که تویوتا تاکنون انجام داده است، تفاوت زیادی دارد.

بنابراین این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته است که دو کارخانه بزرگ بدین منظور توسعه داده و احداث کند تا بتواند تولید و در نتیجه فروش و درآمد خود از این دسته خودروها را به هدف نهایی خود برساند.

سال گذشته تویوتا توانست تنها ۳ هزار دستگاه خودروی سلول سوختی هیدروژنی را به فروش برساند این در حالیست که تویوتا می خواهد از سال ۲۰۲۰ میلادی، هر ساله ۱۰ هزار دستگاه خودروی هیدروژنی را به لیست فروش خود اضافه کند.

هم‌اکنون خودروی هیدروژنی تویوتا میرای که در بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و ۹ کشور دیگر اروپایی دیگر عرضه شده است، توانسته است عملکرد موفقیت‌آمیزی را برای خود به ثبت برساند.

مدیران ارشد تویوتا بر این باورند که افزایش تولید اینگونه خودروها، مهم ترین و بزرگترین راهکار برای کاهش قیمت آنهاست.

تویوتا میرای در حال حاضر با قیمت ۵۹ هزار و ۲۶۰ دلار در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود و امکان خرید اقساطی این خودرو نیز با قسط ۳۶ ماهه و به مبلغ ۳۴۹ دلار در ماه وجود دارد.

یکی از مشکلات تویوتا در آمریکا این است که میرای تنها در ایالت کالیفرنیا به فروش می‌رسد چرا که این ایالت میزبان بیشترین تعداد جایگاه‌های سوختگیری خودروهای هیدروژنی است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: وب سایت Industry Leaders Magazine

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.