خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۲۶۵۶

برنامه رنو برای افزایش تولید خودروهای برقی

برنامه رنو برای افزایش تولید خودروهای برقی

شرکت خودروسازی رنو فرانسه با هدف افزایش میزان فروش خود قصد دارد محصولات و خودروهای برقی تولیدی خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴ درصد افزایش و گسترش دهد.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام‌الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

شرکت رنو فرانسه نیز از این روند مستثنی نیست و می‌خواهد پا‌به‌پای سایر شرکت‌های خودروسازی به پیش برود. کارلوس گوسن، مدیرعامل اجرایی گروه خودروسازی رنو و نیسان روز جمعه اظهار کرد: «خودروهای برقی و الکتریکی تبدیل به عاملی برای پیشرفت و سودآوری خودروسازها در جهان شده‌اند و از طرفی با استقبال بی‌نظیری از جانب مردم و شهروندان مواجه شده است.»

به نظر می‌رسد این خودروساز فرانسوی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اخیر در ایران، هند و روسیه از پیشرفت خوبی در زمینه سودآوری و فروش برخوردار شده است و در این زمینه از شریک تجاری خود -نیسان- که در چین اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است، سبقت و پیشی گرفته است.

شرکت رنو نیز تصمیم گرفته است یکی از شرکت‌های پیشگام و پیشرو در صنعت خودروی برقی و هیبریدی به شمار بیاید، به همین خاطر کارلوس گوسن اعلام کرده است که قرار است رنو به زودی ۸ خودروی تمام‌برقی جدید و ۱۲ خودروی هیبریدی تولید و به بازار عرضه کند.

شرکت رنو فرانسه قصد دارد همکاری‌های خود را با دایملر آلمان در بخش تولید خودرو به صورت محدود گسترش داده و مدل‌های الکتریکی و برقی خود را افزایش دهد.

رنو فرانسه می‌خواهد میزان فروش محصولات خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵ میلیون در سال برساند. این در حالی‌ست که این رقم در سال گذشته ۳.۴۷ میلیون و با هدف سودآوری ۷ درصدی بوده است.

از جمله شرکت‌های خودروساز جهانی که از برنامه‌های خود برای تولید انبوه خودروهای برقی رونمایی کرده‌اند، می‌توان به تویوتا و نیسان ژاپن، بی‌ام‌و و فولکس واگن و دایملر آلمان، تسلا، جنرال موتورز و فورد آمریکا اشاره کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.