خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۷۱۷۷

رهامی:

مستقل هستم و نمی‌خواهم در فهرست اصلاح‌طلبان باشم

مستقل هستم و نمی‌خواهم در فهرست اصلاح‌طلبان باشم

محسن رهامی به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای لاریجانی فعلا اعلام حضور نکرده است و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن رهامی، از سیاستمداران فعال اصلاح‌طلب است که قصد ورود به کارزار انتخابات و محک زدن خود در صندوق رای مردم را دارد؛ وی با شعار دولت «صلح و توسعه پایدار» اعلام کاندیداتوری کرده و معتقد است اداره کشور نیازمند نگاه فراملی و فراجناحی است، بنابراین از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌‌طلبان خواست تا نام او را در فهرست کاندیداهای خود قرار ندهند.

آنچه می‌خوانید گزیده‌‌ای از دیدگاه‌های این کاندیدای اصلاح‌طلب برای نحوه اراده کشور است.

-انتخابات را نباید از دست بدهیم؛ چون یک فرصت و موقعیت برای اصلاح امور کشور و یک تکلیف است. از سوی دیگر حق همه گروه‌های فکری است که به میزان سهمی که دارند در اداره کشور حضور داشته باشند و نظر بدهند. تاکنون هم در تمامی انتخابات گذشته حضور فعال داشتم در سال ۹۲ جزو شورای حکمیت میان آقایان عارف و روحانی بودم.

-فراجناحی آمدم تا از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنم. ورود مستقل به این معنی نیست که روی هیچ گروهی‌ حساب نکرده باشم. دیدگاهم این است که اداره کشور نیازمند نگاه فراملی و فراجناحی است، برای همین سعی کردم خود را در قالب محافل تعریف نکنم تا در صورت پیروزی بتوانم از تمام ظرفیت‌های لایق کشور استفاده کنم.

-اگر کسی بتواند بخشی از آرای کشور را وارد صندوق‌های رأی کند، باید تا روزهای آخر حرکت کند و در نهایت در قالب ائتلاف، ایفای نقش کند این به معنای کنار رفتن از عرصه انتخابات نیست سال ۸۴ نیز اگر جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب با یکدیگر ائتلاف می‌کردند موفقیت بالایی داشتیم اما دوستان ائتلاف را قبول نکردند و کنار رفتن مطرح شد که عملاً کسی این کار را هم نکرد لذا اگر به این نتیجه برسم که اگر کسی را که زمینه رای بیشتری دارد کمک نکنیم هر دو شکست می‌خوریم، وارد مدلی از ائتلاف می‌شوم.

-آقای لاریجانی فعلاً اعلام حضور نکرده و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست تا زمانی که بتوانیم از نیروهای درون جبهه اصلاحات حمایت کنیم، تلاش نیروهای اصلاحات این است که از نیروهای درون جریان استفاده کنند اگر هم دولت ائتلافی قرار است تشکیل شود از درون جبهه اصلاحات باشد اما معتقدم برای هر گونه تصمیم‌گیری در این زمینه هنوز زود است و باید منتظر ثبت‌نام‌ها و تاییدشدگان قطعی باشیم تا بتوانیم شفاف‌تر صحبت کنیم.

-گمانم این است که در انتخاب نیروها هم نباید نگاهمان به دولت‌های گذشته باشد یکی از نقدهایی که به دولت روحانی داشتم همین بود که دوباره برگشت و نیروهای ۳۰-۴۰ سال پیش را سر کار آورد نیروهایی که مدیران ۴۰ سال پیش اگر توانی داشتند در همان زمان استفاده کردند. اکنون در اربعین دوم انقلاب، تجربه‌ها و روش‌ها را باید بازنگری و اصلاح کنیم.

-در اداره کشور به مدیریت اجرایی و کلان نقدهایی دارم. چون معتقدم بخشی از مشکلات به سیاست‌های کلان کشور باز می‌گردد. در روابط خارجی نتوانستیم بحران را با بسیاری از کشورها حل کنیم. باید بتوانیم تنش با کشورها را مدیریت کنیم و به حداقل برسانیم. خصوصاً با کشورهایی مانند عربستان و مصر.

-موضوع دیگر بحث فساد کارگزاران نظام است زمانی هم که به عنوان معاون وزیر و رئیس دانشگاه فعالیت داشتم، اصلا اجازه ندادم در سیستم تحت نظارتم دختر، پسر، برادر و خانواده احدی از نفوذ دولت استفاده کند این مسئله که درباره خدم و حشم مسئولان دولتی به معنای عام کلمه وجود دارد و هر کس به جایی می‌رسد اقوام خود را به بیت‌المال وصل می‌کند را خلاف اصول انقلاب و تضییع بیت‌المال می‌دانم اگر روزی کوچکترین فسادی از افراد کابینه خود ببینم همان روز عزلش می‌کنم و شاید برخی دوستان این میزان از حساسیت را در مورد وزرا و افرادی که منتسب به آنها هستند نداشته باشند.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.