کد مطلب: ۵۳۶۶۲۵

فرصتی برای برندسازی و تامین مالی طرح‌های فناورانه / بازگشت ۸۰ درصدی اعتبارات

فرصتی برای برندسازی و تامین مالی طرح‌های فناورانه / بازگشت ۸۰ درصدی اعتبارات

صندوق نوآوری و شکوفایی درصدد است تا با برگزاری مسابقه تلویزیونی منابع مالی جدیدی برای توسعه محصولات فناورانه و برندسازی محصولات به اکوسیستم نوآوری کشور تزریق کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف "تامین مالی جمعی" طرح‌های فناورانه مسابقه تلویزیونی با عنوان "کارویا" ساخته شده و تابستان امسال از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و طی آن بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور به رقابت می‌پردازند تا طرح‌های سرمایه‌پذیر برتر وارد فرآیند تامین مالی جمعی شود.

"تامین مالی جمعی" یکی از ابزارهای تامین مالی نوآوری، به ویژه برای طرح‌های نسبتاً کوچک است که اخیراً به همت سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شده است و در قالب آن، اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند فارغ از سن، جنس و موقعیت جغرافیایی می‌توانند از طریق سکوهای معتبر و مورد تایید شرکت فرابورس ایران، در تامین مالی طرح‌ها مشارکت کرده و در سود و زیان آنها شریک شوند.

در این روش منابع جدید مالی فراتر از منابع بخش دولتی یا عمومی موجود و با ماهیت بخش خصوصی به زیست‌بوم دانش‌بنیان تزریق می‌شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به منظور تسهیل و تقویت تامین مالی جمعی در طرح‌های دانش‌بنیان با رویکرد غیرمستقیم اقدام به برگزاری این مسابقه تلویزیونی کرده است و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری ویدئو ارائه ۳دقیقه‌ای طرح خود را از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام یا "بله" به شماره تلفن ۰۹۹۲۵۳۸۵۸۹۳ ارسال کنند.

جزئیات ارائه تسهیلات به دانش بنیان‌ها

طی این رویداد رقابتی، صندوق نوآوری و شکوفایی بازگشت ۸۰ درصد اصل سرمایه‌گذاری انجام‌شده از طریق سرمایه‌گذاران حقیقی را تضمین می‌کند. به عبارت دیگر، اشخاص حقیقی که در تامین مالی جمعی مشارکت داشته باشند، در صورت شکست طرح، با زیان قابل توجهی مواجه نشده و می‌توانند ۸۰ درصد اصل سرمایه خود را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

از سوی دیگر شرکت‌ها با شرکت در این رقابت می‌توانند حداکثر ۴ میلیارد تومان سرمایه جسورانه برای توسعه طرح‌های خود از طریق تامین مالی جمعی کسب کنند.

"توانایی تامین ۱۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای توسعه طرح‌های فناورانه"، "دانش‌بنیان و فناور بودن شرکت کنندگان" و "بازگشت سرمایه در حداکثر یک دوره ۱۲ ماهه" از دیگر شروط مشارکت شرکت‌ها در این مسابقه است.

ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.