کد مطلب: ۱۳۲۰۷۴

برهم خوردن معادلات اوپک با افزایش تولید نفت در لیبی

برهم خوردن معادلات اوپک با افزایش تولید نفت در لیبی

در حالی که کشورهای اوپک توافق کرده‌اند میزان تولید خود را کاهش دهند تا توازن در بازار نفت ایجاد شود، حجم تولید در کشور لیبی به بالاترین میزان خود طی دو سال گذشته رسیده است.

به نقل از بلومبرگ، در حالی که کشورهای اوپک توافق کرده‌اند میزان تولید خود را کاهش دهند تا توازن در بازار نفت ایجاد شود، حجم تولید در کشور لیبی به بالاترین میزان خود طی دو سال گذشته رسیده است.

در حال حاضر، تولید نفت کشورهای آفریقای شمالی به 796 هزار بشکه در روز رسیده است. بر اساس آمارهای اعلام شده، لیبی تا پایان ماه آپریل روزانه 700 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده است.

این حجم از تولید، چالش دیگری برای کشورهای عضو اوپک و توافق آنها به منظور افزایش قیمت نفت است.

لیبی بزرگ‌ترین ذخایر نفتی را در میان کشورهای شمال آفریقا دارد. جنگ داخلی، درگیری گروه‌های مسلح و همین‌طور، تعطیلی میدان نفتی شراره و چند میدان دیگر، صنعت نفت، این کشور را در چند سال اخیر مختل کرده است. این کشور، به منظور احیای صنعت نفت خود، از طرح کاهش تولید معاف شد.

میدان نفتی شراره، که به مدت سه هفته فعالیت خود را متوقف کرده بود، در حال حاضر، 225 هزار بشکه نفت تولید می‌کند و ظرفیت تولید 330 هزار بشکه را در روز دارد.

میدان نفتی دیگری هم که در غرب لیبی قرار داد و در سال 2015 تعطیل شده بود، ماه گذشته فعالیت خود را از سر گرفت. ادامه فعالیت این دو میدان نفتی باعث شده حجم تولید نفت این کشور به بالاترین میزان خود از سال 2014 تاکنون برسد.

گفتنی است، روز دوشنبه طی بیانیه‌هایی که از سوی عربستان سعودی و روسیه به طور جداگانه منتشر شد، این دو کشور تمایل خود مبنی بر تمدید توافق کاهش را اعلام کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.