کد مطلب: ۶۰۸۴۲۴

برگزاری شب یلدا چقدر هزینه‌ دارد؟

برگزاری شب یلدا چقدر هزینه‌ دارد؟

برگزار کردن شب یلدا با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این روزها در حداقل‌ترین حالت ممکن ۷۵۰ هزار تومان آب می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب یلدا یا شب چله یکی از جشن‌‌های کهن ایرانی است؛ در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها گرامی داشته می‌ شود.

این روزها اما با توجه به نرخ‌های نجومی میوه و خشکبار برگزاری جشن‌ها برای ایرانیان سخت شده است؛ انار یکی از اصلی‌ترین عناصر شب یلدا است که در بازار در بازه قیمتی کیلویی ۲۰ تا ۶۵ هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود.

یکی دیگر از نشانه‌های سفره یلدا هندوانه است که در بازار در بازه قیمتی کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود و وزان هر عدد از هندوانه به طور میانگین ۴ کیلوگرم است که در نتیجه خرید یک عدد هندوانه برای شب یلدا ۵۰ هزار تومان آب می‌‌خورد.

ازگیل یکی دیگر از اصلی‌ترین میوه‌های سفره یلدا است که این روزها با نرخ‌های نجومی در بازار خرید و فروش می‌‌شود و ۶۰۰ گرم آن در بازار ۱۵۷ هزار تومان قیمت خورده است.

میوه‌های زمستانی نیز در ظرف میوه شب یلدا گنجانده می‌‌شوند؛ هر کیلوگرم پرتغال در بازار در بازه قیمتی ۱۸ تا ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود و هر کیلوگرم کیوی نیز ۲۸ تا ۳۸ هزار تومان قیمت دارد و هر کیلوگرم موز در بازه قیمتی ۳۲ تا ۳۸ هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود و هر کیلوگرم خیار نیز ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان قیمت دارد.

با توجه به آنچه گفته شد تهیه یک سبد میوه که از میوه‌های زمستانه تشکیل شده باشد این روزها در حداقل‌ترین حالت ممکنه ۱۰۹ هزار تومان هزینه می‌‌برد.

آجیل یکی دیگر از مولفه‌های شب یلدا است که این روزها با نرخ‌های نجومی در بازار خرید و فروش می‌‌شود؛ هر کیلوگرم آجیل مخلوط این روزها در بازه قیمتی ۲۳۰ تا ۳۴۰ هزار تومان قرار دارد و به طور میانگین خرید یک کیلوگرم آجیل ۲۸۵ هزار تومان آب می‌‌خورد.

شیرینی نیز در سفره شب یلدا جایگاه ویژه ای دارد؛ بررسی‌ها حاکی از آن است که هر کیلوگرم شیرینی در بازار در بازه قیمتی ۷۰ تا ۱۷۰ هزار تومان قرار دارد و به طور میانگین یک کیلوگرم شیرینی این روزها ۱۲۰ هزار تومان آب می‌‌خورد.

به طور کلی برگزار کردن شب یلدا با توجه به آنچه گفته شد این روزها در حداقل‌ترین حالت ممکن ۷۵۰ هزار تومان آب می‌‌خورد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.