کد مطلب: ۶۱۰۸۵۸

توضیح جدید درباره برگشت سیب‌زمینی‌های صادراتی

توضیح جدید درباره برگشت سیب‌زمینی‌های صادراتی

اخیرا خبر برگشت سیب زمینی صادراتی ایران از ترکمنستان و ازبکستان خبرساز شده است. حالا رئیس اتحادیه بارفروشان می‎‌گوید: بخشی از این سیب‌زمینی‌ها از مرز عبور کرده و صادر شده و بخشی دیگر در ایران به فروش رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار خبر بازگشت سیب‌رمینی‌های صادراتی از ترکمنستان و ازبکستان، رئیس اتحادیه بارفروشان در نامه‌ای توضیحات زیر را برای تجارت‌نیوز ارسال کرده است.

حیدر ساکن برجی در این نامه توضیح داده که «احتراما ضمن تقدیر و تشکر بابت اطلاع رسانی سریع و شفاف از جانب آن رسانه و اینکه موضوعات مربوط در این خصوص از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است لازم به ذکر است در مصاحبه صورت گرفته در هفته گذشته با ریاست اتحادیه بارفروشان مشهد، توضیحات به گونه دیگری برداشت شده است و تداخل معنایی صورت گرفته است.

در چند وقت قبل، کشور ازبکستان طی یک اقدام بی‌سابقه از ورود سیب زمینی های ایران جلوگیری به عمل آورد.

گرچه برای مدت ۲۴ ساعت کشور ترکمنستان نیز ممانعت ورود برای سیب‌زمینی ایران در مرز لطف آباد ایجاد کرد اما پس از ۲۴ ساعت با رایزنی و برطرف کردن دغدغه مسئولین قرنطینه ترکمنستان ورود آزاد شد.

بخشی از محموله های ارسالی ایران در مرز بین دو کشور ترکمنستان و ازبکستان چند روز متوقف و در نهایت در کشور ترکمنستان بفروش رسید.

در همین راستا محموله‌های ترانزیتی ایران که از طریق ترکمنستان به طرف ازبکستان ارسال می‌شد قبل از ورود به ترکمنستان از مرز برگشته و در داخل کشور به فروش رسید.»

پیش‌تر حیدر ساکن برجی، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد به تجارت‌نیوز گفته بود: وقتی میوه یا صیفی‌جات از لب مرز به کشور مقصد برگشت می‌خورد معمولا این محصولات کشاورزی در داخل کشور مصرف می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر خبر میوه‌های صادراتی برگشت خورده ر ا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چی بخورد مردم بینوا میدین

  • ناشناس

    بالاخره ننوشتی دلیل برگشت خوردن چی بود؟؟؟