کد مطلب: ۲۲۴۷۶۹

بلوکه شدن بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری بازسازی سوریه توسط ترامپ

بلوکه شدن بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری بازسازی سوریه توسط ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا کمک مالی بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری این کشور برای بازسازی سوریه را مسدود کرد. این خبر هماهنگ با اعلام روز پنج‌شنبه ترامپ درباره تصمیمش مبنی‌بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: کاخ سفید به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده است که کمک مالی بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری برای بازسازی سوریه را مسدود کند چه بسا آمریکا می‌خواهد به‌طور کلی در نقش خود در سوریه بازنگری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گذشته متعهد شده بود که در قالب تلاش‌ها برای بازسازی سوریه ۲۰۰ میلیون دلار کمک کند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه برکنار شده آمریکا در ماه‌فوریه در نشستی در کویت درباره مبارزه علیه داعش متعهد شده بود که این پول برای بازسازی سوریه اختصاص یابد.

این تغییر موضع در حالی انجام می‌گیرد که جنگ علیه داعش به بن‌بست رسیده است،‌ درحالی‌که این گروه تروریستی تنها ۵ درصد از سرزمین‌های خود را تحت کنترل دارد، اما به تازگی با سرعت بیشتری حملات خود را انجام داده و در ماه‌های اخیر نیز سرزمین کمتری از دست داده است.

همچنین به تازگی دونالد ترامپ اعلام کرد که به زودی نیروهای آمریکا از سوریه خارج می‌شوند که این مساله نگرانی‌های بیشتری ایجاد کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشته است: به نظر می‌رسد ترامپ درباره این مساله، مورد سوال قرار گیرد، اما او اعلام کرده است که می‌خواهد متحدان منطقه‌ای از جمله عربستان سعودی اقدامات بیشتری انجام دهند و کاخ سفید از کشورهای حوزه خلیج فارس خواسته است که میلیاردها دلار را برای بازسازی سوریه هزینه کنند.

پس از اظهارات ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از سوریه در آینده نزدیک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ماموریت وزارت دفاع آمریکا، شکست داعش بوده و این سیاست تغییر نیافته است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترامپ جدول زمانی خاصی در این‌باره ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.