کد مطلب: ۶۲۹۷۱۷

بلیت مترو گران شد؟/ جزئیات کارت‌های تخفیف‌دار

بلیت مترو گران شد؟/ جزئیات کارت‌های تخفیف‌دار

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل از تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در پایتخت برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بلیت مترو چند درصد گران شد؟

به نقل از ایرنا ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز بررسی لایحه شماره شهردار تهران در خصوص « تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱» را در دستور کار قرار دادند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص توضیح داد: طی بررسی هایی که در جلسات مشترک بین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت، مبالغ بیشتری برای افزایش قیمت نرخ بلیت کرایه حمل و نقل عمومی تا افزایش ۴۰ درصد مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط بد اقتصادی مردم به عنوان یک عامل محدودکننده برای مدیریت شهری تهران مطرح بود در جلسات مشترک با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستیم که با به کارگیری روش‌های مختلف و استفاده از راه کارهای پیشنهادی به دنبال جایگزین مبالغ باشند و افزایش چندانی در نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نداشته باشیم.

۵۰۰ تومان به نرخ کرایه مترو اضافه شد

تشکری هاشمی گفت: در نتیجه ۲۵ درصد افزایش متوسط پیش‌بینی شده اما همچنان حدود ۱۰ درصد از مبلغ حمل و نقل عمومی از شهروندان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه باقی مبلغ باید از شهرداری تهران و همچنین دولت تامین شود تا بتوانیم ما به التفاوت این مبلغ را جبران کنیم، ادامه داد: پیش بینی شده حداکثر ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه در مترو اضافه شود.

وی با بیان اینکه خطوط حومه ای شهر تهران با توجه به شرایطی که دارند مشمول ۲۵ درصد افزایش شدند گفت: اما تبصره ای وجود دارد که شرکت مترو در طول سال ۱۴۰۱ موظف شده است خطوط حومه ای شهر تهران و مشخصا مترو تهران_کرج بتوانند سازو کارهای نظام پرداخت مستقل داشته باشند.

نرخ بلیت مترو تهران_کرج

عضوشورای تهران ادامه داد: با توجه به موضوعات ذکر شده تصمیم‌گیری شد نرخ بلیت مترو تهران_کرج یک هزار تومان باشد.

به گفته وی، کسانی که از کارت بلیت مبلغ‌دار شخصی‌سازی شده استفاده کنند علاوه بر تمام تخفیفات پیش‌بینی شده در لایحه، پنج درصد به ازای هر بار شارژ کارت بلیت تخفیف داده می‌شود و برای کسانی که از درگاه های غیرحضوری مثل اپلیکیشن و یا سایر روش های پرداخت آنلاین، بلیط های تک سفره را خریداری کنند نیز، پنج درصد تخفیف پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حمل و نقل عمومی قیمت پایه هشت هزار تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ به عنوان ودیعه نیست و مبلغ قیمت خرید کارت است و با توجه به موضوع بیماری های واگیر دار و شیوع برخی بیماری کارت‌ها نیز شخصی سازی خواهد شد.

تخفیف ۱۰۰ درصدی برای خانواده شهدا و جانبازان

تشکری هاشمی درباره استفاده از کارت‌های تخفیف دار نیز گفت: کسانی که از کارت های تخفیف دار استفاده می کنند در روز می توانند چهار بار از خدمات مترو استفاده کنند و امکان استفاده بیش از چهار بار نخواهد بود.

به گفته وی، جانبازان و خانواده شهدا؛ افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند داشت و دانشجویان و برای دانش آموزان تخفیف ۵۰ درصد پیش بینی شده و کارت منزلت برای افراد بالای ۶۰ سال نیز با تخفیف ۹۰ درصد ارائه خواهد شد.

کارت‌بلیت یکساله برای خبرنگاران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخفیفات بلیت خبرنگاران گفت: کسی که مجوز طرح ترافیک را دریافت می‌کند با ماشین شخصی تردد می‌کند لذا بلیت حمل و نقل عمومی برای آنها موضوعیت ندارد اما خبرنگارانی که داوطلبانه و یا فاقد خودروی شخصی هستند ما به ازای مجوز ورود به طرح ترافیک کارت بلیت حمل و نقل عمومی با شارژ ۴۵۰ هزار تومان برای استفاده یکساله دریافت خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.