کد مطلب: ۲۹۲۱۹۳

بلیت هواپیما در افت قیمت

بلیت هواپیما در افت قیمت

نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر افزایش قیمت بلیت هواپیما که در برخی مسیر‌ها چشم‌گیر بوده سبب کاهش تقاضا خرید بلیت و خالی ماندن صندلی‌ها در زمان پرواز شده است.

به دنبال نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته، نوسان قیمت‌هایی در بازار‌های مختلف شکل گرفت که افزایش نرخ بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی یکی از آن‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گونه‌ای که نرخ بلیت هواپیما با توجه به میزان وابستگی آن‌ها به ارز افزایش هزینه ۵۰ تا ۷۵ درصدی داشته و در برخی شرایط در مسیر‌های پرتردد قیمت‌ها گا‌ها به دو تا دو و نیم برابر افزایش داشته است.

این رشد قیمت واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت، اما نکته قابل توجه در این میان این است که قیمت بلیت هواپیما به صورت دستوری تعیین نمی‌شود که با اظهار نظر‌های مختلف کاهش قیمت پیدا کند و تنها راهکار اتخاذ شده برای آن تغییر سامانه نرخ دلار محاسبه شده از سامانه سنا به سامانه نیما بوده است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارات خود در خصوص گرانی بلیت هواپیما ضمن تاکید بر هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی، گفت: حفظ صنعت هوانوردی، از قیمت بلیت برای ما اهمیت بیشتری دارد.

به طور قطع، افزایش قیمت‌ها بر روی میزان تقاضای خرید بلیت تاثیر گذار بوده و باعث خالی ماندن صندلی‌های هواپیما در هنگام پرواز می‌شود که نتیجه آن جز ضرر برای ایرلاین‌ها نیست.

نگاهی به خریداران بلیت‌های حمل و نقل هوایی نیز گویای آن است که سهم افراد جامعه از این صنعت به حداقل خود رسیده و سایر متقاضیان را مدیران دولتی، هیات همراه آن‌ها و مسافران خارجی تشکیل می‌دهد.

مقصود اسعدی‌سامانی دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص آخرین شرایط خرید بلیت هواپیما گفت: قیمت بلیت ظرف چند روز گذشته نوسان قیمت متعددی را تجربه کرد که یکی از علت آن‌ها قرار گیری در شهریور ماه به عنوان یکی از ماه‌های پر سفر است.

وی افزود: در ماه‌های پر سفر به دلیل افزایش تقاضا نوسان قیمت ایجاد می‌شود که در این میان واسطه گرانی با ورود به بازار به دنبال کسب حداکثر منفعت هستند، به همین خاطر شاهد ارقام نجومی در این باره هستیم که مورد تایید ما نیست.

دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزادسازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پرواز‌های داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه امسال تغییری در آن‌ها ایجاد نکند.

با اعلام نرخ جدید پرواز‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی، به طور قطع با کاهش قیمت بلیت رو به رو خواهیم بود که باید منتظر ماند و دید پس از پایان مهر ماه قیمت ها به چه سطی تغییر می‌کند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.