کد مطلب: ۳۱۲۶۷۴

بندر شهید رجایی-دوغارون سومین مسیر ترانزیتی ایران شناخته شد

بندر شهید رجایی-دوغارون سومین مسیر ترانزیتی ایران شناخته شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ترانزیت جاده‌ای در مسیر بندر شهید رجایی در استان هرمزگان به مرز دوغارون در خراسان رضوی سومین مسیر پرترافیک ترانزیتی ایران طی شش ماه نخست امسال معرفی شد.

ابراهیم نصری افزود: پایانه مرزی دوغارون در بین 22 پایانه مرزی جاده‌ای ایران رتبه چهارم را در میزان حجن ترانزیت خروجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: پایانه های مرزی لطف آباد و سرخس خراسان رضوی هم در ترانزیت ورودی جاده‌ای به ترتیب رتبه‌های ششم و هفتم کشور را دارند. طی امسال تاکنون 420 هزار و 31 تن کالا از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی وارد و 892 هزار و 30 تن کالا از چهار پایانه مرزی آن به مقاصد خارج از کشور حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی شش ماه نخست امسال 28 درصد از مجموع چهار میلیون و 949 هزار و چهار تن ترانزیت ورودی و خروجی ایران از پایانه‌های مرزی جاده‌ای این استان صورت گرفت. از این میزان 19 درصد مربوط به تراتزیت خروجی و 9 درصد ترانزیت ورودی در مسیر کشورهای افغانستان و ترکمنستان است.

پارسال 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده و 37 هزار وسیله نقلیه در قالب فعالیت 490 شرکت حمل‌و‌نقل داخلی و بین‌المللی بار در خراسان رضوی جا به جا شد.

خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است. پایانه مرزی دوغارون در 18 کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

32 پایانه مرزی در ایران فعال هستند که 22 مورد آن پایانه مرزی جاده ای و 10 مورد پایانه آبی است. از این میان چهار پایانه مرزی جاده‌ای دوغارون، باجگیران، سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی فعالیت دارند.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طی شش ماهه نخست امسال مسیرهای مرز پرویز خان -بندرامام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی - مرز باشماق به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم پرترافیک‌ترین مسیرهای ترانزیتی کشور را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.