کد مطلب: ۳۰۸۶۱۴

بنگلادش خواستار خرید خرما از سیستان و بلوچستان شد

بنگلادش خواستار خرید خرما از سیستان و بلوچستان شد

سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور بنگلادش با جمعیت 160 میلیون نفری که مسلمان نیز هستند، به ویژه در ماه مبارک رمضان به خرمای تولیدی استان شما نیازمند است و ما خواهان واردات خرما از سیستان و بلوچستان به کشور خود هستیم.

مجیب الرحمان بویان در این دیدار افزود: کشور بنگلادش در شرایط رو به رشد اقتصادی قرار گرفته و علاقمند به توسعه روابط اقتصادی مورد مبادلات تجاری برای حضور تجار ایرانی و سرمایه گذاری دو کشور هستیم‌.

به گزارش تجارت‌نیوز، بویان بیان کرد: در حال حاضر میزان مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و بنگلادش کمتر از 150 میلیون دلار است که ما به دنبال افزایش مبادلات هستیم‌.

سفیر بنگلادش در ادامه اظهار کرد: این کشور چهارمین تولید کننده برنج دنیاست و از طرفی نیازمند کود اوره تولید ایران است که امیدوارم شرایط برای مبادله این کالاها فراهم شود.

وی همچنین به حضور دانشجویان ایرانی و بنگلادشی در دانشگاه های دو کشور هم اشاره کرد و افزود: وجود این دانشجویان حلقه ارتباطی خوبی میان دو کشور ایجاد کرده است و می‌توانیم از این ظرفیت هم برای تبادل افکار و فرهنگ استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.