کد مطلب: ۴۲۱۹۱۸

وزیر صنعت خبر داد:

بهبود وضعیت تولید در کشور

بهبود وضعیت تولید در کشور

وزیر صمت با اشاره به اینکه وضعیت تولید در کشور بهبود یافته است گفت: رشد بخش صنعت از منفی ۹ درصد در سه ماهه چهارم سال ۹۷ به منفی یک درصد در حال حاضر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی پس از نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت تولید در نه ماهه گذشته گفت: اگرچه رشد بخش صنعت در سال گذشته منفی بود، اما در سال جاری، روند روبه رشدی در پیش گرفت.

وی با اذعان به اینکه هنوز هم رشد بخش صنعت مثبت نشده گفت: این شاخص در سه ماهه چهارم سال 97 منفی 9 بود که حال این عدد به منفی یک رسیده و این مسئله یعنی اینکه شاخص رشد صنعت به عددی مثبت تبدیل شده است.

رحمانی در ادامه از آمار صادرات به عنوان یکی از دلایل رشد بخش صنعت یاد کرد و افزود: صادرات در 9 ماهه سال گذشته 87 میلیون تن بود که امسال این عدد به 103 میلیون تن افزایش یافت و این مسئله نشان می‌دهد تولید محصولات صنعتی در 9 ماهه ابتدای سال جاری افزایشی بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مثبت شدن رشد اقتصادی کشور را ناشی از مثبت شدن رشد صنعت و معدن دانست و گفت: در 9 ماهه سال جاری تولید بیش از دوسوم محصولات صنعتی منتخب افزایشی بوده است.

وی افزود: در واقع بر اساس آمار و علی‌رغم همه مشکلات به همت تولیدکنندگان، روند تولیدات صنعتی رو به رشد است.

رحمانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام رونق تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری برای تحقق این شعار گفت: وضعیت تولید بهبود یافته و بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مرکزی وضعیت صنعت بهتر شده و این روند در سال 99 نیز ادامه خواهد داشت که این موضوع را مراجع بین‌المللی نیز تصدیق می‌کنند.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه فضای کسب‌وکار ایران رتبه مناسبی در دنیا ندارد، تصریح کرد: این موضوع بر میزان تولید تاثیر منفی دارد، برای رفع آن باید بروکراسی‌های موجود رفع شده و فضای کسب‌وکار تسهیل شود.

رحمانی تامین مالی و سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی را مشکل اصلی رونق تولید خواند و گفت: عدم تحقق بودجه یکی دیگر از مشکلات واحد‌های صنعتی است، برخی از کسب‌وکار‌ها در کشور پیشران هستند و در صورت فعال شدن، زنجیره‌ای از مشاغل را برای کشور به ارمغان می‌آورند. از سوی دیگر فعال شدن ظرفیت برخی صنایع موجب ایجاد ارزش افزوده برای کشور می‌شود.

وزیر صمت ادامه داد: رونق تولید باید محور سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد چرا که در صورت تحقق این امر مشکلاتی مانند بیکاری، تورم، وابستگی ارزی ومواردی ازاین دست حل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.