کد مطلب: ۵۳۸۴۵۶

بهترین آموزشگاه برق خودرو

بهترین آموزشگاه برق خودرو

برای اینکه بتوانید به حوزه‌های مختلف مربوط به برق خودرو و تعمیرات آن مسلط شوید باید به طور عملی روی تجهیزات و دستگاه‌های مختلف که با برق خودرو در ارتباط است، کار کنید و در رابطه با آنها آموزش ببینید.

دوره آموزشی برق خودرو

آموزشگاه های بسیار زیادی در تهران و شهرستان ها، دوره آموزشی برق خودرو درجه ۱ و درجه ۲ را برگزار می‌کنند اما اگر می‌خواهید به طور تخصصی و حرفه ای وارد این کار شده و شغل مناسبی پیدا کنید باید مدرک خود را از آموزشگاه هایی بگیرید که از کیفیت دوره‌های برگزار شده در آنها مطمئن باشید و بدانید که مهارت لازم را پس از اتمام دوره آموزشی کسب خواهید کرد.

اگر به آشنایی با سیستم برق خودرو علاقه‌مندید و قصد دارید با کسب مهارت در این زمینه، وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید، مطمئنا به دنبال پیدا کردن بهترین آموزشگاه برق خودرو برای گذراندن دوره های مربوط به آن هستید.

برای انتخاب بهترین آموزشگاه برق خودرو ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

تجهیزات کلاس عملی آموزش برق خودرو

برای اینکه بتوانید به حوزه‌های مختلف مربوط به برق خودرو و تعمیرات آن مسلط شوید باید به طور عملی روی تجهیزات و دستگاه‌های مختلف که با برق خودرو در ارتباط است، کار کنید و در رابطه با آنها آموزش ببینید.

مطمئناً گذراندن کلاس‌های تئوری بدون انجام کارهای عملی نمی تواند به شما کمک کند که در پایان دوره وارد بازار کار شوید. با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های جدیدی به سیستم برق خودرو اضافه می شوند، در بهترین آموزشگاه های برق خودرو، دوره های آموزشی عملی با استفاده از تجهیزات به روز و سیستم های پیشرفته برگزار می شود.

اساتید مجرب و حرفه‌ای برق

تجربه و مهارت اساتید دوره های آموزشی برق خودرو در کیفیت آموزش و میزان مهارتی که در این دوره‌ها کسب می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، پیش از اینکه اقدام به ثبت نام در یکی از آموزشگاه‌های برق خودرو کنید، حتماً از اینکه اساتید برگزار کننده دوره، سابقه و تخصص کافی دارند، مطمئن شوید.

سرفصل‌های دوره آموزشی برق خودرو

شما انتظار دارید که پس از گذراندن دوره آموزشی برق خودرو درجه ۱ یا درجه ۲ بتوانید از اطلاعات و آموزش‌های ارائه شده برای پیدا کردن شغل مناسب و کسب درآمد استفاده کنید. بنابراین، متناسب بودن سرفصل‌های آموزشی دوره برق خودرو با نیازهای بازار اهمیت بسزایی دارد.

دوره آموزشی برق خودرو

توصیه می کنیم پیش از اینکه آموزشگاه برق خودرو را برای ثبت نام انتخاب کنید، حتماً سرفصل‌های آموزشی مرتبط به هر دوره را بررسی کرده و در صورتی که تمام تخصص های مرتبط با این فعالیت را شامل می شد، در دوره های آموزشی شرکت کنید.

در این دوره آموزشی شما به صورت حرفه‌ای با مباحث برق خودرو آشنا می‌شوید و تخصص‌های زیر را فرا می‌گیرید:

  • نقشه‌های الکتریکی‌ای و شبکه‌های ون خودرو
  • عیب‌یابی و رفع عیب مدار انژکتور خودرو
  • عیب‌یابی و رفع عیب نشان‌دهنده‌های پیشرفته و نصب آنها
  • آموزش عیب‌یابی و رفع تمام تجهیزاتی که با فرق کار می‌کنند مثل آینه برقی صندلی برقی و غیره

مدرک معتبر برق خودرو

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بهترین آموزشگاه برق خودرو را از سایر آموزشگاه ها متمایز می کند، ارائه مدرک آموزشی معتبر است. شما باید به دنبال شرکت در دوره‌های آموزشی باشید که مدرک آن، برای ورود به بازار کار معتبر باشد. در غیر این صورت زمان خود را هدر داده اید. آموزشگاه‌هایی که سابقه و اعتبار آنها اثبات شده است باید در اولویت ثبت نام شما قرار بگیرند. البته می‌توانید با توجه به بودجه ای که برای شرکت در دوره ها در نظر گرفته‌اید، یکی از بهترین آموزشگاه ها را انتخاب کنید اما حتماً به معتبر بودن مدرک ارائه شده توسط آموزشگاه برق خودرو دقت کنید.

موارد آموزشی برق خودرو

آموزش برق خودرو به تمام مباحث و تجهیزاتی که با برق خودرو در ارتباط است، می پردازد و شما را با نحوه ساز و کار، عیب یابی، رفع عیب و همچنین تعمیر آنها آشنا می کند. معمولاً در بهترین آموزشگاه‌های برق خودرو، این دوره آموزشی در دو سطح درجه ۱ و درجه ۲ برگزار می‌شود.

آموزش برق خودرو

از مهمترین مهارت‌هایی که در دوره آموزشی برق خودرو فرا می‌گیرید می‌توان به مهارت‌های زیر اشاره کرد:

  • سیم‌کشی و نقشه‌خوانی مدار الکتریکی
  • نصب انواع سنتورها
  • کار با دیاگ
  • تشخیص و رفع عیوب کولر و بخاری
  • تعمیر ایسیو خودرو
  • باتری خودرو
  • سیستم استارت
  • دینام و رله‌های خودرو
  • سیستم برف پاک کن

در صورتی که دوره آموزش برق خودرو درجه ۲ را که تقریباً شامل مباحثی است که به آن اشاره کردیم، با موفقیت پشت سر بگذارید می توانید در دوره آموزشی برق خودرو درجه ۱ شرکت کرده و مهارت های تخصصی‌تری را فرا بگیرید. در ادامه بیشتر با جزئیات این دوره آموزشی آشنا می‌شویم.

دوره آموزشی مکانیک خودرو

آموزشگاه کارورکس علاوه بر برگزاری کلاس‌های برق خودرو، دوره آموزشی مکانیک خودرو را در دو سطح درجه ۱ و درجه ۲ برگزار می کنند. دوره آموزشی درجه ۲، پیش نیاز دوره آموزشی مکانیک خودرو درجه ۱ است. با گذراندن دوره درجه ۲، مهارت هایی معادل با حدود ۴ سال تجربه را کسب می‌کنید و می‌توانید در تعمیرات مکانیک اتومبیل به خصوص خودروهای شرکت سایپا و ایران خودرو مهارت کافی کسب کنید. با شرکت در این دوره نیز امکان ورود شما به بازار کار وجود دارد و میتوانید با شاگردی کردن مهارت های خودتان را تقویت کرده و کم کم به یک استاد کار تبدیل شوید.

دوره آموزشی مکانیک خودرو

چگونه مکانیک خودرو شویم؟

پس از اینکه دوره آموزشی درجه دو را با موفقیت پشت سر گذاشتید می‌توانید در دوره آموزش مکانیک خودرو درجه ۱ شرکت کنید که معادل با حدود ۶ سال تجربه کاری است.

اگر می‌خواهید به عنوان یک حرفه ای وارد بازار کار شوید، علاوه بر اینکه با مکانیک خود آشنایی پیدا می‌کنید بهتر است مکانیک خودرو را نیز فرا بگیرید. به همین علت، در بهترین آموزشگاه های برق خودرو معمولا دوره آموزشی مکانیک خودرو نیز برگزار می شود تا افرادی که قصد دارند با مهارت و تخصص کافی، یک شغل پردرآمد پیدا کنند، امکان شرکت در دوره های متنوع را داشته باشند.

جمع‌بندی

آموزشگاه مکانیک خودرو کارورکس مانند آموزشگاه برق خودرو، دوره‌های آموزشی را در دو سطح درجه ۱ و درجه ۲ برگزار می‌کند تا علاقه‌مندان برای به دست آوردن تخصص در این زمینه متناسب با نیاز خود در هر یک از این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.