کد مطلب: ۶۰۴۱۷۷

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری از دید مردم کجاست؟

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری از دید مردم کجاست؟

مردم فعالیت در بازار زمین و مسکن را براساس نظرسنجی بهترین روش سرمایه‌گذاری می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طرح سنجش نگرش مردم ایران درباره وضعیت اقتصادی کشور با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال کل کشور و تعداد نمونه ۱۶۱۲ که به شیوه مصاحبه تلفنی در آبان ۱۴۰۰ اجرا شد، در سوالی از مردم پرسیده شده است «اگر مبلغی پول در اختیار داشته باشید ترجیح می‌دهید در کجا سرمایه‌گذاری کنید؟»

* ۳۶.۸ درصد پاسخگویان گفته‌اند اگر پس‌اندازی داشته باشند ترجیح می‌دهند آن را در بخش زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند، ۲۲.۸ درصد اشتغال و کارآفرینی می‌کنند، ۹.۶ درصد سکه و طلا می‌خرند، ۸.۹ درصد در بانک پس‌انداز می‌کنند و ۳.۱ درصد در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کنند. خرید دلار و ارز ترجیح ۱.۳ درصد پاسخگویان و سرمایه‌گذاری در بورس ترجیح ۱.۲ درصد پاسخگویان است. ۹.۹ درصد پاسخگویان به سایر موارد اشاره کرده‌اند که شامل مواردی همچون خرید خودرو، ازدواج فرزندان، کمک به دیگران،‌ مهاجرت و … می‌شود.

photo 2021 12 06 11 13 33

نتایج به تفکیک گروه‌های اجتماعی نشان می‌دهد:

* زنان بیشتر از مردان تمایل به خرید سکه و طلا و نیز پس‌انداز در بانک دارند. در مقابل گرایش به اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بین مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود.

* در بین گروه‌های سنی تمایل افراد بالای ۵۰ سال به سرمایه‌گذاری در بانک بیش از سایر گروه‌هاست. ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ها بیش از سایر گروه‌های سنی به اشتغال و کارآفرینی گرایش دارند و تمایل به سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال بیشتر مشاهده می‌شود.

* در بین گروه‌های تحصیلی افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیش از کسانی که فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند تمایل به اشتغال‌آفرینی دارند و در مقابل افراد غیر دانشگاهی بیش از افراد دانشگاهی مایلند سرمایه خود را در بانک پس‌انداز کنند.

* گرایش به سرمایه گذاری در زمین و مسکن با افزایش سرانه هزینه فرد در خانوار بیشتر می‌شود. در مقابل، بهتر شدن وضعیت اقتصادی فرد رابطه‌ای معکوس با تمایل او به پس‌انداز پول در بانک دارد. هر چه وضعیت اقتصادی افراد بهتر باشد کمتر احتمال دارد ترجیح دهند پس‌انداز خود را در بانک قرار دهند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسئولین پدرانه مردم را به بورس دعوت کردند یعنی به قصد سرمایه گذاری واقعی با دید بلندمدت ۳ الی ۴ ساله تا هم شرکت ها رشد کنند و هم سهامداران با رشد شرکت ها و افزایش ارزش سهامشان نفعی ببرند ولی آیا عده ای از خودمان نبویم که تا شاخص در فاصله کوتاه کمتر از یک سال در اثر ورود حجم زیاد نقدینگی رشد بیش از ۱۰ برابری پیدا کرد با سودهای کلان ۴، ۵ و حتی ۱۰ برابری خروج زدیم و نه تنها نگذاشتیم شرکت ها از پول های ورودی استفاده بهینه ببرند بلکه عده ای دیگر را در ضرر ۸۰ درصدی گرفتار کردیم البته این افراد تا حدود زیادی خود هم مقصر هستند مگر کدام عقیل سلیم می پذیرد که سهام دار شاهد آب شدن پولش باشد ولی اقدامی انجام ندهد خب شما هم در زمانی که عده کثیری پول های خود را با سود چندین برابری برداشتند از بورس خارج می شدید و در زمان مناسب دوباره وارد می شدید تا سود می کردید و نیازی به گذاشتن کامنت گلایه و سم پاشی بازار و فرار سرمایه نداشتید.
    یک سوال، آیا این جا مسئول مقصر بوده است یا خودمان؟؟؟؟؟
    جواب با وجدان خودتان.
    در حال حاضر هم با توجه به کف سازی سهام و خارج شدن حباب نقدینگی از آن ها یکی از ارزنده ترین بازارها برای سرمایه گذاری بورس است ولی به شرطی که وقتی سهامی را خریدیم واقعا سهام داری کنیم تا شرکت ها مجال استفاده بهینه از پول های ورودی را داشته باشند و ارزش سهامشان رشد بیشتری کند و سهام داران هم منتفع شوند در حال حاضر جامعه سهام داری کشور مثل قبل کوچک نیست و چندین میلیون کد سهام داری داریم اگر سهام داری کردید بورس رشد خوبی می کند ولی اگر با فروش هیجانی و نوسانگیری از بازار بخواهید سود ببرید شاخص کماکان به حرکت الاکلنگی فرسایشی ادامه خواهد داد و با این وضعیت پول های هوشمند را هم به سمت سایر بازارها می کشانید و با کاهش حجم نقدینگی بورس را به خواب زمستانی فرو می برید، حال انتخاب با خودتان.

    • ناشناس

      یا خدا…‌.
      با چه کسایی شدیم ۸۰ میلیون نفر!!!
      تو نمیخواد غصه مسئولین رو بخوری مسئولین برای آقازاده هاشون پدری میکنن دیگه وقت ندارن ما رو هم پدرانه به سمت موفقیت و پول و خوشبختی دعوت کنن
      سر همین بازار بورس چندتا خانواده ورشکست شدن چندین نفر سکته کردن؟!
      تا کی باید تاوان بی لیاقتی و حماقت یه عده رو باید بدیم

  • ناشناس

    معلومه طلا بهتره

  • ناشناس

    پولی نمانده برای سرمایه گذاری

  • ناشناس

    هر حوزه ای بجز بورس ،حتی خرید وفروش کود،اگه سرمایه دار پول به کسی میداد که الان پول
    نداشت …

  • ناشناس

    بورس ترازو عقل مردم ،تا حالا تعداد آدمهای بی عقل مثل خودم ،۶۰میلیون کد بی عقلی دریافت کردن
    شکر خدا تنها نیستیم

  • ناشناس

    بهترین سرمایه گذاری در بخش مسکن است چون خاک طلا است ولی بورس خرید فروش عرض یا طلا ریسک بزرگ خطر ناک است چون خاک در داخل کشور است ولی سایر در نوسان دونیا است خاک را پسنداز کنید این حرف قدیمی است ماشین هم اب اتش است

  • ناشناس

    نظر سنجی فرمایشی ، حداقل در نظر سنجی ها خیانت به مردم نکنید !

  • امید

    ترس، عدم ریسک پذیری و دیدن نوک بینی تو این نظرسنجی واضحه!
    سرمایه گذاری در مسکن بعد از سپرده گذاری در بانک جزو کم بازده ترین گزینه ها در طی بلندمدت و البته جزو کم ریسک ترین ها است.
    واسه کوتاه مدت هم بهتره که هرکسی باتوجه به دانش و علاقه اش بازار سرمایه گذاریش رو تغییر بده. قطعن بازارهای ارز دیجیتال، فارکس و بورسهای بین المللی چون با ارزهای خارجی معامله میشن همیشه برای افرادی که واقعن دنبال سرمایه گذاری کمی حرفه ای تر هستند بهترین گزینه اند. بورس خودمون هم اگه در تایم مناسبش وارد بشی در عرض دو سال به اندازه ده سال بازارهای دیگه سود میده.

  • ناشناس

    هر کس بره دنبال بورس مغز تو کله اش نیست.

  • ناشناس

    در یک دوره ۵ ساله که نگاه کنی میبینی قیمت خودرو از همه بیشتر رشد کرده بعد مسکن و دلار ؛ بورس کمترین رشد ر داشته