کد مطلب: ۷۴۱۹۵۹

وزیر بهداشت: به جای دلار در حوزه دارو سرمایه‌گذاری کنید

وزیر بهداشت: به جای دلار در حوزه دارو سرمایه‌گذاری کنید

وزیر بهداشت از مردم خواست تا به جای خرید دلار و سکه، در طرح‌های تحقیقاتی حوزه دارو سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت از مردم خواست تا به جای خرید دلار و سکه، در طرح‌های تحقیقاتی حوزه دارو سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر بهداشت گفت: از مردم درخواست کنیم سرمایه‌های خود را به جای اینکه برای خرید دلار و سکه هزینه کنند، به طرح‌های تحقیقاتی حوزه دارو اختصاص دهند و مطمئن باشند که این طرح‌ها می‌تواند سودآور باشد.

دشمن در ماه‌های اخیر تلاش کرده است که چرخ رشد علمی مملکت را متوقف کند که خوشبختانه در این زمینه موفق نبوده و به همت تلاشگران عرصه دانشگاهی بخصوص در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام مانده است.

متاسفانه بعضی متخصصان ما برای سود بیشتر خود برای داروهای خارجی تبلیغ می‌کنند و به بیماران توصیه می‌کنند که از داروهای مشابه داخلی استفاده نکنند، این در حالی است که بسیاری از داروهای تولید داخل کیفیت بیشتری از نمونه‌های مشابه خارجی دارند و بیشتر می‌توانند در درمان بیماران مؤثر باشند.

وزیر بهداشت استیضاح می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از انصراف شماری از نمایندگان از استیضاح وزیر بهداشت، خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگان امضاهای خود از استیضاح دکتر عین اللهی را پس گرفتند.
شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدادی از نمایندگان پس از امضای استیضاح وزیر بهداشت، هم اکنون امضاهای خود را پس گرفته و از استیضاح وزیر منصرف شدند.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبری در خصوص تعداد امضای منسوب به استیضاح وزیر بهداشت، گفت: با توجه به پس گرفتن امضا از سوی بسیاری از نمایندگان امضا کننده، تعداد امضاهای استیضاح بسیار کاهش یافته است.

همچنین عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد درباره انصراف و حمایت از وزیر بهداشت گفت: نمایندگان امضاکننده استیضاح وزیر بهداشت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که از استیضاح انصراف داده و از بهرام عین‌اللهی برای ادامه اقدامات بنیادین در راستای ارتقای نظام سلامت و آماده‌سازی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، حمایت کنند.

سلمان اسحاقی افزود: درباره گمانه‌زنی‌ها برای استیضاح وزیر بهداشت، عموم نمایندگان به کلام رهبر معظم انقلاب استناد می‌کنند که در آخرین دیدار هیأت دولت فرمودند «تلاش دولت در حوزه سلامت نتایج محسوس داشت».

وی اظهار داشت: این کلام رهبر انقلاب، برای نمایندگان دلیلی قاطع بر کارنامه درخشان وزارت بهداشت است؛ به طوری که امروز نمایندگان مجلس می‌بینند کشورهای پیشرفته دنیا با چالش‌های بزرگ ناشی از موج جدید کرونا و مرگ و میرهای میلیونی مواجه هستند، اما کشور ما در مهار کرونا توفیقات چشمگیری داشته است. به طوری که تنها در آذرماه ۱۳ روز بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم.

نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع پیش روی نظام سلامت تصریح کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و وزارت اقتصاد در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند و با نظام سلامت همراه باشند، به طور قطع وزیر بهداشت، اراده و توانایی رفع دغدغه‌های حوزه‌های گوناگون از جمله تامین دارو، تجهیزات و آماده‌سازی زیرساخت‌های بیمارستانی و تدوام توفیقات قبلی وزارتخانه خود را دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه جمع‌بندی امضاکنندگان استیضاح در هفته‌های گذشته این بود که استیضاح وزیر به بهداشت راهگشا و به سود مردم نیست، افزود: جمع‌بندی این بود که به جای این اقدام، بودجه نظام سلامت تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز در کنار اتفاقات مبارکی که در دولت سیزدهم در حوزه سلامت در حال روی دادن است، شاهد آن هستیم که با مهار کرونا و بازگشایی کسب و کارها، دانشگاه‌ها و مدارس، قابلیت ترمیم اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی اکنون، اولویت مجلس شورای اسلامی حل مسأله اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد هماهنگی حداکثری بین مدیران اقتصادی است و سلامت در اولویت نظارتی پارلمان نیست.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم هنوز فراموش نکردن به فرموده آن رئیس جمهور قبلی ‌‌‌‌؛
    دلار و سکه جای سرمایه گذاری نیست!!!!
    و چه بر سر سرمایه های مردم آمد….
    آیا این دعوت هم مشابه آن خواهد شد؟!!!!

  • ناشناس

    دزدی به سبک جدید …