خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۰۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روز سیاه بورس تهران / همه گروه‌ها ریزش کردند

روز سیاه بورس تهران / همه گروه‌ها ریزش کردند

امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با بیش از ۲٫۵ درصد افت در کانال یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با ۳۸ هزار واحد منفی (۲٫۶ درصد افت) در کانال یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم همسو با شاخص کل با ۱۲ هزار واحد منفی در محدوده ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت. همچنن ارزش معاملات هم امروز چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد سهام امروز ۵۸۱۱ میلیارد تومان بوده که مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. همچنین امروز ۵۰ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

گروه‌های صنعتی، معدنی و پالایشی امروز بیشترین تاثیر را در بازار گذاشتند. فارس، شستا و فولاد در صدر تاثیرگذارترین نمادهای بازار قرار داشتند.

پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز فسبزوار، کیمیاتک و شستا بودند. همچنین بیشترین حجم معامله هم برای نمادهای خودرویی خساپا و خودرو و نماد کمند ثبت شد.

در بازار امروز بیشتر گروه‌ها با افت قیمت همراه شدند و شاخص‌سازان بازار هم با عرضه رو به رو شدند.

در تحلیل بازار امروز جواد فلاحیان به تجارت‌نیوز گفت: بیشتر نوسانات منفی بازار در این روزها به رفتاری مالی فعالین بورسی برمی‌گردد.

وی در این باره توضیح داد: قبلا هم در بازار پیش آمده همچنین اتفاقاتی رخ دهد و به عبارتی اصطلاحا می‌گویند بازار دیوانه شده است.

این کارشناس بازار معتقد است رفتار بازار به این شکل تنها در کوتاه‌مدت دوام می‌آورد کوتاه و در نهایت مسیر خودش را پیدا می‌کند.

فلاحیان می‌گوید درباره علت افت شاخص کل بورس دنبال عوامل بنیادی نمی‌توانیم باشیم چون تمام عوامل بنیادی صعود را نشان می‌دهند و بیشتر به همان مسائل رفتاری معامله‌گرها برمی‌گردد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه چی تقصیر حقیقی هاست.حقوقی که اصلا دلش نمیخواد ارزون بخره.کلا همه چی تقصیر مردمه.دولت بی گناهه حقوقی بی گناهه.بمیرم برای این همه مظلومیت مردم

  • ناشناس

    بازار امروز همان بازار دیروز است، شرکت ها هم همان شرکت ها هستند که البته نسبت به سال های قبل هم از نظر سوددهی و هم از نظر افزایش سرمایه رشد چندین برابری داشته اند.
    پس مشکل کجاست؟
    کارشناس درست می گوید، مشکل اقدامات هیجانی فروشندگان آماتور و نوسانگیری های خودمان است تا شاخص می آید تکانی بخورد به طمع دو قرون سود وارد صف فروش می شویم و باعث عقبگرد شاخص می شویم.
    الان تعداد سهام داران نسبت به سال های قبل چندین برابر شده و چندین میلیون کد سهام داری داریم، خب معلوم است که اگر حتی چند درصد این افراد هر روز یا هر هفته بخواهند به عادت ناپسند نوسانگیری ادامه دهند شاخص درجا می زند، چطور؟
    با ورود و خروج فست فودی وار یعنی خرید در کف شاخص و فروش در اوج قیمت در یک فاصله زمانی کوتاه یک هفته ای در حالی که اگر اجازه دهند تا شرکت ها از پول های ورودی استفاده بهینه ببرند هم خودشان سود بهتری خواهند برد هم دیگر سهام داران سود می برند. متاسفانه این افراد با نوسانگیری به شاخص حالت الاکلنگی داده اند و بعد می آیند کامنت گلایه می گذارند و حرف هیچ کسی را هم قبول نمی کنند و برای فرافکنی می گویند شاخص دستکاری می شود و غیره و ذالک.

    • ناشناس

      به نظر نمیرسه در این روند بازار حتی بشه نوسانگیری کرد چون هیچ تحلیلی ندارد، مگر واقعا از رانت قوی برخوردار باشی تا بفهمی چه روزهایی سلاطین بورس میخواهند بازار را مثبت کنند و در جه زمانی منفی ، در نهایت شاید بشه حدود ۵ ٪ الی ۷٪ سود کسب کرد ( لطفا با این توجیهات آب به آسیاب سلاطین بازار نریزید )

  • ناشناس

    این بازاره یا قتلگاه

  • ناشناس

    ۱۰۰۰ واحد ۱۰۰۰ واحد میره رو شاخص ولی موقع ریزش ۴۰۰۰۰۰ واحد و این یه مقدار مشکوکه ، چه کار میکنین خدا عالم است .

  • دهه شصتی

    وابسته کردن و شرطی کردن بورس به نرخ دلار بهای سنگینی داره و دولت میتونه با پرداختن بهای بسیار کمتر این وابستگی رو بشکنه اگه دولت مواقعی که نرخ دلار نزول میکنه به صندوق تثبیت دستوربده تا قیمت سهم ها نزول نکنه و شاخص رو مثبت نگهه داره خودبه خود این شرطی کردن شاخص به دلار از بین میرفت باید قبول کنیم که بورس هم زنده هست و تابع تفکر سهام دارن عمل میکنه.

  • ناشناس

    چرا دیگه عرضه اولیه نمیزارید؟
    خیالتون راحت شد؟

    • ناشناس

      چرا آقا ارزه اوایه هم میگذارند ؛ روزهایی که بازار مثبت میشه اطمینان داشته باشید که آن روز ارزه اولیه دارند

  • ناشناس

    وی در این باره توضیح داد: قبلا هم در بازار پیش آمده همچنین اتفاقاتی رخ دهد و به عبارتی اصطلاحا می‌گویند بازار دیوانه شده است.
    ?????? بازار دیوانه شده

  • ناشناس

    بعضی ها میگند ریزش بورس تقصیر تازه واردها هست و می خواند همه چیز رو بندازند تقصیر مردم.
    اگه فروشنده مردم (به قول اینها مردم عوام و بی سواد) بودند، تعداد فروشنده انقدر کمتر از تعداد خریدار نبود. اگه کمی سواد بورسی داشتند، میدونستند که مثلا در سهم خودرو، وقتی تعداد فروشنده 2847 نفر است و تعداد خریدار 6200، این یعنی تعدادی از فروشنده ها حجمهای خیلی بالا فروختند. اینها مردم عادی و به قول تو مردم عوام و بی سواد نیستند. اگه باهوش باشی و بورس ایران رو بشناسی (بدونی هر سهمی بازیگر داره و بازیگرش هم کد حقوقی داره و هم کد حقیقی)، میفهمی اینها کی هستند.

  • ناشناس

    سلام
    کارمند بورس عوض کردن دردی دوا نمی کند
    کسانی که پول بورس خالی کردن محاکمه کنید و ملزم کنید پول برگردانند با یک حساب سر انگشتی میشه فهمید که کی پولها را بردشته است چرا هی لقمه دور سر خودتان میچرخانید

  • تکنوفاندا

    آیا میدانید این ب اصطلاح کارشناسان .با صرف هزینه .و انتشار مطالب بدون سند مدرک میخواهند شناخته شوند؟ و کسانی که در ازای دریافت پول بازنشر میکنند هم شریکن