کد مطلب: ۴۹۱۳۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس هفته را مثبت شروع کرد / تثبیت ارزش معاملات خرد در بالای ۷ هزار میلیارد تومان

بورس هفته را مثبت شروع کرد / تثبیت ارزش معاملات خرد در بالای 7 هزار میلیارد تومان

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضا در نمادها شاخص‌ساز بیش از دو درصد رشد کرد و به یک میلیون و 247 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات بازار سهام این هفته به دلیل افزایش تقاضا شاخص کل بیش از دو درصد رشد کرد و همچنین شاخص هم‌وزن نیز رشد خوبی داشت و این نشان از کلیت مثبت بورس امروز بود.

افزایش قیمت‌های جهانی در پی خبر ساخت واکسن کرونا و ناپایدار بودن روند نزولی دلار باعث شد تا روند بازار سهام افت زیادی نداشته باشد اما از طرفی نیز به عقیده برخی از کارشناسان اصلاح بازار سهام هنوز تمام نشده و سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار و همچنین نرخ سود بانکی و بین بانکی در ادامه روند بازار سهام بسیار مهم است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی تقاضای زیادی داشتند و گروه‌های فلزی، شیمیایی، پتروشیمی، انبوه‌سازی و پالایشی معاملات مثبتی انجام دادند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، ومعادن و وسپهر بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شدند.

برتر 24 ابان

در دو روز اخر معاملات هفته گذشته روند عرضه و تقاضا به تعادل رسید و با شروع معاملات امروز بازار سهام روند بازار صعودی شد اما محمد خبر‌ی‌زاد، کارشناس بازار سهام معتقد است روند بازار سهام به سیاست‌های بانک مرکزی بستگی دارد.

همچنین این کارشناس می‌گوید: تزریق چندین هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سهام باعث می‌شود کف‌سازی بازار سهام به تعویق بیفتد.

در جریان معاملات امروز ارزش معاملات خرد بازار 7421 میلیارد تومان بود. ارزش معاملات خرد برای دومین روز متوالی در سطوح بالاتر از 7 هزار میلیارد تومان تثبیت شده است. (کانال تلگرامی پارسیس)

نمادهای فولاد، فملی و خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ومعادن، فارس و فاذر نیز بیشترین تاثیر منفی بر بازار سهام امروز را داشتند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کف بازار همینه دیگه کفی نیست اگه قرار بخرید از همین الان بخرید

  • غلامی

    نماد فاذر سه ماه بسته بود ‘ با توجه به اینکه افزایش سرمایه داشته و قردادهای بسیار خوبی بسته ‘ امروز این بلا سرش اومد بدون دامنه نوسان رو منفی باز شد و در عرض ۵ دقیقه حقوقیهای هماهنگ با عرضه آبشاری صف فروش کردنش.زمانیکه بازار سبز و خرم بود فاذر بسته شد و پول ما بلوکه الان تو این وضعیت باز شد و تا ۲هزار هم سقوط میکنه . اونایی که معتقد هستن هنوز اصلاح بازار تموم نشده دیگه چقدر حتما دولت و مسئولین بورس اصلاح بازار رو برمبنای نرخ تورم در نظر گرفتن ” البته معکوس ” ۳۰۰٪ افزایش تورم ۳۰۰ ٪ ریزش بورس . دوستان محترم چنانچه اعتراضات مسالمت آمیز و افزایش حضور ما حقوقیها جلوی سازمان بورس و نهادهای مرتبط ادامه داشته باشه، امید به رونق بازار خواهد بود . من بخاطر نیاز مالی مجبور شدم خیلی از نمادهای خوبم رو با ۴۰ ٪ ضرر بفروشم ‘ ولی هیچ وقت از بازار سهام خارج نمیشم . صبوری و حق طلبی میکنم چون شغلم اینه .

  • ناشناس

    آیا بیام یا که نیام
    مسئله این است؟؟؟؟؟

  • AshkanPac

    سلام ، خسته نباشید ؛
    به نظر بنده هنوز کف سازی انجام نشده است ؛ امیدوارم هفته ی بعد نیاید بگید چرا شاخص کل منفی شد ؛ و حتی شاید 1 یا 2 روز از همین هفته رو ؛ هنوز متوجه نشدید د-و-ل-ت شما رو داره بازی میده ؛ بنده هیچ سهمی در بورس ندارم ؛ سهام های دولتی را که در 3 ماه و خورده ای پیش فروختم.
    تا زمانی که مشاهده نکردید دو ، سه هفته شاخص متعادل و خوب رشد نکرد ؛ نگید همه چیز تموم شد ؛ بارها مشاهده کردم که نمادهایی مثل نماد خودرو صف تشکیل می داد و فرداش صف فروش می شد.
    در حال حاضر ما تا آخر سال کمتر از 90 روز کاری بورس بیشتر نداریم ؛ احتمالا می خوان این هفته رو مثبت نگه دارند و شاید 1 ، 2 روز منفی کنند و بعد از این هفته دولت مجددا کف سازی رو شروع میکنه.
    د-و-ل-ت آنقدر ز-ر-ن-گ هست که از شماها که می رید تو صف خرید نوسان گیری میکنه و چند روز مثبت میکنه و بعد منفی میکنه و کلی مبلغ بدست می آورد و مثال جمله ی بنده این است که خیلی راحت به جای اینکه شاخص رو از 1,100,000 بیارد تا 1,000,000 و یا 900,000 به راحتی با همین نوسان ها مبالغ مورد نیاز در کف های دیگر شاخص کل و شاخص هم وزن را خیلی سریعتر از آنکه 2 شاخص به آنجا برسد بدست می آورد.
    حالا خوبه با زبان آشکار گفته می شود که به خاطر تجمع روبه روی ساختمان بورس و یا تزریق %1 از منابع توسعه ملی شاخص رو چند روز مثبت می کنند و باز هم می گویند روند کف سازی شاخص به تعویق می افتد ؛ ولی بعضی ها می گویند بعد از %70 منفی شاخص باید برود بالا ، در حالی که فراموش کردند به دلیل اینکه دولت نمادها رو در مقطع هایی برای اینکه داد مردم بیشتر از این بالا نیاید ، صف خرید تشکیل می داد تا روند افت شاخص به تعویق بیفتد و به همین علت بعد از یک دوره %80 درصدی افت قیمت نمادها ، مجددا به دلیل تعویق اصلاح قیمت ها ، مطابق با شاخص کل 900,000 هزار واحدی ، قیمت نمادها باید %34 ، %35 درصد دیگر افت و یا اصلاح کند و یا اگر بخواهد قیمت ها به 5 فروردین 99 برسد(یعنی دولت ته دیگ را هم بردارد) مطابق با شاخص کل 500,00 هزار خورده ای ؛ قیمت ها باید %65 و یا 66% درصد دیگر اصلاح و افت کند و بیاید پایین.تا زمانی که بورس به طور کامل آرام نشده است ، سهم نخرید و اگر می خرید سریع بفروشید.در ضمن بنده دلال دلار نیستم و در بورس فعالیت دارم.* با تشکر فراوان * 1399/08/24 * AshkanPac *

  • عباس غلامی

    باید قانون سقف فروش رو از ۵۰۰هزار تومن به ۱۰۰ هزار تومن تغییر بدن، خیلیها هستن نیاز به ۲۰۰هزار تومن دارن و میخان به اون تعداد سهم بفروشن ، این طور قوانین زورگویانه است ‘ چرا کسی که نیاز داره مثلا واسه ۱۵۰ هزار تومن ۱۰۰ سهمشون رو ( حتی با ضرر) بفروشه سیستم بهش اجازه نده و حتما باید سهم بیشتری بفروشه که ۵۰۰ هزار بشه .اینطوری ضررمون بیشتر میشه این درخواست و مشکل روخیلیها دارن .

  • ناشناس

    تجارت نیوز هدفش از این گزارش ها مشخص نیست. سیگنال منفی با خبرهاتون منتشر می کنی و فقط تکرار یک خبر در خبر بعدی

  • پیر بورس

    این هفته بهترین زمان برای وروده
    اگه بره بالای یک و سیصد دیگه خرید سهام خوب خیلی سخت میشه
    این آقای کارشناس فقط دوست داره بورسو به دلار ربط بده
    اتفاقا امروز شرایطی هست که هر چی دلار سقوط کنه بورس رونق میگیره اینو بفهم آقای کارشناس
    دلار و سکه امروز بازارای رقیب بورسن و هر کدوم سود بیشتری داشته باشن نقدینگی میره اونور

  • جواد

    سازمان بورس بیاد فقط نمادخمحرکه برسی کنید ببینید بالا رفتنش وپاین امدنش بعدکارشناسها بگویند این بازار امنیت دارد ۰۰۰۰یابازهم مقصر تازه واردها هستند۰۰۰۰ازهمین نماد کارنامه سازمان وحقوقیها معلوم

  • جواد

    سازمان بورس بیاد فقط نمادخمحرکه برسی کنید ببینید بالا رفتنش وپاین امدنش بعدکارشناسها بگویند این بازار امنیت دارد ۰۰۰۰یابازهم مقصر تازه واردها هستند۰۰۰۰ازهمین نماد کارنامه سازمان وحقوقیها معلوم ..

  • ناشناس

    آقای خبری زاد تا حالا میگفت از صندوق توسعه کمک نمی کنن ، حالا که میخوان واریز کنن میگه واریز پول از صندوق توسعه باعث میشه که کف سازی شاخص به تعویق بیافته . کلا این کارشناس مخالف بورس تشریف دارن . موفق باشید