کد مطلب: ۵۱۴۲۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس دوباره لنگ زد! / خروج پول حقیقی ادامه دارد

بورس دوباره لنگ زد! / خروج پول حقیقی ادامه دارد

اگرچه روند شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات امروز مثبت بود اما فشار فروش در این محدوده از شاخص کل افزایش پیدا کرد و کارشناسان معاملات روزهای آینده را برای مشخص شدن روند بورس بسیار مهم می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تغییر دامنه نوسان و کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها باعث شد روند بازار سهام تغییر کند اما از همان ابتدا کارشناسان بازار عقیده داشتند تغییر دامنه نوسان به تنهایی نمی‌تواند باعث تغییر روند بازار سهام شوند و فقط می‌تواند به صورت مقطعی بورس را مثبت کند.

ارزش معاملات امروز بازار سهام به شدت کمتر از روز گذشته بود و این نشان از کم‌عمق شدن بازار سهام است، برخی از کارشناسان بازار سهام عقیده دارند برای اینکه روند صعودی بازار سهام ادامه‌دار باشد باید حجم و ارزش معاملات بیشتر شود و بالا رفتن حجم و ارزش معاملات نیز در گرو بازگشت اعتماد و ورود پول به بازار سهام است.

بازگشایی نمادهای فملی و شبندر در مثبت شدن شاخص کل بازار سهام تاثیر زیادی داشت زیرا این نمادها به محض بازگشایی با صف خرید همراه شدند و تاثیر مثبت زیادی بر شاخص کل گذاشتند.

در جریان معاملات روز گذشته حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بادرآد ثابت خارج شد و این نشان از روانه شدن نقدینگی به بورس بود اما فشار فروش در معاملات امروز مشهود بود و امروز شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد امروز و فردا روزهای مهمی برای بازار سهام است اما باید حجم معاملات بیشتر شود و اگر بازار سهام بتواند مقاومت خود را بشکند تا محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهیم داشت اما اگر این محدوده شکسته نشود شاخص کل در حوالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت می‌شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسکن با دلار چقدر اینطور شده لطف کن این رو هم بفرما البته بگم اگر بلد بودی بخون شرکت ها صورت مالیشون رو با دلار 11000 تومان تا 17500 تومان بستن نه دلار 50هزار تومان من یک سهم دارم 50درصد قیمت سهمش سود ساخته این کجاش حباب داره لطفا با دلیل و مدرک نظر بدهید نه از روی کینه

    • ناشناس

      لطفا به ما هم معرفی کنید سهمی که در حباب نیست و طبق صورتهای مالی 9ماهه امسال ارزش ذاتی یا کارشناسی محاسبه شده براش هم قیمت یا زیر قیمت یا حداقل 10% بالاتر از قیمت روز بازارش باشه قول میدم بخرم و بیشتر از این سهم طلایی و کمپانی با ارزش حمایت کنم و دست مدیران فهیم و با درایتش را ببوسم.

    • ناشناس

      برای تازه کارها معرفی سهم بی معناست. اکثر سهمها زیر قیمت واقعی دارن معامله میشن

    • ناشناس

      بهتره بجای پاسخهای عجولانه که ناشی از فشار عصبی میباشد کمی حرف حساب و کتاب بزنیم و با اعداد و ارقام و دلیل و مدرک کامنت بگذاریم؛ زیرا در این دهکده جهانی دیگر جایی برای هو چی گر و متوحش و بی نزاکتی وجود ندارد.

  • جعفر

    با این همه ضرری که سهامداران از مرداد تا حالا متحمل شدن بایستی دامنه نوسان بین صفر تا 10 مثبت باشد ، مطمئنا حقیقی ها به بورس بر می گردند . هم باعث رونق اقتصادی و هم بازگشت سرمایه از خارج کشور را در پی خواهد داشت

    • ناشناس

      مغز خیلی خوبه ?

    • ناشناس

      عجیب موافقم

    • ناشناس

      به بنظر بورس کانادا که با بورس آمریکا هم لینک شده و حتی منوی فارسی هم براش گذاشتن خیلی جذاب تر و با ثبات تر و قابل تحلیل بنیادی و تکنیکال میباشد ( کبوتری که از بامی پرید دیگر پرید)

    • ناشناس

      تمام بدبختی ما از شما سهامداران بی منطق و آماتور هست.
      این چه حرف بی منطقی هست که میزنی

    • ناشناس

      بله،موافقم،بورس خارجی هزار برابر از بورس ایران بهتره، از وقتی دولت بودجه خود رااز بورس تامین میکند،دیگر بورس ایران اعتبار وارزش سهام گذاری را نداره،عملا ۶ ماه است دولت از بورس گدایی میکند.

  • ناشناس

    دوسال پیش یک آدم با مرام قدیمی همون اوایل رشد بازار گفت، فاتحه بورس هم خوانده شد، چون دولت وآقایان واردش شدند.

  • ۱۳

    متاسفانه تا حالا هر قانون جدیدی که در قالب حمایت از سهامدارخرد گذاشتن شکست خورده و برعکس بضرر سهامدار بودهبرادر من مشکل اصلی از دامنه نوسان نیست
    مشکل اینه پشت پرده این نوسان چی میگذرهچرا باید یه سهم بعداز ۶۰؛۷۰درصد ریزش بازم صف فروش بشه …!
    چرا حقوقی همچنان آبشاری عرضه میکنه..!
    چرا اعتماد به بازار برنمیگرده…!
    چه کسی اعتمادرو در بازاربورس از بین برد..!
    این وسط همیشه چه کسی سود میبرد و درنهایت ضرر نصیب چه کسانی میشود…!
    آقایون مدیر این قرارمون نبود ، یادمون باشه اگه کَشتیِ بورس غرق بشه خودتونم باهاش غرق میشید ، بورسی ک حقیقی داخلش نباشه وفراریش داده باشید رو باید فاتحشو خوند

    • ناشناس

      مدت ۶ ماه است دولت کمبود بودجه خود را از بورس تامین میکند و تازه عین یک نفر گدا یاد گرفته وهر زمان و به هر مقدار که بخواهد ،مفتی از بورس تامین اعتبار میکند و دست تو جیب مردم را تجربه کرده وبرایش بسیار مفت می‌باشد ،بدین دلیل بورس از روال عادی و علمی و اقتصادی خود بیرون آمده است و قابل اصلاح نیست که نیست,دولت بعدی هم هر کسی باشد این روال مفت و بی درد سر را ادامه میدهد،تکلیف این است وارد بورس خارجی بورس دیجیتالی شویم.

  • کامران

    با سلام
    وقتی دولتمردان بیسواد در بازار سرمایه دخالت میکنن باید عواقب رو در نظر بگیرند . بازار سرمایه ناموس اقتصاد هر کشوریست . این دولت ناموس کشور رو بر باد داد الان انتظار داره با تغییر در دامنه نوسان شاخص کل بالا برود!؟!؟

  • ناشناس

    ریزش امروز حاصل توقف ۶۰ دقیقه ای گروه پالایشی بود ،
    بازاری که عمق کم داره همینقدر الکی میریزه،

    • ناشناس

      ریزش؟؟ واقعن ریزش بود؟ من امروز سود کردم ولی

  • MA N

    چرا به اسم حقوقی رو کردن حقیقی کدوم حقیقی این قدر پول داره که خارج که اونم تو ۷۵ درصد تو ضرر هستن ؟؟؟
    جواب بدین دیگه
    لیاقت میخاد باسه این سوال که پرسیده شد جواب بدن ؟

    • ناشناس

      مردم مردم مردم. همونایی که هر روز دارن میفروشن و بعد میان میگن فردا بازار منفیه. پیجهای اینستاگرام آفت هستن. مردم اونایی هستن که شاخص تا ۲۱۰۰ بردن. بازم مردم بهت معرفی کنم؟

  • ناشناس

    *آقایان وخانمها وبچه هایی* که تازه وارد بورس شدید تا زمانی که یاد نگیرید اینجا بازار سرمایه گذاری است و برای خرید وفروش های مکرر ولحظه ای نیست هم به خودتون آسیب می‌زنید وهم به بقیه خواهشا یک ماه نه بخرید ونه بفروشید قول شرف میدم درست میشه.

  • ناشناس

    دوستان چرا همه فقط دنبال این هستید که بدون زحمت پول مفت گیرتون بیاد(بورس و ارز دیجیتال و بنگاه املاک و دلال ماشین و…).چرا همتون شدید دلال مفتخور.و در جواب هم میگید ادم باید مغزش کار کنه و حمالی نکنه.به خدا اگه قانون تو این کشور بود تمام دلالها باید سر فلکه مینشستن برای کارگری و بز میچروندن
    اقاجان با پولتون کار راه بندازید مثلا تولیدی که الان با دلار ۲۵ تومنی واقعا سود داره .یا یه کسب و کار و…

    • علیرضا

      شما انجام بده.موفق باشی

  • میرشفیعی

    در این شرایط فقط فرصتی برای افزایش سهم و خرید بوجود آمده دیروز و هفته پیش صف خرید بود و فردا از پایین شروع و به سمت بالا رشد خواهد کرد با توجه به منفی 2 درصد ضرر انگیزه بالایی برای خرید بوجود آمده و نوسان گیران بسختی موفق خواهند شد.