کد مطلب: ۵۰۲۷۶۹

حاشیه‌های امروز بورس ۹ دی ۹۹ / تزریق واکسن کرونا، گروه دارویی را سبزپوش کرد

حاشیه‌های امروز بورس 9 دی 99 / تزریق واکسن کرونا، گروه دارویی را سبزپوش کرد

در جریان معاملات امروز بازار سهام که با افت 1.75 درصدی شاخص کل همراه بود، گروه کانه‌های فلزی و دارویی بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی 1.75 درصدی بار دیگر به کانال یک میلیون و 410 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد تا روند الاکلنگی بورس در محدود 1.4 تا 1.5 میلیون واحدی ادامه داشته باشد. این در حالی بود که امروز شاخص کل هم‌وزن نیز حدود 0.8 درصد افت داشت.

در معاملات امروز بیش از 13 هزار میلیارد تومان معامله انجام شد که سهم سه نماد کاما، برکت و شپنا بیش از سایر نمادها بود. همچنین دو گروه کانه‌های فلزی و مواد دارویی نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

معاملات امروز بازار سهام تحت تاثیر دو خبر مهم قرار گرفت. خبر اول اعلام وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه دارا دوم تا پایان سال که منجر به نزولی شدن روند معاملات پالایشی‌ها و بانکی‌ها شد. به طوری که نمادهای پالایشی که روز گذشته با صف خرید به کار خود پایان دادند امروز صف فروش شدند.

خبر دوم تزریق واکسن کرونای ایرانی تولید شرکت داروسازی برکت بود که منجر به حرکت این نماد از صف فروش به صف خرید شد و به تبع آن نیز دیگر نمادهای گروه دارویی به سمت محدوده مثبت حرکت کردند.

در پایان معاملات امروز فرابورس نیز ارزش معاملات حدود 7 هزار میلیارد تومان بود و شاخص این بازار نیز بیش از 0.5 درصد افت کرد.

مهمترین اتفاقات بورس را در این ویدئو ببینید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار حقیقی

    چرا پیم منو آپلود نمیکنید؟

  • سهامدار حقیقی

    سهام ، فقط سهام دارویی و غذایی

  • ناشناس

    بخدا نزدیک به ۵۰۰ میلیون گذاشتم تو بورس فقط برگرده به همون قیمت قبل با کله درش میارم امسال هم اخرین سال بورس ایران هست چون دیگه هیچ کس پول نمیزارن تو بورس حقوقیها تا اخر سال بیشتر بورس سود نمیده بعد برای همیشه میخوابه سهام ۳۰ هزار تومن میشه ۱ هزار تومن

    • امیر

      داداشم خب برو یاد بگیر که ضرر ندی ، من چطور تو 1 ماه با100 تومن خرید سهم برکت تا الان 75 میلیون سود کردم

  • ناشناس

    بورسی که تو دست ۴ نفر حقوقی هست و ۵۰ میلیون حقیقی رو دور میزنن این قمار خونه هست بورس نیست

  • ناشناس

    ایران حدو یک قرن است انواع واکسن ها ساخته مخصوصا ببرای اطفال
    شک نکنید به قرق و تخصص ایرانی

  • ناشناس

    به جان عزیزام خودم تو بورس ایران پول کلان دارم ولی واقعان دیگه میخوام بیارم بالا و استفراغ کنم با این وضعیت بورس بزودی میزنم بیرون

  • ناشناس

    بورس ریسک داره و ما هم ریسک رو پذیرفتیم ولی این چه ریسکی هستش که سکان کشتی بورس دست ۴ نفر حقوقی هست هر وقت بخوان بالا میرن و هر وقت بخوان پایین میان

  • ناشناس

    صادرات فولاد چندبرابر افزایش پیدا اما رو قیمت سهام فولاد تاثیری نمیزاره بعد یه آمپول که معلوم نیس از کجا اوردن کل نماد دارویی رو سبز پوش کرد

  • ناشناس

    خدا ازشون نگذره

  • ناشناس

    سلام.ایا انستیتو پاستور زیر نظر برکت؟یا نماد خاصی داره؟