خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۷۸۸۹

کارنامه بازار سرمایه در روز هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

رشد بانکی‌ها هم نتوانست بورس را نجات دهد

رشد بانکی‌ها هم نتوانست بورس را نجات دهد

بانک‌ها لیدر بازار امروز بودند. افزایش سرمایه بانک‌ها و انتشار اخبار مثبت برای تک سهم‌های این گروه توانست اکثر نمادهای این گروه را مثبت کند، اما در نهایت شاخص کل در پایان معاملات امروز با افت 1679 واحدی تا سطح 160 هزار واحدی کاهش یافت.

روند ریزشی شاخص کل بورس امروز هم ادامه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در حالی که در ساعات ابتدایی جریان معاملات امروز با رشد همراه شده بود در نهایت در پایان معاملات امروز با افت 1679 واحدی به سطح 160 هزار و 797 واحد رسید.

در طول جریان معاملات امروز، هفتم بهمن ماه سال 1397، بیش از 206 هزار معامله به ارزش 714 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 610 هزار و 200 میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرویی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

همانطور که کارشناسان بورسی در پیش‌بینی هفتگی خود از بازار سرمایه در گفتگو به تجارت‌نیوز به پیشرو بودن گروه بانکی در هفته جاری اشاره کرده بودند، این گروه با شکستن رکورد میزان ارزش معاملات توانست، با معاملاتی به ارزش 346 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت بگیرد.

بورس تهران در ۷ بهمن ۱۳۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس وسایل ارتباطی و چاپ و انتشار و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و کاغذی بودند.

بورس تهران در ۷ بهمن ۱۳۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای بانکی از جمله وبملت، وبصادر، وتجارت و خودرو و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، پارسان و فولاد بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 40 میلیارد تومان متعلق به نماد لوتوس و بیشترین عرضه نیز با 7.1 میلیارد تومان مربوط به نماد وتجارت بود.

بورس تهران در ۷ بهمن ۱۳۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 20 واحدی در سطح 1942 واحد قرار گرفت که نمادهای زاگرس و مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

بانک‌ها لیدر بازار امروز بودند. افزایش سرمایه بانک‌ها و انتشار اخبار مثبت برای تک‌سهم‌های این گروه توانست اکثر نمادهای این گروه را مثبت کند.

در حالی که سهام‌داران در انتظار اجرا شدن SPV و CFT هستند، با خبر سخنگوی انجمن سازندگان و قطعات خودرو در خصوص دریافت مجوز افزایش 70 درصدی قیمت قطعات خودرو، اکثر نمادهای گروه‌ خودرویی در پایان معاملات امروز سبز شدند.

پتروشیمی‌ها با این وجود که طی چند ماه اخیر از کانال افزایش نرخ ارز، توانسته بودند درآمد زیادی را کسب کنند و گزارش عملکردهای 10ماهه خوبی را روانه بازار کنند، اما امروز نیز مورد توجه سهام‌داران بازار قرار نگرفتند و آن‌ها با افت همراه بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار سرمایه با روی کار امدن وزیر […]افتضا شده است هر روز منفی حتی تحلیل هم نمی شود کرد