خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۱۰۷۷

احتمالات بازار سهام هفته آخر آبان ماه ۹۹

پیش‌بینی بورس هفته بعد / آخرین نشانه‌های بازگشت شاخص بورس

پیش‌بینی بورس هفته بعد / آخرین نشانه‌های بازگشت شاخص بورس

هرچند شاخص بورس در هفته اخیر هم نزولی عمل کرد و این بار بیش از پنج درصد نزولی شد اما برای هفته بعد همچنان بارقه‌های امیدی برای برگشت شاخص بورس قابل مشاهده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند شاخص بورس در هفته اخیر هم نزولی عمل کرد و این بار بیش از پنج درصد نزولی شد اما برای هفته بعد همچنان بارقه‌های امیدی برای برگشت شاخص بورس قابل مشاهده است.

آخرین اخباری که احتمالا در روند بازار سهام هفته آینده موثر باشند عبارتند از:

ـ رئیس جمهوری گفت: علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از آمریکا گرفته تا اروپا نشان‌دهنده این است که دنیا فهمیده که فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم ما در سایه استقامت و ایستادگی‌شان کام خود را شیرین خواهند کرد.

ـ دو کالای لاستیک و شکر از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند. با نامه اخیر ستاد تنظیم بازار، نرخ‌گذاری دو کالای مذکور به‌طور رسمی به تولیدکنندگان واگذار شد. موضوعی که به معنی شکست سیاست قیمت‌گذاری دستوری است و خبر از تغییر رویه سیاست‌گذار در حوزه تنظیم‌گری قیمت‌ها می‌دهد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد.

ـ سازمان بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از تغییر زمان پیش‌گشایش معاملات بورسی از شنبه خبر داد.

ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کره جنوبی پس از مطرح شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین به تهران پیام داد و برای آزادی سازی پول‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت، از تکذیب افزایش نرخ سود بانکی خبر داد و اعلام کرد، سازمان بورس توانایی عرضه اولیه 100 شرکت را تا پایان سال دارد.

در همین حال درباره بورس هفته آینده مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفته است: شرایط موجود در کشور باعث شد وزیر اقتصاد و بقیه مدیران به این نتیجه برسند که باید جلوی حقوقی‌ها را بگیرند و درست وقتی این تصمیم اجرایی شد، بازار برگشت را آغاز کرد. شک نکنید که بازار مثبت خواهد بود چون شرایط اصلاح شده است.

ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز به تجارت‌نیوز گفته است: هفته بعدی هفته خوبی برای بازار سرمایه است و با توجه به اینکه قیمت دلار نیز کاهش چندانی نداشت روند بازار سهام بهبود پیدا می‌کند، زیرا سهم‌های بازار سهام با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌کنند.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاید خیلیها بدشون بیاد واقع بین باشید امید واهی هم به خودتون واین مردم بیچاره ندین مثل این دو ماه
    برگشت بازار نه دست رییس جمهوره نه دست سازمان بورس فقط وفقط دست اجازه حقوقی هاست وتا وقتی خودشون نخوان یک روز مثبت یه هفته منفی این تغییر وتصمیم های صد من یه غاز که هر روز میشنوی جز بدتر کردن وضعیت ثمر دیگهای نداره
    هر چند تلخه ولی واقعیته
    خودمون رو گول نزنیم نباید به حرف بی پایه واساس مسولین اطمینان میکردیم

  • ناشناس

    خودشون منفی کردن خودشون هم میخوان بعداز فروش دلار وطلاشون به بالاترین قیمت مثبتش کنن چون راه درامد سایر راههاشون بسته است دلشون به حال ملت نسوخته

  • ناشناس

    از شنبه بازار بورس صعودی میشه. . شاخص تا پایان سال میره تا ۲۸۰۰ . شک نداشته باشید . سیل نقدینگی وارد بورس میشود.

    • ناشناس

      منفی

  • علی

    درحالی که بورس دربدترین حالت بسرمیبره دولت میخواد باعرضه اولیه چندین شرکت جدید تمام نقدینگیهای احتمالی راخودش جمع کنه ودرنتیجه نقدینگی برای خرید سهام دردست مردم باقی نمیمونه پس میشه بازاربی مشتری وادامه سقوط.متاسفانه هیچکس به فکر منافع سرمایه گزاران نیست ودولت هم به این بازاربه عنوان یک فرصت برای جبران کسری بودجه خودش نگاه میکند.امیدوارم بالاخره یه مردی ازمسئولین پیدابشه وجلواین بیتفاوتیهارابگیره.

  • A-heydari

    الان بعضی ها میان میگن بازار از شنبه بر میگرده??

  • علیرضا

    بنام خدا. به شخصه معاملات بورس به معنای بورس بازی را اساسا مضر و نادرست و غیر اصولی میدانم .بالابردن شاخص هم امری غیر واقعی بود و هست. اقتصاد ایران به دلایلی که دراین مجال نمیگنجد عملا در مرز فروپاشیست .

  • ناشناس

    قبل از عرضه اولیه باید اون دژپسند بی لیاقت رو به عنوان برده عرضه کنند تا معلوم بشه مردم پشیزی برای اون بی لیاقت نخواهند داد. عرضه بخوره تو سرشون. فقط اعتراضات گسترده و به قول پمپئو زبان زور باید بالا سر این مسئولین باشه

  • ناشناس

    هر هفته به این امید هستیم که از شنبه بورس مثبت میشه،ولی شنبه که میشه دوباره همون آش و همون کاسه

  • ناشناس

    تا دولت به بورس مثل قبل نیاز نداشته باشه بازار بر نمیگرده دولت کسری بودجه خودش را جبران کرد دیگه فعلا نیاز نداره این بازار خیلی طول خواهد کشید دوباره رونق پیدا کنه

  • جواد

    به خدا امید داشته باشید اگر این کشتی غرق بشه همه با همیم اگرم به مقصد برسیم همه با همیم به امید روزهای سبز سبز سبز