کد مطلب: ۲۲۰۷۰۷

بیشترین تعداد مهاجرت از ۱۰ کشور

بیشترین تعداد مهاجرت از ۱۰ کشور

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: ۶۰ درصد دانشجویان بین‌الملل کانادا از کشورهای چین، هندوستان، کره جنوبی، فرانسه، آمریکا، نیجریه، برزیل، عربستان سعودی، ژاپن و ویتنام است.

جعفر مهراد گفت: داده‌های موجود و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که جذب دانشجویان بین‌المللی در اقتصاد کانادا تاثیر مثبت و با اهمیتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در سال‌های ۲۰۱۵ میلادی و ۲۰۱۶ میلادی دانشجویان بین‌المللی در کانادا به ترتیب در حدود ۱۲.۸ میلیارد و ۱۵.۵ میلیارد دلار برای شهریه، تامین خوابگاه و مخارج جاری هزینه کرده‌اند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: این مبالغ به‌طور مستقیم و غیر مستقیم کمک شایانی به اقتصاد کانادا می‌کند.

وی افزود: دانشجویان بین‌المللی در سال‌های ۲۰۱۵ میلادی و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۱۰.۵ میلیارد و ۱۲.۸میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا کمک کرده‌اند.

مهراد خاطرنشان کرد: رشد ۱۸ درصدی در دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ میلادی (۵۲۳ هزار و ۹۷۱ دانشجو) در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی (۴۵۷ هزار و ۸۲۸ دانشجو) افزایش هزینه‌ای برابر با ۲۱.۲ درصد را ایجاب کرده است.

وی عنوان کرد: دانشجویان هندی، به ویژه دانشجویانی که در سطح کالج‌ها تحصیل می‌کنند، بیشتر از همه به این افزایش دامن زده است. بیشترین دانشجویان بین‌المللی در آنتاریو تحصیل می‌کنند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: تعداد دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۹۵ هزار و ۷۱۹ و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۳۳ هزار و ۲۲۶ نفر بوده است.

مهراد گفت: آنتاریو با بیشترین دانشجویان بین‌المللی بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد و بعد از آن، بریتیش کلمبیا با ۲۱.۶ درصد و کبک با ۱۳ درصد در مکان‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی افزود: تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا در سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع به تولید ۱۴۰ هزار شغل کمک کرده است. این تعداد شغل در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۶۸ هزار و ۸۶۰ شغل افزایش یافته است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اضافه کرد: هزینه کرد دانشجویان بین‌المللی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر درآمدهای مالیاتی در سال ۲۰۱۵ میلادی برابر با ۲.۳ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۲.۸ میلیارد دلار بوده است.

مهراد عنوان کرد: در سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش خدمات آموزشی بین‌المللی که براساس کل هزینه کرد دانشجویان بین‌المللی در کانادا سنجیده شده است، بالغ بر ۱۲.۵ درصد از کل صادرات خدماتی کانادا به سایر کشورهای جهان بوده است.

وی گفت: این ارزش در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۴.۵ درصد از کل صادرات خدماتی یا ۳ درصد از کل صادرات کانادا را در بر می‌گیرد.

چهره ماندگار علمی کشور افزود: در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۵۲۳ هزار و ۹۷۱ دانشجو با ویزای معتبر در کانادا تحصیل می‌کردند. این رقم تقریبا در کمتر از ۱۰ سال یعنی در سال ۱۹۹۵ میلادی ۸۴ هزار دانشجو بوده است.

مهراد تاکید کرد: از دانشجویان بین‌المللی که در اوایل دهه ۲ هزار میلادی که جذب دانشگاه‌های این کشور شده بودند، ۲۵ درصد اقامت دائم دریافت کرده‌اند. با وجود این، کانادا در مقایسه با آمریکا، انگلستان و استرالیا تعداد نسبتا کمی از دانشجویان بین المللی را پذیرش می کند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی بیشتر پیرامون افزایش در تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا نشان می‌دهد که بیشتر دانشجویان به ترتیب از چین، هندوستان، کره جنوبی، فرانس، آمریکا، نیجریه، برزیل، عربستان سعودی، ژاپن و ویتنام برای تحصیل به این کشور مسافرت می‌کنند.

چهره ماندگار علمی کشور تاکید کرد: کشورهای یاد شده ۶۰ درصد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: عملکرد کانادا در رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها مثبت است. این کشور در بین ۵۰ دانشگاه نخست دارای سه دانشگاه ممتاز است. اما بررسی کیفیت آموزش براساس برنامه سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه نشان می‌دهد که کانادا در سال ۲۰۱۶ میلادی در جایگاه هفتم جهان قرار داشت.

وی گفت: رتبه کیفیت آموزشی کانادا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۳ است که نسبت به استرالیا (۱۴)، انگلستان (۱۵)، و آمریکا (۲۵) به وضوح برتری دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.