کد مطلب: ۴۸۶۱۹۰

گزارش تجارت‌نیوز از عملکرد بازارها در مهر ماه:

بازدهی سه بازار مثبت شد / بالاترین سود مربوط به کدام بازار است؟

بازدهی سه بازار مثبت شد / بالاترین سود مربوط به کدام بازار است؟

بررسی عملکرد بازارهای مالی در مهر ماه نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران به ترتیب در بازارهای سکه، دلار و طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند بیشترین بازدهی را به دست می‌آوردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ماه مهر، سکه با بازدهی دو رقمی نسبت به طلا، دلار و بورس بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد و بیشترین بازدهی را به ثبت رساند.

سکه

هر عدد سکه امامی با رشد 10 درصد در صدر جدول بازدهی هفتمین ماه سال قرار گرفت.

در پایان شش ماهه اول امسال قیمت سکه به رقم 13 میلیون و 140 هزار تومان رسید، اما در پایان مهر ماه خریداران این فلز گرانبها را 1.3 میلیون تومان گران‌تر خریداری کردند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، ارزش هر عدد سکه در پایان معاملات 30 مهر ماه به رقم 14 میلیون و 450 هزار تومانی رسید.

سکه در هفته پایانی مهر ماه با افت قیمت مواجه شد و به نوعی برگشت. این فلز ارزشمند تا سطح 16 میلیون و 500 هزار تومان نیز پیش رفت.

دلار

پس از سکه یکی از پرنوسان‌ترین بازارها، بازار ارز بود و در مهر ماه از سطح مقاومتی 30 هزار تومانی عبور کرد و به رقم 32 هزار تومان در روز 27 مهر ماه رسید.

اما افت قیمت در بازارها باعث شد که دلار نیز کاهش ارزش شدیدی را طی روزهای پایانی مهر ماه تجربه کند.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در ماهی که گذشت هزار و 310 تومان معادل 6.8 درصد رشد کرد و از نرخ 26 هزار و 950 تومان در پایان شهریور ماه به رقم 28 هزار و 800 تومان در پایان مهر ماه رسید.

مهر

طلا

سومین بازار با بازدهی مثبت در بازار طلا رخ داد و با رشد قیمت 63 هزار تومانی در مهر ماه در رده سوم جدول بازدهی قرار گرفت.

قیمت طلای 18 عیار نیز همانند دلار و سکه بالاترین سطح قیمتی خود را در مهر ماه تجربه کرد، تا جایی که متقاضیان برای خرید یک گرم طلا در روز 27 مهر ماه باید یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌کردند.

اما با افت قیمت در این هفته، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان مهر ماه به نرخ یک میلیون و 288 هزار تومان رسید که نسبت به پایان شهریور ماه افزایش قیمت 63 هزار تومانی داشته است.

بورس

شاخص کل بازار سرمایه در مهر ماه 183 هزار واحد افت کرد که بازدهی منفی 12.9 درصدی را ثبت کرده است.

این شاخص که در پایان معاملات روز 31 شهریور ماه روی سطح یک میلیون و 595 هزار واحد بسته شد، اما در مهر ماه یک کانال افت کرد.

براساس داده‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس با افت 183 هزار واحدی در مهر ماه به سطح یک میلیون و 412 هزار واحدی نزول کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجربیات من در این 2 ماهه
    1- هیچوقت و تحت هیچ شرایطی به دولت اعتماد نکن
    2- سرمایه گذاری بلند مدت در ایران معنی و مفهومی نداره و دنبال نوسانگیری کوتاه مدت باش
    3- کارشناس به معنای واقعی در ایران وجود نداره
    4- هرچیزی که همه سمتش میرن رو ازش دوری کن

    • مالباخته

      بند۳ اینجوریه،،کارشناس درایران وسیله ای است دردست دولت،تامردم رابه سمتی هدایت کند.که دولت،حقوقی ودلال وسفته باز بتواند به راحتی وسهولت وبه صورت قانونی دارائی های مردم راچپاول کند.
      کاملا درست گفتی،والان دولت میدونه که ملت چه شرایطی دارن.وحتی میدونه تک تک خانوارها دیشب چه شامی خوردن.منظورم اینه که اینقدر اطلاعات از مردم کشور داره.ولی چون دلسوزنیستن،مشکلات مردم براشون مهم نیست

    • ناشناس

      معلومه که بی تجربه ای والله قسم از ابتدای ریزش تا همین لحظه 70 میلیون یعنی حدود ۵٠ درصد سود مثبت دارم که با احتساب سود واریزی شرکت‌ها 85 میلیونه کدوم بانک یا بازار این قدر سود داده تازه سود بنده تا 110 درصد هم رسیده شک هم ندارم که افت و خیز بازار حداکثر چند روز دیگه است و با افت بدون دلیل و منطق هفته گذشته و خریدهای سنگین و روزانه پی در پی حقوقی در برخی سهام بزودی میبندن و در روال عادی تا چندین ماه فقط لذت سودهای کلان روزانه خود رو میبرن و اونوقت شمایی که فروختی فقط حسرت میخوری اگر با همین دلایل و منطق خودت هم پیش بری و به دولت و… اعتماد نکنی پس کار خودت را انجام بده و با تعقل معامله کن دولتی و حقوقی تا زمانی که شما روزانه و اول وقت فقط با نیت قرار گرفتند صف فروش هستید با خیال راحت صبر میکنن تا جایی که ممکن سهام افت کنه و بعد هم که به پایین‌ترین قیمت می‌خره یکسال نگه میداره و عرضه نمیکنه و سود شارپی میبره مجددا در بالاترین قیمت به شما یا امثالهم میفروشه و دوباره شما همین زنجیره سودهی به اونها و ضرر به خودتون را تکمیل میکنید شماکه ضرر کردید دوهفته نفروشید خواهید دید چگونه حقوقی برای خرید به بازار هجوم میاره فقط کافی شما به سود فکر کنی نه اینکه زودتر از بقیه با ضرر بفروشی

    • ناشناس

      شاید هم از عوامل اخلال در بازار هستی که میخوای سرمایه ملت را به روش‌های کثیف ازچنگشون دربیاری

    • ناشناس

      تجربیات دو ماهه بدرد بقیه نمیخوره! بدرد خودت هم نمیخوره!

  • ناشناس

    همه چیز را به بورس بسپارید ( سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست)

  • ناشناس

    اونکه بیشترین بازده رو در این چند هفته قبل داشته و به سقف رسیده یعنی سکه و دلار در هفته های بعد کمترین بازدهی را خواهد داشت و برعکس بورس در چند هفته آینده بیشترین بازدهی را خواهد داشت

  • معراج

    فقط بورس …. دوستان صبوری کنید … تا یکسال آینده متوجه میشید بورس بیشترین بازدهی را داشته اگه فقط سهمتون را نگه دارید و کاری به مثبت و منفیاش نداشته باشید و نفروشید… این را طبق تجربه ۱۳ سالم در بورس میگم … فقط و فقط صبر … یا علی

  • ناشناس

    بورس بورس نامردهاهست لعنتی ها

  • وحید

    جلوی فروش حقوقی رو بگیرن درست میشه امروز میخرن فردا میفروش گند زدند به بازار

  • ناشناس

    اتفاقا من بخشی از ضررام تو مهرماه برگشت ما شاخص نخریدیم سهام خریدیم تو بدترین روزای بورس هم بعضی از سهمها مثبتن

  • ناشناس

    توکشورترکیه مردمشون دلارهاروتوخیابون آتش زدن که ارزش پولشون درمقبل دلارتقویت شه توکشورمادلارهارومیخرن انبارمیکنن تاارزش پولشون پایین بیادالبته که دولت هم همینکارومیکنه وگرنه مااگه ازدولت خیرمیدیدیم من یکی خودم به شخصه دلاراگه داشتم دودستی تقدیم دولت میکردم

  • علی گردنده

    هیچ بازار بورسی ۸۰‌روز اصلاح وریزش نداره بازار باید سینوسی حرکت کنه باید دلیل ریزش بورس را تحلیل کرد که از کجا اشتباه رفتیم در ۱۹۲ کشور بازار بورس دارند وتمام شرکت ها وکمبود های کشور از بورس تغدیه میکنه باید به بورس بها داد وحمایت کرد سکه وارز وطلا به داد شرکت نمیخوره یک سرمایه فردی است ولی بورس رکن کشور است وهمه ما ناراحت هستیم

  • حمید

    من سال 94 تعداد42000سهم بورس انرژی داشتم، اما پول کم داشتم، فروختم واحد آپارتمان خریدم. العان واحد آپارتمانم 15برابر شده ولی هر سهم بورس انرژی بالای 40 برابر شده… فقط سهامداری وصبر…. خود دانید