کد مطلب: ۲۹۱۱۴۵

بیمه اجتماعی کشاورزان مانع مهاجرت آنها از روستا می‌شود

بیمه اجتماعی کشاورزان مانع مهاجرت آنها از روستا می‌شود

غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان در سرسرای استانداری افزود: 320 هزار خانوار روستایی جامعه هدف ما در خوزستان است و باید برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر خوزستان در سرسرای استانداری افزود: 320 هزار خانوار روستایی جامعه هدف ما در خوزستان است و باید برای افزایش تعداد بیمه شدگان تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با تاکید بر لزوم افزوده شدن 240 هزار خانوار روستایی دیگر به پوشش بیمه روستایی تصریح کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از این طریق درآمدی برای کشاورزان ایجاد می شود.

شریعتی با اشاره به اینکه حداقل رفاه را باید برای کشاورزان فراهم کرد یادآور شد: بهتر است بین بیمه شدگان روستایی، کشاورزان و عشایر تفکیک قائل شد و سپس افرادی که توانایی مالی بهتری دارند 50 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: 50 درصد حق بیمه عده ای نیز که در ضعف مالی هستند توسط دهیاری‌های روستاها و یا شهرداری‌ها و 50 درصد دیگر توسط بیمه کشاورزان و روستاییان پرداخت شود.
به گفته استاندار خوزستان در زمینه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید کار هوشمندی انجام داد تا بتوان همه را تحت پوشش بیمه قرار

داد تا حداقل رفاه برای کشاورزان فراهم شود.

بنابراین گزارش، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور روز سه شنبه در دومین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شرکت کرد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.