کد مطلب: ۶۰۴۷۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیمه دانشجویی چیست؟ / حق بیمه‌ دانشجویی چقدر است؟

بیمه دانشجویی چیست؟ / حق بیمه‌ دانشجویی چقدر است؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نیز برای خود سوابق بیمه‌‌‌ای ایجاد کنند و تحت طرح بیمه دانشجویی قرار بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همزمان با روز دانشجو اعلام کرد: دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نیز برای خود سوابق بیمه‌‌‌ای ایجاد کنند و تحت طرح بیمه دانشجویی قرار بگیرند.

به گفته این مقام مسئول متقاضیان می‌توانند در حین تحصیل خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در این باره گفته بود: برای ثبت‌‌‌نام بیمه دانشجویی که در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است؛ ارائه کارت معتبر دانشجویی نیاز است.

مطابق با این خبر دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند درخواست این بیمه را بدهند. همچنین در صورتی‌‌‌ که متقاضی بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد اما اگر فردی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشد، از شرط سنی معاف است.

در طرح بیمه دانشجویی، مهلت پرداخت حق بیمه در بدو بیمه‌‌پردازی، از تاریخ انعقاد قرارداد یک ماه بوده و در ادامه باید حق بیمه هر ماه را حداکثر تا پایان دو ماه بعد، پرداخت کرد.

انواع حق بیمه‌های دانشجویی کدام‌اند؟

این بیمه شامل سه نوع پرداخت حق بیمه است که متقاضی می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. نخست نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴‌درصد (۱۲‌درصد سهم بیمه‌‌‌شده + ۲‌درصد کمک دولت) شامل حمایت بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی؛ دوم نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶‌درصد (۱۴‌ درصد سهم بیمه‌‌‌شده + ۲‌ درصد کمک دولت) حمایت‌‌‌های بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی؛ و نهایتا کامل‌‌‌ترین طرح با نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰‌درصد (۱۸‌درصد سهم بیمه‌‌‌شده +۲‌درصد کمک دولت) که تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را شامل می‌شود.

اگر متقاضی بخواهد حق بیمه ۱۲ درصدی را انتخاب کند باید ماهانه ۳۱۸ هزار تومان حق بیمه بپردازد و این نوع از حق بیمه تنها مستمری بعد از بازنشستگی دارد. همچنین این بیمه بدون دفترچه درمانی است.

در حق بیمه دیگری که به صورت ۱۴ درصد است بیمه شده باید ماهانه ۳۷۱ هزار تومان به بیمه بپردازد که این نوع از حق بیمه مستمری قبل و بعد از بازنشستگی دارد اما بدون دفترچه درمانی است.

همچنین در حق بیمه ۱۸ درصد بیمه شده‌گان باید ماهانه ۴۷۷ هزار تومان بپردازند که این نوع از حق بیمه هم دفترچه درمانی ندارد اما علاوه بر مستمری قبل و بعد از بازنشستگی، بیمه از کارافتادگی هم به متقاضی پرداخت می‌کند.

در تمامی انوع حق بیمه‌های گفته شده اگر فردی بخواهد دفترچه درمانی هم داشته باشد باید، ماهانه علاوه بر پرداخت حق بیمه خود مبلغ ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان هم اضافه بپردازد تا دفترچه درمانی داشته باشد.

همچنین متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سایت تامین اجتماعی مراجعه کرده و بعد از آن به قسمت بیمه شدگان خاص و انعقاد قرارداد صاحبان حرف و مشاغل آزاد مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند.

آخرین اخبار بانک و بیمه را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام
    امکان خرید بیمه دوران دانشجویی برا کسی که فارغ التحصیل شده باشه وجود داره ؟
    مثل خرید بیمه سربازی

    • محمد

      با بیمه مشاغل آزاد یا بیمه آزاد هیچ فرقی نمیکنه
      الکی فقط چهارتا اسم گذاشتن بیمه مشاغل ازاد و دانشجویی و …..
      فقط دنبال پول هستن

  • رضا

    سلام
    آیا به عنوان سابقه کار هم محاسبه میشود
    تشکر

    • ناشناس

      اره سابقه هم حساب میشه

  • رضا عباسی

    ایا امکان خرید مانند سربازی برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند وجود داره؟

  • عزیز یکه زارع

    سایت سازمان تامین اجتماعی برای این کار یه مقدار پیچیدگی داشت به همین خاطر من از طریق سایت سازمان دانشگاهیان اقدام کردم و خوب بود

  • ناشناس

    چ فرقی با بقیه داره همون قدر پول میگیرن ?

  • ناشناس

    با حق بیمه اختیاری فرقی نداره باید ۲۰ درصد این مبلغ محاسبه بشه چون دانشجو حقوق دریافتی نداره باید تجدید نظر بشه تا ازاین طرح استقبال بشه متشکرم .پدر دانشجو