خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۸۹۵۱

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

کارشناسان معتقدند تصویب FATF موجب بهبود مبادلات ارزی و روند صادرات و واردات می‌شود. این مساله بر عملکرد شرکت‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. نتیجه بهتر شدن عملکرد شرکت‌ها، بهبود شرایط آن‌ها و تزریق نقدینگی به بازار سهام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تصمیم‌گیری درباره FATF این روزها بسیار اهمیت دارد، زیرا روند بسیاری از بازارها از جمله بازار سهام را مشخص می‌کند. همچنین آینده این بازارها و راهی که درپیش دارند به تصمیم‌گیری درباره FATF وابسته است.

محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس درباره تاثیر FATF بر بورس گفت: اگر FATF تصویب شود، روند بازار متعادل‌تر می‌شود و معاملات در شرایط بهتری پیش می‌رود.

او ادامه داد: تصویب FATF چه در بورس و چه خارج از بورس به نفع همه است. صادرات و واردات شکل بهتر و راحت‌تری به خود می‌گیرد و بازارها رفته رفته به سمت متعادل شدن می‌روند. صادرات و واردات صنعت‌هایی همچون فولاد نیز بهتر می‌شود.

الهی‌فرد به هزینه بالای صادرات در شرایط موجود اشاره کرد و تصریح کرد: باتوجه به اهمیت صادرات و مشکلاتی که در این راه است تصمیم‌گیری درباره FATF بسیار اهمیت دارد، زیرا مسیر صادرات و واردات تولیدکنندگان، خصوصا صادارت مشخص می‌شود. با تصویب FATF راه‌ها برای مبادلات ارزی و صادرات گسترش می‌یابد و در نتیجه تولیدکنندگان با برنامه‌ریزی بهتری فرآdند تولید خود را پیش می‌گیرند.

مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس درباره تاثیرات مبادلات ارزی در بورس توضیح داد: با تصویب FATF مبادلات ارزی گسترده‌تر می‌شود و نتیجه این مساله بهتر شدن شرایط صادرات را به دنبال دارد. بنابراین نمادهای دلاری بورس روند بهتری در فعالیت پیدا می‌کنند و در معاملات آن‌ها در بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس در رابطه با فعالیت نمادها و شرکت‌ها در بورس گفت: اگر FATF تصویب شود، فعالیت بسیاری از شرکت‌ها شکل بهتری به خود می‌گیرد و همین موضوع در کنار بهتر شدن معاملاتشان در بورس، تزریق نقدینگی را به همراه دارد. با توجه به شرایط موجود، نقدینگی مهم‌ترین نیاز بازار است، بنابراین انتظار می‌رود با تزریق نقدینگی به بازار شرایط بازار به سمت تعادل حرکت کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برید تو سایت سازمان بورس از اختلال کارگزاری مفید شکایت کنید . شنبه هم تجمع داریم

  • ناشناس

    کم

  • حمزه غفاری

    سلام. تا زمانی که ما اف ای تی اف را تصویب نکنیم و روابط و مبادلات تجاری خارجی را به گردش درنیاورم و چرخه اقتصاد را کامل نکنیم کشور با تورم و کمبود ارز و منابع مالی روبرو شده و تولید با رکود همراه شده و یک عده قلیل از واردات سود هنگفتی به جیب می زنند یعنی وضعی که ما امروز داریم حاصل تحریم و قطع روابط با خارج است.

  • ناشناس

    اولین تاثیر رو روی نماد های بانکی خواهد کذاشت ونمادهای بانکی که تعدادشون کم نیست به تبع اون بقیه نمادها رشد خواهند کرد درضمن اخبارتصویب اون که احتمالش خیلی زیاده بی تاثیر نیست بود واز شنبه بایستی منتظر رشد نمادهای بانکی باشیم..

  • محمد نایب سالکی

    باسلام و احترام FATF کشور را فقیرتر می‌کند ورانت دربین تعداد محدودی از آدمها را بیشتر می‌کند که صادرات و واردات توسط آنها صورت می‌گیرد و پولهای کشور از طریق بانگ مرکزی وارد نمی‌شود و از آن هم عددای سود می‌برند و هیچگاه شفافیت در کشور را دوست ندارند …

    • حسن

      دقیقا برعکس گفتی،fatfاقتصاد رو سالم،و شفاف میکنه،و همه بانکها در شفافیت اقتصادی حاضر به سرمایه گذاری هستن،نه مثل الان همه چی …الباقیش از وضع اقتصادی الان کشور معلومه.

  • وطندوست

    آیا همه کشورهای عضو FETF تمام ردوبدلهای مالیشان روشن است مطمئنا ازاین نهادمالی تنها برای منافع کشورشان استفاده میکنند وازدرمخالفت درنمی آیند چون می دانند بیرون ازاین عضویت درمسائل مالی گرفتارهزینه های ناخواسته برمنافع خودمیشوند وقتی عدم پذیرش این لوایح اینقدر برای کشورومردم هزینه دارد چرا عده ای برخلاف نظر کارشناسان اقتصاد کشوری و جهانی اسراربرعدم پذیرش دارند آیاهیچ مصلحتی بالاتروبیشترازمصلحت کشورومردم اهمیت دارد بدون شک همیشه راههای خاص برای برخی امور موجوداست ولی نه باخودزنی

  • ناشناس

    رفته با یه به اصطلاح کارشناس مصاحبه کرده !!بعد تیتر زده کارشناسان!!!!

  • ناشناس

    بورس رانتی یعنی برو سهام بانماد مسئولین بخر
    فعلا دولت به هدفش رسیده

  • ناشناس

    حداقل با کارگزاری مصاحبه می کردید که یک دفعه اسم چنین کارگزاری را شنیده باشیم
    گره زدن بورس با FATF همان آدرس غلط دادن است

  • حسن

    بایدfatfبه تصویب برسه،از واجبات رونق اقتصادیه،هر کی هم مخالفه،دراصل مخالف رشد اقتصادیه کشوره.