کد مطلب: ۴۷۱۴۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت ارز در هفته پیش رو / عرضه دارا دوم چه تاثیری بر دلار دارد؟

پیش‌بینی قیمت ارز در هفته پیش رو /  عرضه دارا دوم چه تاثیری بر دلار دارد؟

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز با نظر به سیگنال‌های به نظر موثر داخلی و خارجی بر بازار ارز، عنوان می‌کند : فکر می‌کنم این هفته ارز نوسان چندانی نداشته باشد و قیمت چندان تغییر نکند. احتمالا این روال ادامه پیدا کند و حتی تا زمان عرضه دارا دوم، مقداری کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته نوسانی دو درصدی برای دلار ثبت شد. این درحالی است که پیش از شروع هفته قبل، باز هم وعده متعادل شدن بازار ارز از سوی رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده بود. در کنار این وزیر اقتصاد نیز از وجود برنامه مدون تا پایان سال برای بازار سهام سخن گفته و رئیس جمهور وعده مراقبت از بازار سهام را مطرح کرده است.

با توجه به این اظهارات، به نظر می‌رسد سیاستگذاران تمایل به تقویت بورس و تضعیف قیمت در بازارهای دیگر از جمله دلار و طلا را دارند.

در کنار این‌ها اخبار مربوط به مکانیسم ماشه و نااطمینانی سیاسی داخلی ادامه دارد. اما این اخبار چه تاثیری بر روند ارز در هفته پیش رو خواهند داشت؟

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز، درباره تاثیر اخبار مربوط به مکانیزم ماشه بر بازار ارز توضیح می‌دهد: مکانیسم ماشه قرار است به درخواست آمریکا فعال شود اما از طرف دیگر اخباری که در چند روز اخیر رسیده نشان می‌دهد که طرف‌های اروپایی، روسی و همچنین چین اعلام کرده‌اند که آمریکا نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد و آنان به برجام پایبند خواهند ماند. روسیه هم سعی دارد تا جایی که می‌تواند تفاهمی بین طرفین ایجاد کند، فارغ از این که موفق خواهد شد یا نه، این اخبار در حوزه سیاسی بر بازار ارز اثرگذار هستند.

به گفته این کارشناس از زمانی که سایر کشورها نسبت به اعمال مکانیزم ماشه ابزار مخالفت کردند مقداری قیمت‌ها در معاملات فضای مجازی پایین آمده است و احتمالا امروز هم قیمت‌ها در بازار به نسبت روز پنج‌شنبه کمتر باشد.

اشرفی معتقد است در پی همین اخبار سیاسی قیمت طلا و سکه هم نزولی شده و امروز بازار مثلا درباره سکه با ۲۵۰هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد، چرا که تمام معامله‌گران بازار به اوضاع خوش‌بین هستند.

او می‌گوید: اگر این روند ادامه یابد و در همین شهریور ماه آمریکا نتواند کاری را از پیش ببرد قیمت دلار در بازار داخلی حتی پایین‌تر از این ارقام هم خواهد آمد.

این کارشناس توضیح می‌دهد: اخبار حاکی از آن است که با این که آمریکا به دنبال نامحدود کردن تحریم تسلیحاتی ایران است در این موضوع هم سایر کشورها در برابرش ایستاده‌اند و تاکنون مسیر اعمال این موضوع چندان موفق نبوده است. بنابراین انتظار می‌رود ارز در همین قیمت ثبات داشته باشد و یا حتی روند رو به کاهش داشته باشد.

تاثیر عرضه دارا دوم

به زودی قرار است بازار سهام شاهد پذیرش دومین ETF دولتی با عنوان دارا دوم باشد و در بازار مسکن نیز احتمالا طی هفته آینده پرداخت وام ودیعه مسکن آغاز شود. بنابراین هفته آینده رقبای بازار دلار از ناحیه تقاضا تحریک خواهند شد. اما این موضوع چه تاثیری بر وضعیت بازار ارز خواهد داشت؟

اشرفی پاسخ می‌دهد: عرضه دارا دوم ممکن است به مقدار جزئی اثرگذار باشد اما این که هفته گذشته بورس بیشتر روزها قرمز بود تاثیر بیشتری داشته است. وقتی دلار روند کاهشی داشته باشد بورس هم قرمز خواهد شد. برعکس وقتی دلار افزایشی باشد بورس هم سبز خواهد شد. دارا دوم می‌تواند شاخص بورس را بالا ببرد و بورس هم دلار را افزایشی کند.

او با بیان این که ممکن است فاکتورهای دیگری هم یکباره روی وضعیت بازار اثر داشته باشند و در نهایت برآیند آنان است که بازار را تعیین می‌کند، ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم این هفته ارز نوسان چندانی نداشته باشد و قیمت چندان تغییر نکند. احتمالا این روال ادامه یابد و حتی مقداری کاهش یابد تا زمان عرضه دارا دوم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو کشور ما منطقی نیست مخصوصا از نوع اقتصادی…

    • ناشناس

      چیزی ک باید دنبالش باشین منطق نیست…تخصص
      ک متاسفانه،متخصصان کفش واکس میزنن

  • ناشناس

    دولت بايد ازناخنك زدن به سهام حقيقى ها اجتناب كند اين حركت بسيار خطرناك هم لطمه مالى به سهامداران حقيقى ميزند وهم عدم اعتماد مردم به دولت را بيش ازبيش نمايان مى سازددولت بايد ازسهام دولتى حمايت كرده و خريد هاى ميليونى در سهام دولتى ازقبيل پالايشگاهى و خودرويى رااعمال نمايد

  • رضابانکی

    قرارنیست بورس مرتب افزایش یابد کوه هم قله داردوقتی به قله رسیذی بالاترازان وجودنداردباید مجددا برگردید به جای قبل,,,ومجددشروع به بالارفتن کنید,,افتاد,, بورس باید۲۰۰درصدافت کند تامنطقی باشد وگرنه بورس نیست ,مهدکودک هست,,بایدحتما دست کم ۲۰۰درصدافت کند,,بعد ۵۰درصدرشد مجدد۱۵۰درصد افت و۵۰درصدرشدکند تا به نقطه تعادل برسد قرارنیست قله رایکساله فتح کرداما متاسفانه قله ای رافتح کردیدکه بایدسه چهار سال بعدفتح میشدپس به نقطه اول برگردید ومجددشروع کنید من هم زندگیم سالهاقبل کلا دراتی باختم ,,امابورس سهام حسنی که داردباخت کامل ندارد,,مگر مگر چقدربدشانس باشید شرکتی منحل بدهکار وووشود که بازهم شما به اصل سرمایه ات تاحدودی میرسی,,اما درکل سهام باارزش هست اتی هرگز واردنشوید حقه وباخت ونابودی است الان فقط اتی زعفران داریم وخداراشکراتی سکه رابه جهنم فرستادند وتعطیل کردنددهها هزارنفربیچاره وورشکست وفراری وزنداتی ازاتی سکه نتیجه اش شد ,,,اماسهام اینگونه نیست ,,,سهام خوبه تگربه ۱۰تا۲۰درصدقانع باشید که سودبسیارخوبیست ,,,,مگرطماع وخریص باشید درهردوماه ۲۰درصدسودکن وببندشاهکارکردی ,,عالیه ,,یعنی درسال پولت دوبرابر شده ,,کمه ,کمه ,خیلی طماع وحریصی!!!!