کد مطلب: ۵۲۶۱۰۳

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

بیشترین تاثیر ارزانی دلار بر کدام سهم است؟

بیشترین تاثیر ارزانی دلار بر کدام سهم است؟

پیرامون جلسه طرفین برجام، صحبت‌هایی مبنی بر کاهش نرخ دلار شنیده می‌شود و سوال اصلی برای سهامدارن بورس آن است که کاهش قیمت دلار چه تاثیری در روند بازار دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از تحلیل‌گران سیاسی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه برای تصمیم‌گیری طرفین برجام معتقدند دلار احتمالا یک روند کاهشی را دارد.

برخی از کارشناسان و سهامدارن بازار سرمایه از کاهش قیمت دلار می‌گویند و معتقدند بازار به کاهش قیمت دلار واکنش نشان می‌دهد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به پیشخور شدن اخبار توسط بازار اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اخبار منتشر شده از جلسه برجام، بازار از چند روز قبل واکنش‌ نشان داد، همانطور که شاهد آن بودیم از شنبه (۱۴ فروردین) شاخص روند منفی خود را آغاز کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امکان کاهش مقطعی دلار پس از جلسه برجامی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که روند مذاکرات یک روند چند روزه نیست و احتمالا زمان زیادی طی می‌شود تا نتیجه نهایی مشخص شود. با توجه به این نکته دلار با یک روند کاهشی احتمالا به کانال ۲۰ الی ۲۱ هزار تومان می‌رسد.

عصاری در ادامه گفت: با نوسان قیمت دلار بسیاری از سهم‌ها واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. نمادهای دارویی، غذایی و سیمان می‌توانند با کاهش قیمت دلار حرکت‌هایی داشته باشند.

او درباره تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار اظهار کرد: اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند در بازار رکود به وجود می‌آید. بازار سرمایه در شرایطی است که با منتشر شدن خبر برگزاری جلسه برجام، کاهش شاخص شروع شد، بنابراین بازار واکنش خودش را به این مساله نشان داده است.

علی عصاری در پایان گفت: از طرفی سیاست‌گذاری‌های حاکم بر بازار شرایط را برای بازار سهام سخت‌تر کرده و برگزاری جلسات متعدد و صحبت‌های مختلف راجع به مسائل پیرامون بازار از جمله دامنه نوسان، پیامدهای منفی در بازار داشته است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس سیاسی و دستوری و گروگان است….
    اگه توی این هشت سال اینو متوجه نشده باشیم که هیچی نیستیم

    • ناشناس

      ادامه اصلاحات و ریزش ها در سال بعد هم خواهد بود،،، متاسفانه

  • ناشناس

    من نمیدونم اینایی که میگن بورس نیاز به زمان داره توی ایران نیستن؟یا از وضع کشور مطلع نیستن؟؟؟!!!!
    هموطن گرامی ….بعد از اون زمان که شما می فرمایید دیگه با سرمایه الآن بورسمون یه دونه آدامس هم نمیدن

  • ناشناس

    راه حل برگشت شاخص وجود داره : دامنه منفی باید کنار گذاشته شود وقتی تو کشوری افزایش قیمت اجناس روزمره شده چرا باید سهام بعد از این همه ریزش منفی بخوره ؟ دامنه ۰ تا ۶+ ساده ترین راه برگشت بازاره با این دامنه دیگه ضرر روزانه وجود نخواهد داشت وسهامدار رغبت پیدا میکنه که سهمشو نگه داره وقتی سهامدار ببینه که با نگهداری سهمش حداقل زیان نمیکنه پس دیگه سهمی قفل در صف فروش نخواهد بود ومعاملات بین 0 تا 6+ روان خواهد بود بخشی از زیان سهامداران جبران میشه و شاخص برمیگرده البته اگه واقعا بخوان برگرده این همه نوسان گیران وحقوقی خوردن وبردن یه مدت هم سهامدار خرد وحقیقی سرمایش لااقل از این بیشتر نسوزه مردم فقط از ترس زیان روزانه میرن صف فروش با برداشتن دامنه منفی بازار سبز سبز خواهد بود

  • ناشناس

    دلار ارزان نخواهد شد.
    اینقدر خام خیال هستید!؟

  • ناشناس

    دقیقا درسته.
    بورس گروگان سود بانکها است.
    همتی و دژپسند هماهنگ هستند تا نقدینگی مردم از بانکها به سمت بورس نیاید.

  • ایرونی

    من یک سهامدار خردم که هفته آخر اسفند از بسیاری از سهم ها که امکان فروش داشت خروج زدم و الان راضی هستم که تونستم لااقل بخشی از سرمایمو نجات بدم اونایی هم که میگن نفروشین باور کنید تو دلشون میگن ای کاش یک هفته قبل دو هفته قبل یک ماه قبل خارج می شدیم به همت دولت کمر بورس شکسته و به راحتی قابل ترمیم نیست

  • ناشناس

    مگه به همین سادگی ها ست که قیمت دلار یک شبه 4 یا 5 هزارتومان پایین بیاد مطمعن باشید دلار هم به بیماری بورس مبتلاست همون طور که قیمت سهام بالا نمیره قیمت دلار هم عکس اون پایین نمیاد درضمن افت 30 درصدی دلار به کاهش 30 درصدی قیمت خودرو ودیگر تولیدات منجر خواهد شد که برای آنها دلچسب نخواهد بود

  • ناشناس

    دلارتا 30 تومن میره ببینید

  • جواد

    تجارت نیوز این راهم به گوش این مسعولین برسون که این پذیره نویسی حق تقدم سهام را از طریق این اپلیکیشنهای بانکی آدم بتونه پرداخت کنه خیلی خوب میشه تواین اوضاع مریضی آدم باید به خاطر چندرگاز باید بره بانک پول واریز کنه نمونش این اپلیکیشن تاپ خیلی برنامه خوبی هست من وکار داشتم میخواستم به سهم تبدیلش کنم از طریق تاپ راحت پرداخت کردم ممنون میشیم یک پیگیری کنی همه سهام این کار انجام بدن

  • علی

    امریکا تا موشک های دور برد ایران را به قرار داد فرحام نیاره فرجام همینطوری خواهد موند . و دلار همینطوری خواهد موند وصع بورس و بازار و غیره بدتر خواهدرشد بهتر نمیشود . ایران هم که میگه موشک حد قرمز ایرانه .