کد مطلب: ۶۸۹۷۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به تاخیر ۶ ماهه سایپا در تحویل خودرو

واکنش‌ها به تاخیر ۶ ماهه سایپا در تحویل خودرو

شرکت سایپا اعلام کرده بود که تولید برخی از خودروهای این شرکت به میزانی رسیده است که دیگر مشمول قرعه‌کشی نیستند و تنها ثبت‌نام و پرداخت وجه برای آنها کفایت می‌کند. اما برخی از متقاضیان می‌گویند سایپا هنوز خودروهای قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته را تحویل مشتریان خود نداده است. واکنش مردم چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت صمت مدت‌هاست که وعده حذف قرعه‌کشی خودرو را به مردم داده است. البته این نهاد اعلام کرده که این وعده به صورت تدریجی و طی سال تحقق می‌یابد و تاریخ دقیقی را برای آن مشخص نکرده است.

حالا که سایپا طرح‌های فروش محصولات خود را بدون قرعه‌کشی آغاز کرده است، متقاضیان می‌توانند تا زمان اتمام ظرفیت فروش، اقدام به ثبت‌نام و خرید خودروی مورد نظر کنند.

به نظر می‌رسید این خودروهایی که از فرایند قرعه‌کشی خارج شده‌اند، به میزان تولید کافی رسیده و خودروساز مشکلی در تولید و تامین قطعاتش ندارد. اما عملکرد سایپا حتی در تحویل این خودروها که در سال گذشته با قرعه‌کشی به فروش رسیده‌اند، با تاخیر و مشکلاتی همراه است.

تحویل با تاخیر همراه است

گفته می‌شود افرادی که از این خودروسازی در سال گذشته و در قرعه‌کشی، خودروی کوییک اس خریداری کرده‌اند، حتی پس از تکمیل وجه، خودرویی به آنها تحویل داده نشده است.

یکی از این مشتریان به تجارت‌نیوز می‌گوید اسفند ۱۴۰۰ مرحله تکمیل وجه به اتمام رسید. اما با اینکه در قرارداد ذکر شده بود تحویل خودرو ۳۰ روز کاری پس از تکمیل وجه است، پس از گذشت شش ماه هنوز خودرویی به او و برخی دیگر از مشتریان تحویل داده نشده است.

این افراد می‌گویند هنگامی که از شرکت سایپا پیگیری می‌کنیم، این شرکت بهانه کمبود قطعه را می‌آورد. در حالی که در تولید سایر محصولاتش با چنین مشکلی همراه نیست.

اما سایپا همچنان پاسخی به پیگیری‌های تجارت‌نیوز در رابطه با این تاخیر نداده است.

این تاخیرها موجب سوءاستفاده برخی از افراد می‌شود و مردم به بهانه خرید خودروهای اقساطی و موعد تحویل کمتر از یک ماه، از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند. اما ماه‌ها در صف خرید منتظر می‌مانند.

واکنش مردم چیست؟

در ادامه واکنش برخی از مردم را می‌خوانیم.

-« سلام من در اسفند ۱۴۰۰ تکیل وجه کوییک اس را پرداخت کرده ام. ولی هنوز خودرویی دریافت نکرده ام لطفا پیگیری نمایید.»

-« من در ماه اسفند تیبا ثبت نام کردم. چون از طریق طرح حمایت از جمعیت بود و سود تاخیر شامل آن نمی‌شد. سایپا به کسایی که ازطریق قرعه کشی عادی به اسمشان درآمده به آنها تحویل داده اما ما ۶ ماه است که منتظریم.»

-« سایپا پس از تکمیل وجه از طرف خریداران خلف وعده نموده و ماشین را تحویل نمی‌دهد.»

-« سلام من هم تکمیل وجه کوییک اس اسفند و تحویل نگرفتم.جواب شکایت من به وزارت سمت اینکه خودرو ساز دولت کاری نمیشه کردو شکایت رد میشه.»

-« سلام تجارت نیوز سایپا بیش از ۵ سال هست ساندروی ثبت نامی من را نداده ۶ ماه که خوبه.»

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    سلام من برج 10سال1400برنده خودرو ساینا sشدم ودر تیرماه 1401تکمیل وجه کرده الان یکماه خورده ای از موعد تحویل خودرو گذشته متاسفانه هروز هم سایت چک میکنه هنوز هیچ خودرویی به من تخصیص داده نشده است

  • عفت

    من تیرماه تکمیل وجه کردم واسه کوییک اس الان دوماه هم ردشده جوابی نمیدن اگه ماشین ندارین چراثبت نام میکنیدمردم آزاری تاچه حداگه کوییک معمولی میخواستیم چرااس ثبت نام کنیم کارخونه پرازماشین مردم وسرکارمیذارین تاسودبیشتربه جیب بزنین واقعا که تاسف داره

  • ناشناس

    با سلام ، تا مرحله ی فاکتور سایپا خوب عمل می کنه.. حداقل برا ماشین هایی که روند ساختش با مشکل مواجه نیست.. اما تو رو خدا بگید برا تحویل و شماره گذاری و خروج از پارکینگ و ارسال به نمایندگی هم خوب عمل کنه و خیلی طولش ندن.. من پرسیدم کسی جواب درستی نداد.۲۶ تیر تکمیل وجه کردم گفتن ۲۶ مرداد ماشین تحویل میدیم.۳۰روزه ولی هنوز پلاک نشده..

  • ناشناس

    با سلام
    تا مرحله ی فاکتور سایپا خوب عمل می کنه.. حداقل برا ماشین هایی که روند ساختش با مشکل مواجه نیست.. اما تو رو خدا بگید برا تحویل و شماره گذاری و خروج از پارکینگ و ارسال به نمایندگی هم خوب عمل کنه و خیلی طولش ندن.. من پرسیدم کسی جواب درستی نداد.۲۶ تیر تکمیل وجه کردم گفتن ۲۶ مرداد ماشین تحویل میدیم.۳۰روزه ولی هنوز پلاک نشده..

  • ناشناس

    شما ۲۶تیر وجه کامل کردین ما۱تیر پذیرش شدیم بیشتراز ۲۰روزه که تومرحله ی فاکتور هس ولی هنوز هیچ خبری از ارسال مدارک یا پلاک شماره گذاری نیس

  • ناشناس

    سامانه یکپارچه خودروتیبا برنده شدم هرروز ی حرفی میگن تکلیف پلاک تیبا رو مشخص کنید

  • ناشناس

    سلام خرداد ماه ثبت نام کردم طرح جوانی تیبا حالا زنگ میزنم به سایپا خیلی راحت میگن پلاک نمیشه تیبا

    • ناشناس

      منم دقیقا مثل تو الان ۳ ماهه تکمیل وجه کردم

    • ناشناس

      من هم خرداد تکمیل وجه کردم هنوز تیبا رو تحویل ندادن

  • ناشناس

    من میخواستم ثبت نام کنم اما این با این اخبار نه خیلی سخت بخوای زنگ بزنی بهت بگن فردا

  • ناشناس

    تو رو خدا انقدر ساده نگذرید
    ما کجا باید حرفمون رو بگیم که پیگیری کنن

  • ناشناس

    باسلام
    خدایا مشکلمونو به کی بگیم پیش فروش یکساله کوییک دنده ای معمولی ثبت نام کردم 1401/9/1 تکمیل وجه کردم هرچه پی گیری وضعیت خودرو می کنم مونده رو تخصیص تکون نمی خوره بابا به خدا مردم از بدبختی کوییک ثبت نام می کنن تا الان که 1401/11/25 هنوز چراغ دیگه ای سبز نشده با کلی الافی و زنگ زدن میگن مبایست احراز محل سکونت بکنی آخه همانطور که پیام میدین برا تکمیل وجه مرحله به مرحله پیام بدین به مشتری تا کار سریعترپیش بره اینطوری مشتری لنگ نمونه.مشتری چه میدونه باید بره احراز محل سکونت بکنه. ضمنا چرا اینقد سایپا مردم و لنگ میکنه. و کسی جوابگو نیست هرچه زنگ می زنی میگه صبر کنید آخه تاکی…..