کد مطلب: ۷۹۰۷۷۷

تاخیر پروازهای هما به دلیل قطعی اینترنت/ واکنش وزارت ارتباطات

تاخیر پروازهای هما به دلیل قطعی اینترنت/ واکنش وزارت ارتباطات

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که زیرساخت‌‌های نرم‌افزاری “هما”هیچ مشکلی ندارد، گفت: امروز بروز مشکل اینترنت پارس‌آنلاین باعث تاخیر در انجام پروازها شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسام قربانعلی درباره تاخیر به وجود آمده برای پروازهای خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: متاسفانه سیستم اینترنتی شرکت "پارس آنلاین" با مشکل مواجه شده و این امر باعث بروز مشکل در پروازهای ایران ایر شده است.

وی با بیان اینکه امروز 2 پرواز هما به نجف و هامبورگ با تاخیر انجام شده است، افزود: همکاران ما در ایران ایر به صورت دستی چک‌های مربوطه را انجام دادند تا پروازهای مذکور انجام شود.

وی با اشاره به تاخیر حدود 3 ساعته پرواز امروز نجف اشرف گفت: متاسفانه مدیران شرکت پارس آنلاین پاسخگو نیستند و مدیر آی‌تی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری این مسئله است.

سخنگوی ایران ایر تاکید کرد: زیرساخت‌های ایرلاین‌ ملی درست کار می‌کنند و هیچ مشکلی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نداریم.(منبع: تسنیم )

واکنش وزارت ارتباطات به تاخیر پروازهای هما به دلیل قطعی اینترنت

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره قطع سیستم چکینگ بلیت ۲ پرواز نجف و هامبورگ گفت: این اختلال به دلیل سرقت کابل‌ و سیم در اپراتور پارس‌آنلاین رخ داده و با پیگیری سازمان تنظیم مقررات رفع شده است

دو پرواز هما به نجف و هامبورگ امروز با تأخیر مواجه شد که در این زمینه حسام قربانعلی- سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- درباره علت تاخیر پروازهای بین‌المللی هما در فرودگاه امام خمینی (ره) ‌ توضیح داد که با پیگیری‌ها متوجه شدند این تاخیرها ب ه‌علت قطعی سیستم چکینگ‌ بلیت است که به دلیل مشکل سرورهای ISP پارس‌آنلاین پیش آمده، این دیتاسنتر در پارس آنلاین قرار دارد اما متاسفانه مدیران پارس آنلاین پاسخگو نیستند.

طبق گفته وی مشکل اینترنت و عدم اتصال سیستم رزرویشن به چکینگ اتومات موجب بروز این مشکل شده است و در حال حاضر همکاران ما چکینگ بلیت را در فرودگاه به‌صورت دستی انجام می‌دهند که منجر به تاخیر شده و همه تلاش خود را می‌کنیم که این تاخیر به حداقل برسد، البته در حال حاضر کار چکینگ پروازها تقریبا به پایان رسیده است.

در همین رابطه محمد احسان خرامید- رئیس مرکز ملی اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی اعلام کرد: قطعی سیستم چکینگ هما به دلیل مشکل در سرور شرکت ارائه دهنده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره قطع سیستم چکینگ بلیت ۲ پرواز نجف و هامبورگ گفت: این اختلال به دلیل سرقت کابل‌ و سیم در اپراتور پارس‌آنلاین رخ داده و با پیگیری سازمان تنظیم مقررات رفع شده است. شبکه اینترنت کشور بدون مشکل در حال سرویس‌دهی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.