کد مطلب: ۷۳۶۲۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس راهکار تامین مالی استارتاپ‌ها

بورس راهکار تامین مالی استارتاپ‌ها

به گفته مسئولان شرایط عرضه استارتاپ‌ها در بازار سرمایه تسهیل شده است؛ اما علت ورود استارتاپ‌ها به بورس و مزایای آن برای این شرکت‌ها چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سومین ماه سال بود که عرضه استارتاپ‌ها در بورس کالا شروع و شرکت پیشگامان فن‌آوران و دانش آرامیس یا همان تپسی در روز 24 خرداد ماه در فرابورس پذیره‌نویسی شد.

قرار بود پس از عرضه این استارتاپ، سایر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز وارد بازار سرمایه شوند اما تا کنون خبری در خصوص عرضه استارتاپ‌ها در بازار سرمایه نیامده است. این عرضه‌ها می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سهام و تامین مالی استارتاپ‌ها کمک شایانی کند.

چند هفته پیش بود که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در گذشته حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه حداقلی بود، گفت: «با توجه به اینکه این شرکت‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کنند به این نتیجه رسیدیم که باید راهکاری در نظر گرفت که شرکت‌های دانش بنیان به‌ویژه شرکت‌هایی که کسب‌وکارشان در حوزه دیجیتال است بتوانند نقش مؤثرتری در بازار سرمایه ایفا کنند، لذا ضوابط پذیرش این شرکت‌ها در سازمان مصوب و ابلاغ شد و اولین شرکت موردپذیرش قرار گرفت و در برنامه داریم ضوابط پذیرش این شرکت‌ها را سهل‌تر کنیم.»

بورس راهکار تامین مالی

یکی از مهمترین اهداف و تلاش‌های استارتاپ‌ها جذب سرمایه و نقدینگی است که ورود به بازار سرمایه این فرآیند را آسان‌تر کرده است. تپسی اکنون با ورود به فرابورس توانسته به مراحل خوبی از تامین برسد.

تامین مالی اولیه به استارتاپ‌ کمک می‌کند برای اولین قدم‌های خود سرمایه‌ای را داشته باشد؛ از جمله این قدم‌ها می‌توان به مواردی مانند تحقیقات بازار و توسعه محصول اشاره کرد. ثبت شرکت جدید توسط تپسی‌‌ یکی از نمونه‌های توسعه کسب‌وکار است.

اکنون بازار سرمایه به یک محل بسیار مناسب برای تامین مالی شرکت‌ها، خصوصا شرکت‌های استارتاپی که با کمبود منابع مواجه هستند تبدیل شده است.

منشی‌پور، مدیرعامل ‌تپسی‌ پیش از این گفته بود که میلاد منشی‌پور در جلسه‌ای با مدیران بازار سرمایه و سهامداران این شرکت اعلام کرد که هدف اصلی آن‌ها برای ورود به بورس، جذب سرمایه در راستای توسعه زیرساخت‌های تپسی است.

خبرهای بیشتر را در صفحه بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.