کد مطلب: ۲۶۹۸۵۵

تب خرید طلا و سکه فروکش کرد

تب خرید طلا و سکه فروکش کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از کاهش خرو فروش در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت:‌ بازار از نظر داد و ستد بسیار راکد است و مردم برای خرید چندان مراجعه‌ای ندارند.

ابراهیم محمدولی - رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - درباره قیمت‌ها در بازار طلای پایتخت گفت: امروز در بازار، سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۸۴۸ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۷۲۵ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین نیم‌سکه به قیمت یک میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و ربع سکه ۷۶۰ هزار تومان معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۴ هزار و ۴۵۰ تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره وضعیت داد و ستد در بازار طلا و سکه گفت: بازار از نظر داد و ستد بسیار راکد است و مردم برای خرید چندان مراجعه‌ای ندارند که علت آن می‌تواند نوسانات قیمت‌ها در بازار ارز و طلا و وضعیت خاص اقتصادی باشد.

محمدولی ادامه داد: در حال حاضر کسب و کار در این بخش بسیار ضعیف شده و این موضوع قدرت تصمیم گیری را از خریدار و فروشنده گرفته است. فروشنده نگران است که نکند امروز کالایی را به فروش برساند و دقایقی بعد نتواند آن را با همان قیمت خریداری کند. خریدار نیز نگرانی مشابهی دارد و این موضوع می‌تواند مربوط به نوسانات قیمت‌ها در وضعیت دلار و شرایط اقتصاد باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری گفت: اگر این صحبت‌ها عملیاتی شود و تعهداتی که داده شده، اجرایی شود وضعیت می‌تواند بهتر باشد. اما اگر وعده‌ها عملیاتی نشود و مسئولان صرفا وعده‌های باری به هر جهت بدهند، این موضوع اثر روانی خود را در بازار می‌گذارد و شرایط را بهتر نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره تفاوت قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به دیروز گفت: در بازار امروز نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی را در قیمت‌ها شاهد نبودیم.

محمدولی در پاسخ به اینکه اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در حال حاضر برای تلطیف کردن وضعیت بازار آیا با مسئولان مذاکراتی داشته است، گفت: صحبت‌هایی با دولت و مجلس داشته‌ایم و آنها هم قول همکاری داده‌اند. اما اگر تعهدات و قول‌ها عملیاتی نشود، مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند که امیدوارم بتوانیم با کمک مسئولان آرامش را در بازار حاکم کنیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.