کد مطلب: ۳۱۷۵۵۴

تجهیز پایانه دو بندر شهید رجایی

تجهیز پایانه دو بندر شهید رجایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تکمیل پایانه ۲ بندر شهید رجایی و آغاز عملیات احیای فاز ۳ این بندر خبر داد.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛ با بیان اینکه هم اکنون در حال تجهیز پایانه شماره 2 بندر شهید رجایی هستیم، گفت: تجهیزات این پایانه در مرحله نهایی قرار دارد و هم اکنون 12 دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل با سرمایه گذاری حدود 100 میلیون یورو خریداری شده است.

وی ادامه داد: همزمان 15 دستگاه جرثقیل دروازه محوطه ای (آر تی جی) با سرمایه گذاری 21 میلیون یورو خریداری شده و این پایانه با به بهره‌برداری رسیدن تجهیزات به ظرفیت کامل می رسد.

راستاد تاکید کرد: همزمان برای توسعه ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی و کشور عملیات احداث و تکمیل زیرساخت‌های فاز 3 بندر شهید رجایی نیز در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عملیات تکمیل و احداث فاز 3 این بندر از اوایل امسال آغاز شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری در این بندر 860 میلیارد تومان است که به طور میانگین معادل همین میزان سرمایه گذاری نیز در بخش‌های روبنایی و تجهیز خدمات از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با تکمیل زیرساخت‌های بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر به 8 میلیونTEU در سال می‌رسد و بندر شهید رجایی در آینده نزدیک تبدیل به هاب منطقه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.