کد مطلب: ۸۱۸۵۳۰

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد و ۶ نهاد در چین، هنگ‌کنگ و ایران تحریم کرد. آمریکا اعلام کرده است که این تحریم به دلیل حمایت از برنامه موشکی ایران برای شرکت‌های چینی هم اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ایران و چند شرکت چینی را تحریم کرد. علت اصلی تحریم جدید آمریکا کمک به برنامه موشکی ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهادهایی در ایران، چین و هنگ‌کنگ به دلیل آنچه برنامه تسلیحاتی ایران خوانده شده، اعمال کرد.

به گزارش ایران‌تایمز، این وزارت‌خانه مدعی شد تحریم‌ها علیه شبکه‌ای متشکل از ۷ فرد و ۶ نهاد در چین، هنگ کنگ و ایران اعمال می‌شود که خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی را برای بازیگران کلیدی در توسعه موشک‌های بالستیک ایران تسهیل می‌کند.

خزانه‌داری در بیانیه خود مدعی شده که این شبکه درحال تبادل و تسهیل خریداری قطعات و فناوری‌های حساس و حیاتی برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران بوده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های غیرقانونی که به طور مخفیانه از تولید موشک‌های بالیستیک و دیگر برنامه‌های نظامی ایران حمایت می‌کنند، ادامه می‌دهد.

داوود دامغانی، قاسم حقیقت و صنایع الکترونیک ایران از جمله اشخاص و نهادهای تحریم‌ شده ایرانی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند.

این درحالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا 4 روز پیش هم از اعمال تحریم علیه چهار فرد و نهاد دیگر مرتبط با ایران خبر داده است.

این نهاد آمریکایی اعلام کرد فهرست تحریم‌های ایران را به‌روزرسانی کرده و نام ۲ فرد و ۲ نهاد جدید را به آن اضافه کرده است.

شرکت نویان ابرآوران و یک شرکت تابعه آن در دبی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

نام دو فرد که گفته می‌شود با این شرکت‌ها مرتبطند به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.