خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۱۲۱۳

تحریم واردات نفت ونزوئلا عامل زیان شرکت‌های آمریکایی

تحریم واردات نفت ونزوئلا عامل زیان شرکت‌های آمریکایی

اگر آمریکا واردات نفت از ونزوئلا را ممنوع کند، شرکت‌های والرو انرژی و شورون سخت‌ترین تاوان را پس خواهند داد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه هفته جاری اظهار کرد: آمریکا سرگرم بررسی ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و صادرات فراورده‌های نفتی به این کشور است اما نگران آسیب دیدن شرکت‌های آمریکایی است. شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا علاوه بر صادرات نفت به آمریکا، سوخت جت نیز به ایالات متحده صادر می‌کند و نفت پرمیان و نفتا را وارد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، والرو بزرگ‌ترین خریدار نفت ونزوئلاست و ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز نفت این کشور را در نوامبر برای پالایشگاه‌های خود در تگزاس و لوییزیانا وارد کرد. شورون دومین خریدار بزرگ نفت ونزوئلا به شمار می‌رود.

شرکت سیتگو پترولیوم که بازوی پالایش آمریکایی شرکت PDVSA است، به دلیل افت تولید، نفت کمتر و کمتری از شرکت هولدینگ خود دریافت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زمانی که نفت شیل وجود نداشت، پالایشگاه‌های آمریکایی از تگزاس گرفته تا می سی سی پی، میلیاردها دلار در تجهیزات برای فرآوری نفت ارزان و سنگین از کشورهایی مانند ونزوئلا، اکوادور و کلمبیا سرمایه گذاری کردند. همان طور که ونزوئلا به تقاضا از سوی پالایشگاه‌های گلف کاست آمریکا که میزبان یکی از بزرگترین مجموعه پالایشگاه‌های جهان است،

متکی است، تولیدکنندگان سوخت آمریکا نیز به نفت ونزوئلا اتکای بیشتری پیدا کرده‌اند. این کشور اکنون پس از مکزیک دومین تامین‌کننده بزرگ نفت برای پالایشگاه‌های گلف کاست است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.