کد مطلب: ۷۵۶۴۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بازار امروز / تداوم روند خروج پول حقیقی‌ها

تحلیل بازار امروز / تداوم روند خروج پول حقیقی‌ها

بازار سرمایه در روز پایانی هفته نیز طبق روال تمام روزهای بهمن‌ماه امسال خروج پول حقیقی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 675 واحدی که معادل 0.04 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 0.31 درصدی به سطح 487 هزار و 535 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 9 میلیارد و 900 میلیون و ارزش معاملات را 4 هزار و 494 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

حقوقی‌ها در حال حمایت از بازار؟

بازار سرمایه در روز پایانی هفته نیز طبق روال تمام روزهای بهمن‌ماه امسال خروج پول حقیقی را تجربه کرد. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج ادامه دار پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 218 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که طی دو هفته گذشته، بیش از 8 هزار میلیارد تومان سرمایه افراد حقیقی از بازار خارج شده است. این میزان معادل تمام ورود سرمایه این دست از بازیگران بازار سهام در سه ماه آبان، اذر و دی ماه است.

ناگفته نماند که بحث خروج پول افراد حقیقی از این دید نیز قابل بررسی است که این مالکیت به دست حقوقی‌های بازار افتاده و طی این مدت، حقوقی‌ها از بازار سرمایه حمایت کردند.

بازدهی صنایع بازار امروز

در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، گروه‌‎های پیمان‌کاری صنعتی، بانک‌ها و موسسات اعتباری و صنعت نوشیدنی به واسطه عملکرد مطلوب نماد‌هایی چون غدیس و غبهنوش به ترتیب 4.9 درصد، 4.42 درصد و 4.38 درصد بازدهی بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کنند.

در مقابل در روزی که وزن بازدهی منفی صنایع کمتر از سوی مثبت بازار بود، صنایع محصولات فلزی، وسایل خانگی و فعالیت مهندسی به ترتیب با 1.7 درصد، 1.12 درصد و 1.06 درصد بازدهی منفی بیشترین افت را به همراه داشتند.

ورود و خروج پول به صنایع

در میان بازار سرمایه متعادل امروز پس از صندوق‌های با درآمد ثابت با 940 میلیارد تومان، حمل و نقل و انبارداری بیشترین ورود پول به مقدار 157 میلیارد و 300 میلون تومان به خود اختصاص داد.

پس از آن گروه صندوق های کالایی، سرمایه‌گذاری‌ها و صنعت بیمه به ترتیب با 21 میلیارد و 600 میلیون، 7 میلیارد و 6 میلیارد بیشترین ورود پول را در میان صنایع دیگر داشتند.

از سوی دیگر نکته جالب بازار امروز این بود که صندوق‌های سهامی با خروج 110 میلیارد و 900 میلیون تومان بیشترین خروج پول را تجربه کردند.

پس از آن‌ها،فراورده‌های نفتی، بانک‌ها و فلزات اساسی به ترتیب با مقادیر 68 میلیارد و 700 میلیون، 56 میلیارد و 700 میلیون، 35 میلیارد و 500 تومان بیشترین خروج پول را در میان صنایع داشتند.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.