خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۳۷۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بازار امروز / ترمز شاخص کل کشیده شد

تحلیل بازار امروز / ترمز شاخص کل کشیده شد

افزایش عرضه‌ها از سوی حقوقی‌ها در فاز انتهایی بازار سه شنبه، دامن‌گیر بورس شد و نقشه بازار را سرخ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات امروز در ارتفاع یک میلیون و 656 هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 0.8 درصدی به سطح 503 هزار و 202 واحدی رسید.

همچنین تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 14 میلیارد و 320 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 579 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

رنگ سرخ به تابلو معاملات بازگشت

در جریان معاملات بورس تهران در آخرین روز کاری هفته، پس از رشد چشمگیر شاخص کل در دو روز ابتدایی اسفند ماه، جدال میان عرضه و تقاضا تقریبا برابر دنبال شد.

میزان عرضه‌ها در سهام متوسط و کوچک بازار بیشتر از بزرگان بازار بود. پس از رشد بیش از 120 هزار واحدی شاخص کل در دو روز گذشته، برخی از کارشناسان عقیده دارند نماگر هم‌وزن بازار زودتر از شاخص کل به پیشواز اصلاح رفته است.

دیگر نکته منفی بازار امروز، تداوم روند خروج پول از بازار سرمایه است. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نشان می‌دهد به میزان 390 میلیارد تومان دیگر از سرمایه افراد حقیقی از بورس تهران خارج شده است.

این موضوع می‌تواند نشان از آن داشته باشد که اصلاح آغاز شده در بازار می‌تواند ادامه دار باشد چرا که روند صعودی بازار از مسیر ورود پول می‌گذرد.

بیشترین و کمترین بازدهی صنایع

در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، صندوق‌های کالایی، استخراج زغال سنگ و چندرشته‌ای صنعتی به ترتیب 3.8 درصد، 2.71 درصد و 2 درصد بازدهی بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند.

در مقابل در روزی که وزن بازدهی منفی صنایع بیشتر از سوی مثبت بازار بود، گروه سایر معادن، هتل و رستوران و عمده فروشی به ترتیب با 3.19 درصد، 2.89 درصد و 2.34 درصد بازدهی منفی بیشترین افت را به همراه داشتند.

پناه سرمایه‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت

در میان بازار سرمایه متعادل امروز پس از صندوق‌های درآمد ثابت با 663 میلیارد تومان، حمل و نقل انبارداری بیشترین ورود پول را به میزان 69 میلیارد و 100 میلون تومان به خود اختصاص داد.

پس از آن صندوق‌های کالایی و گروه هتل و رستوران، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی و واسطه‌گری‌های مالی به ترتیب با 47 میلیارد و 800 میلیون، 26 میلیارد و 900 میلیون، 21 میلیارد و 200 میلیون و 14 میلیارد و 100 میلیون بیشترین ورود پول را در میان صنایع دیگر داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروج پول در بازار از گروه فلزات اساسی بود که معادل 88 میلیارد تومان پول از این گروه خارج شد.

پس از آن‌، فراورده‌های نفتی، بانک‌ها و خودرو به ترتیب با مقادیر 72 میلیارد و 900 میلیون، 46 میلیارد و 200 میلیون، 35 میلیارد تومان بیشترین خروج پول را در میان صنایع داشتند.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس را حقوقی ها با چراغ سبز دولت به تاراج بردند .

  • ناشناس

    فقط ببینید پاییز پارسال دلار چه قیمتی بود و شاخص کل بورس چقدر بود ، حالا یه مقایسه ای انجام بدید با قیمت دلار و شاخص کل امروز . واقعا درست گفتن که : ” کدخدای ده که مرغابی بود ، اندر آن ده چه رسوایی بود . “

  • ناشناس

    آقای اناری به خاطر ریزش ۲۶۰۰واحدی بورس .چرا شما صبحت از اصلاح می کنید .چقدر شما کار شناسان همه اش صبحت منفی می کنید .