خبر فوری:

کد مطلب: ۷۵۰۶۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی شگویا / جهش ۳۰ درصدی تولید پتروشیمی تندگویان

تحلیل بنیادی شگویا / جهش 30 درصدی تولید پتروشیمی تندگویان

بررسی گزارش عملکرد آذرماه شرکت پتروشيمی شهيد تندگویان نشان می‌دهد که این شرکت در آذرماه سال جاری توانست جهش 30 درصدی در تولیدات خود ایجاد کند و این عدد را به 116 میلیون و 229 هزار کیلوگرم برساند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پتروشيمی شهيد تندگویان در سال 77 جهت اجرای طرح‌های توليد اسيد ترفتاليک خالص (PTA) و پلی اتيلن ترفتالات (PET) تاسيس شد.

در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی صنایع پتروشیمی خلیج فارس فعالیت می‌کند. گفتنی است سهام این شرکت در اسفند ماه سال 98 با قیمت 438 تومان در بورس تهران عرضه شد.

همچنین سرمایه پتروشيمی شهيد تندگویان در زمان عرضه اولیه دو هزار 395 میلیارد تومان بود و تا کنون افزایش سرمایه‌ای ثبت نشده است.

در حال حاضر شگویا با ارزش بازاری حدود 22 هزار و 687 میلیارد تومان در گروه محصولات شيميایی معامله می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با در اختیار گرفتن بیش از 52 درصد از سهام این شرکت مالک اصلی آن تلقی می‌شود. گفتنی است ارزش این مقدار سهم حدود 11 هزار و 979 میلیارد تومان است.

شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا و بوعلی سينا نیز هر یک با در اختیار گرفتن 11.47 و 11.40 درصد از سهام پتروشيمی شهيد تندگویان دیگر سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است 22.41 درصد از سهام این شرکت در اختیار سهامدار خرد یا به اصطلاح شناور است.

بازدهی سهام شگویا در مقایسه با شاخص کل

بررسی جدول بازدهی سهام شرکت پتروشیمی تندگویان نشان می‌دهد که این سهم در تمامی بازه‌های زمانی از شاخص کل پیشی گرفته است.

برای مثال در بازه زمانی سه ماهه سهام این شرکت حدود 45 درصد رشد کرده است. در مقابل، شاخص کل و شاخص گروه محصولات شیمیایی به ترتیب افزایش 28.79 و 20.74 را تجربه کرده‌اند.

همچنین در بازه زمانی 6ماهه این سهم بیشتر از 34 درصد رشد کرده است؛ این در حالیست که شاخص کل حدود 14.89 درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است سرمایه دارندگان این سهم در یک سال اخیر بیشتر از 32 درصد افزایش داشته است.

بازدهی شگویا

نمره قبولی شگویا در تولید و فروش

بررسی گزارش عملکرد آذرماه شرکت پتروشيمی شهيد تندگویان نشان می‌دهد که این شرکت در آذرماه سال جاری توانست جهش 30 درصدی در تولیدات خود ایجاد کند و این عدد را به 116 میلیون و 229 هزار کیلوگرم برساند.

گفتنی است مقدار کل تولید آذر این شرکت در گزارش‌ عملکرد ماهانه این ماه 89 میلیون و 568 هزار کیلوگرم ثبت شده است.

همچنین تولیدات آذر امسال شگویا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 100 درصد رشد کرده است. بر این اساس شرکت پتروشیمی تندگویان در بخش تولید سومین ماه پاییز 1401 نمره خوبی کسب می‌کند و به شرط ادامه این روند شگویا می‌تواند جهش بزرگی در سودسازی خود ایجاد کند.

در سوی دیگر مقدار فروش شگویا پس از نزول 10 درصدی در آبان دوباره به سطح 59 میلیون کیلوگرم رسید. به طوری که این شرکت موفق شد مقدار فروش خود را افزایش 11 درصدی از 53 میلیون و 801 هزار کیلوگرم در آبان به 59 میلیون و 473 هزار کیلوگرم در آذر سال جاری برساند.

تولید و فروش آذر شگویا

مقایسه مقدار فروش آذرماه پتروشیمی تندگویان با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش 23 درصدی این عدد است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه کدال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.