خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۴۷۶۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

مشکل بورس جای دیگر است!

مشکل بورس جای دیگر است!

در حالی دامنه نوسان منفی سهم‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش یافت اما باز هم حرکت مثبت شاخص کل چند روزی بیشتر دوام نداشت و شاخص کل به محدوده مقاومت خود رسید. اما سئوال اینجاست که شاخص کل نمی‌تواند محدوده مقاومتی خود را بشکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شروع معاملات امروز با فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل بیش از نیم درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تصمیم تغییر نامتقارن دامنه نوسان گفت: مشکل بازار سهام تغییر دامنه نوسان نبود و مشکل اصلی بورس نبود خریدار موثر است و در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را خواهد گرفت. در جریان معاملات امروز با وجود افت کم شاخص کل اکثر نمادهای شاخص‌ساز با فشار فروش همراه شدند و سازمان بورس با کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را گرفته است.

این کارشناس در رابطه با دلیل کمبود پول در بازار سهام گفت: آخر سال است و خریداران موثر کمتر ریسک می‌کنند همچنین نوسانات قیمت ارز باعث می‌شود تا ریسک بازار سهام بیشتر شود و از طرفی سوم اسفند قرار است در صورت لغو نشدن تحریم‌ها ایران از پروتکل الحاقی خارج شود و این موصوع نیز به ریسک بازار سهام اضافه می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل نبود پول در بازار سهام بی‌اعتمادی است که از ماه‌ها قبل در سهامداران ریشه دوانده است.

این کارشناس در رابطه با روند شاخص کل تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان سال در محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر فروختید هم خودتان را بدبخت می کنید وهم دیگران،به امید خدا حتما مثبت میشه

  • ناشناس

    هیچی از بورس نمیدونم‌ولی احتمالا دلیل بعدی ریزش بورس سیزده به در باشه

  • الهی و ربی من لی غیرک

    به خدا توکل کنید و استوار باشید،مفت نفروشید

  • آینه عبرت

    باد آورده راباد میبرد

  • فرشید

    جالبه که خودتون میدونید کمبود پول در بازار وجود دارد اما حجم مبنا را حذف نمیکنید که مبادا به مالیات ستانی شما لطمه‌ای وارد بشه.

  • مجمع تحلیلگران

    سلام به محض مثبت شدن بازار کل سهامی که تو شاخص سازا دارین رو بفروشین و دیگه وارد شاخص سازا نشین . برای اینکه ضرر نکنین و به سود واقعی برسین . باید دست حقوقی شاخص سازا رو که دنبال نوسان گیرین رو ببندین اول . پس وارد شرکتای بزرگ نشین و هیچ سهامی ازشون نخرین . فقط یه هفته خروج بزنین خودشون میکشن کنار . بعد برین سمت شرکتای کوچکتر دقیقا روند سال ۹۸ و ماقبلش رو پیش بگیرین .

  • ناشناس

    تا اون 5000 میلیارد تومانی که مرداد ماه از بورس خارج کردنو برنگردونن اوضاع همینه

  • جمشید

    تنها راه راضی کردن مردم مالباخته اینه که موقتا و تا زمانیکه احساس بشه ضررها جبران شده، دامنه منفی را حذف کنن ‌و دامنه از صفر تا ده بزارن، تمام

  • ناشناس

    مشکل اصلی در نبود نظارت درست و کارآمد هست الان شرکت هایی در بورس هستند که چیزی بیشتری از یک دفتر و یک سوله ندارن اما با مجوز پذیره نویسی بپرس صدها میلیارد تومان از مردم به جیب زدند و معلوم نیست این پول ها کجا می‌ره. مشکل دوم در معیارهای نادرست افزایش سرمایه شرکت هاست طرف برمیدارد براساس افزایش قیمت زمین و ملک شرکتش چندصد یا چند هزار درصد مجوز افزایش سرمایه گذاری میگیره درست مثل بنگاه معاملات املاک در حالیکه تولید و فروش شرکتش یک دهم شده، مشکل آخر و مهم تر از همه دستکاری شاخص بورس و بالا کشیدن عمدی آن برای جذب سرمایه بیشتر هست. با وضع موجود الان شاخص کل باید زیر ۹۰۰ هزار باشه پس احتمال ریزش بیشتر شاخص با خروج پول های هوشمند و پول سرمایه گذاران حقیقی قوت میگیره

  • اول صبح در بازار منفی سفارش گذاشتم پولم را بلوکه کرد

    الان هشت ماهه بازار منفیه عین خیالشون نیست ولی یک روز مثبت شد طاقت ندارن باید در عوض یک هفته منفی کنن مردم سر گنج نشستن هی برای اینها پول بلغور کنن.

    • محمد

      خیلی حرفاتون به دلم نشست واقعا و چند نفر نظر مثبت دادن پیک نفر هم نظر منفی داده..من حرفم با همون یک نفره که چرا حرف حق رو درک نمیکنه و این فرد یکی از احمق هایی هستش که همیشه تو صف فروشه و باعث منفی شدن این بازاره