کد مطلب: ۵۰۲۰۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بورس امروز ۷ دی/ آینده از آن سهام کدام شرکت‌هاست؟

تحلیل بورس امروز 7 دی/ آینده از آن سهام کدام شرکت‌هاست؟

در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل مانند روز گذشته روندی نزولی داشت و شاخص هم‌وزن نیز برخلاف دیروز وارد محدوده قرمز شده است. حال با توجه به حضور شستا در محدوده سبز تابلو معاملات باید دید شاخص کل امروز به چه صورت به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل مانند روز گذشته روندی نزولی داشت و شاخص هم‌وزن نیز برخلاف دیروز وارد محدوده قرمز شده است. حال با توجه به حضور شستا در محدوده سبز تابلو معاملات، باید دید شاخص کل امروز به چه صورت به کار خود پایان می‌دهد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد امروز بورس توضیح داد: بازار سرمایه امروز روندی متعادل به همراه کمی نوسان را درپیش گرفته است که علت آن تمایل سهامداران به سهام شرکت‌های بزرگ است که پیش از این سرمایه‌های سهامداران به سمت سهام نمادهای کوچک مانند گروه دارویی کوچ کرده بودند. اتفاقی که باعث امیدواری است خارج نشدن پول از بازار نسبت به دوران افول بازار در مردادماه است.

او ادامه داد: از ابتدای دی ماه که گزارش‌های ماهانه منتشر شد شاهد روند مثبتی در گزارش فصل پاییز بودیم و در صنایع ارزشی و محوری بازار سهام مانند گروه پتروشیمی، فلزی، فولاد و… گزارش خوبی از نظر جهش نرخ و رشد درآمد فصلی دریافت کردیم.

این کارشناس گفت: در روزهای اخیر ممکن است شاهد بازگشت به سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز باشیم و سطح تقاضا برای آنها افزایش پیدا کند و صف‌های خریدشان بسته شود.

نصیرزاده درباره عملکرد شاخص کل و شاخص هم‌وزن تاکید کرد: فکر می‌کنم امروز بازار سهام و شاخص کل امیدوارانه‌تر به کار خود پایان می‌دهد و کمی از بی‌اعتمادی که نسبت به بازار سرمایه ایجاد شده است کاسته می‌شود و احتمال می‌رود گروه‌های شاخص‌ساز عملکرد بهتر و متعادل‌تری را در پیش داشته باشند. همچنین شاخص هم‌وزن نیز دوباره به محدوده مثبت خود باز می‌گردد. در نهایت امروز بازار سهام روندی متعادل و مثبتی را طی خواهد کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهام های بزرگ رو به رشد

    • ناشناس

      فقط شاخص ساز بزرکهای سهام یه مدت حقوق‌ها از خدا بی خبر همه رو بازی دادن

  • ناشناس

    متاسفانه وقتی کار بزرگ را دست ادم کوچک سپرده شود وضع بهتر ازاین نخواهد شد چهار ماه است وضع بازار سرمایه به این شکل شده

  • محمد

    باسلام وعرض ادب به نظرمن آینده بورس خوبتر میشه نه بدتر این بالاپایین شدنا فرصت خوبی هست تا خرید کنی همیشه به یاد داشته باشید توقرمز خرید کنید وخداروشکر کنید این فرصت توسهامهای شاخص ساز براخرید هست بورس رواین روزا هل دادن به طرف سهام های کوچک که اوناهم هم ازضرربیرون بیان هم رشد کنن که بعدنوبت به سهام های دولتی وبزرگ تربرسه نترسید خرید کنید آینده مال خودته

  • ناشناس

    سلام دوستان عزیز
    من ۱۴ سال دارم حتی یکسال هم نیست که وارد بازار سرمایه شدم
    اما نکته ای که از بازار گرفتم این بوده که دوستان هر کسی
    میگه فردا بازار منفیه یا فلان سهام منفیه شما فکر کنید می خواهد فردا از اون سهام نوسان بگیره اون کسی هم که میگه فردا مثبته فکر کنید می خواهد سهام خودش رشد کنه
    دوستان گول هیچ کدام را نخوردید و فقط با توجه به تحلیل
    عمل کنید نه نظر این و اون فقط تحلیل

  • ناشناس

    اگه کسی به مسئولان و حقوقیهای بورس که همون گربه نره و روباه مکار هستند اعتماد کنه همون پینوکیوست. من اگه تا یک سال هم هر روز مثبت5بخورم باز با بی اعتمادی فعالیتم رو ادامه میدم.

  • ناشناس

    تورو خدا بهداد سهامدارای سیتا برسید ۷ ماه در جا میزند.عرضه اولیه های قبلی اصلا رشد نکردند.با کارهای شما اعتماد مردم از دست میرود

  • ناشناس

    فقط سهم های رانتی رفت بالا .خدایا بدبخت شدم .خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    اون کارشناس های از خدا بی خبر کجا هستند گفتند این هفته از شنبه بازار مثبت می شه ؟ با این کارشناسی ها ما رو به بازی گرفتید .سرمایمون رفت دیگه .همش نوسانگیری
    چه اعتمادی هست دوباره شاخص نریزه بشه یک میلیون
    حالا که نصف سرمایه ام رفت چی کنم ؟
    با چه اعتمادی برگردم حداقل ضررم جبران بشه ؟

  • ناشناس

    یکسری می گن هنوز پی به ای شاخص بالا است .یک سری می گن بورس می ره بالا .ما چی کنیم؟ بالاخره می خواهد بریزه بشه یک میلیون ؟ یا می خواهد بره بالا .
    یه مشت کارشناس که فقط نظر شخصی می هند و برداشت تکنیکال خودشون رو دارند مردم رو سرگردان کردند

    • ناشناس

      اخوی .Pe کل بازار بالا نیست و برای خیلی سهام پایین هم هست سهام با آینده خوب بخر کوچک یا بزرگ فرق نمیکنه ازلحاظ تکنیکال با دید میان مدت تا بهار سال آینده بازار صعودیه

  • ناشناس

    آقایان نصیرزاده و رضایتی کارشناسان خوبی هستند استدلال درستی دارند