کد مطلب: ۸۱۰۷۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال نماد دی / پتانسیل بالای صعود سهام بانک دی

تحلیل تکنیکال نماد دی / پتانسیل بالای صعود سهام بانک دی

بررسی چارت قیمت سهام بانک دی نشان می‌دهد، سهم با اصلاح شاخص کل، نتوانست به صعود خود ادامه دهد و حدود 28 درصد نزول کرد. حال اما تحلیل تکنیکال دی نشان می‌دهد، سهم در این روز‌ها برای صعود از پتانسیل بالایی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی چارت قیمتی سهام بانک دی در سه سال اخیر نشان می‌دهد، سهم پس از ریزش 85 درصدی که از مرداد 99 تا آذر سال گذشته به طول انجامید، توانست به فاز نزولی خود پایان دهد و یک رالی صعودی جدید را استارت بزند.

چارت دی

قیمت دی توانست طی این رالی صعودی تنها در پنج ماه، حدود 230 درصد افزایش یابد. گفتنی است شاخص کل در این مدت تنها 85 درصد رشد کرد. با وجود اینکه صعود شاخص کل نیز، رشدی شارپ محسوب می‌شد اما سهام بانک دی با این افزایش قیمت توانست از شاخص کل سبقت بگیرد.

خروج پول هوشمند از دی

حجم معاملات بانک دی

همانطور که در چارت مشخص است، دی پس از برخورد با مقاومت استاتیکی 196 تومان با افزایش عرضه از سوی پول‌های درشت روبه‌رو شد. چارت قیمت دی به خوبی نشان می‌دهد سهم، یک روز قبل از برخورد با این مقاومت استاتیکی حدود سه میلیارد و 695 میلیون برگه سهم حجم خورد و همین خروج پول از سهم سبب شد تا سهام بانک دی دیگر نتواند به صعود خود ادامه دهد.

چنگال بانک دی

رسم یک چنگال اندروز روی آخرین روند صعودی سهم نیز علت این خروج پول را برخورد سهم با سقف چنگال می‌داند. دی پس از برخورد با سقف چنگال نتوانست این چنگال صعودی را شکست دهد و شروع به اصلاح کرد. حال اما MLH نزدیک، می‌تواند از ادامه اصلاح سهم جلوگیری کند.

نشانه‌های تمایل دی به صعود

نکته مثبت دیگری که این چارت نشان می‌دهد، انطباق سطح حمایت استاتیکی 141 تومان و MLH نزدیک چنگال اندروز در پایان اردیبهشت امسال است. همین امر نشان می‌دهد، سهام بانک دی در این هفته برای اتمام اصلاح خود و صعود مجدد از پتانسیل بالایی برخوردار است.

سایه نسبتا بلند تشکیل شده در آخرین روز معاملاتی سهم نیز نشان‌دهنده تمایل دی برای شروع روند صعودی است.

به طور کلی می‌توان گفت، دی در صورت واکنش به سطح حمایت 141 تومان خود می‌تواند در دید میان‌مدت، ابتدا تا میدلاین چنگال سپس به سطح 196 تومان و در نهایت به سقف چنگال اندروز برسد.

همچنین از تارگت‌های بلندمدت دی نیز می‌توان به سطوح 275 و 387 تومان که سقف تاریخی سهم نیز است اشاره کرد. ذکر این نکته ضروریست که با وجود رکوردشکنی شاخص کل در ماه‌های اخیر، سهام بانک دی هنوز به سقف 99 نرسیده است.

از این رو می‌توان گفت، دی با وجود وضعیت اسفناک صورت‌های مالی خود، اما از لحاظ تکنیکال شرایط خوبی برای صعود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.