کد مطلب: ۷۳۴۵۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال وتجارت

تحلیل تکنیکال وتجارت

بازار امروز در حالی پایان یافت که «وتجارت» با رشد 1.32 درصدی قیمت 138 تومان را روی تابلو بورس اوراق بهادار نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار امروز در حالی پایان یافت که وتجارت با رشد 1.32 درصدی قیمت 138 تومان را روی تابلو بورس اوراق بهادار نشان داد.

بانک تجارت با ارزش بازاری حدود 30 هزار و 924 میلیارد تومان یکی از لیدرهای مهم گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری به حساب می‌آید.

در بورس امروز 123 میلیون و 495 هزار سهم وتجارت معامله شد که حدود 47 میلیون کمتر از میانگین حجم معملات ماهانه این سهم بوده است.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که ارزش این تعداد سهم نزدیک به 17 هزار و 59 میلیارد تومان است.

روند نزولی دو ساله وتجارت

بررسی نمودار قیمت وتجارت در دو سال اخیر نشان می‌دهد که این سهم پس از صعود بی‌سابقه حدود هزار درصدی در سال 98 در یک روند نزولی فرسایشی در حال نوسان است.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می‌شود این نزول از مرداد 99 تا کنون ادامه داشته که به موجب آن قیمت این سهم حدود 70 درصد کاهش یافته است.

خط روند نزولی رسم شده به واسطه چهار بار جلوگیری از رشد قیمت وتجارت از اعتبار بالایی برخوردار است.

در نتیجه سهم برای تغییر این روند و شروع رشد ناچار به شکست این خط روند قدرتمند است. سطح‌های مقاومتی پیش روی سهم برای شکست این خط روند محدوده 161 تومان است.

در گام‌های بعدی برای رشد بیشتر علاوه بر شکست این خط روند، شکست سدهای قیمتی 230 و 360 تومان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وتجارت

وضعیت اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال است. در واقع، این شاخص نسبی کندل‌های مثبت و منفی در بازه زمانی خود را مورد مقایسه قرار می‌دهد. نتیجه محاسبات این اندیکاتور عددی بین 0 تا 100 است.

وقتی RSI بالای عدد 70 قرار می‌گیرد، در اصطلاح در منطقه بیش خرید یا خریدهای افراطی قرار دارد و این‌گونه تعبیر می‌شود که معامله‌گران به منطقه اشباع خرید رسیده‌اند و ممکن است روند تغییر کند و زمانی که اندیکاتور زیر محدوده 30 قرار بگیرد وارد منطقه بیش فروش یا فروش احساسی می‌شویم که امکان تغییر روند وجود دارد.

این اندیکاتور با نشان دادن عدد 47 خبر از وضعیت متعادل در این سهم می‌دهد. همچنین هیچ گونه واگرایی‌ در این اندیکاتور مشاهده نمی‌شود. به این ترتیب وتجارت برای رشد نیازمند ورود پول و حمایت است تا سدهای قیمتی خود را از پیش رو بردارد.

برای مطالعه بیشتر به بخش کدال تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.