کد مطلب: ۷۲۵۲۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

کاهش عجیب تولید و عرضه دارو در مهرماه

کاهش عجیب تولید و عرضه دارو در مهرماه

بررسی گزارش‌های ماهانه شرکت‌های دارویی نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های این گروه تا 76 درصد کاهش تولید محصولات خود را در مهر ماه سال جاری ثبت کرده اند. همچنین شرکت «تولید و صادرات ریشمک» در مهر ماه 1401 هیچ کدام از محصولات تولیدی خود را در بازار عرضه نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار گزارش‌های تولید و فروش ماهانه شرکت‌های دارویی در سایت کدال ، شاهد کاهش تولید اکثر نمادهای این گروه بورسی بودیم. به نحوی که حتی برخی شرکت‌های این گروه تا 76 درصد کاهش تولید محصولات خود را در مهر ماه سال جاری ثبت کرده‌اند. همچنین شرکت «تولید و صادرات ریشمک» در مهرماه 1401 هیچ کدام از محصولات تولیدی خود را در بازار عرضه نکرده است. در این گزارش میزان تولید و فروش مهر و شهریور 1401 شرکت‌های دارویی فعال در بورس تهران مقایسه شده است.

تولید دارویی

دجابر

شرکت «داروسازی جابر ابن‌ حیان» در مهرماه سال جاری با افت 41 درصدی تولید محصولات خود توانست حدود 15 میلیون و 400 هزار واحد تولید کند. همچنین میزان فروش مهر این شرکت نیز در مقایسه با شهریور همین سال نزدیک به 57 درصد کاهش داشته است.

دیران

گزارش تولید و فروش «ایران دارو» در مهر سال جاری افت 8 درصدی تولیدات این شرکت را نشان می‌دهد. گفتنی است فروش این شرکت در این ماه با کاهش 26 درصدی حدود 47 میلیون واحد را ثبت شده است.

دکوثر

«داروسازی کوثر» نیز در این ماه شاهد کاهش بیش از 40 درصدی تولیدات خود بوده است. به نحوی که این شرکت در مهر امسال تنها 37 میلیون واحد از محصولات خود را تولید کرده است. فروش این شرکت نیز با افت 18 درصدی 41 میلیون واحد را نشان می‌دهد.

ریشمک

«تولید و صادرات ریشمک» دیگر شرکت دارویی است که عملکرد عجیبی در مهر ماه سال جاری داشته است. به طوری که این شرکت در مهر امسال هیچ یک از محصولات تولیدی خود را به فروش نرسانده است. تولیدات این شرکت نیز در این ماه 12 درصد نسبت به شهریور امسال کاهش داشته است.

دالبر

«البرزدارو» هم مانند دیگر هم‌گروهی‌های خود با کاهش تولید محصولات خود روبه‌رو شده است. البته میزان این کاهش همانند دیگر شرکت‌های این گروه نیست و تنها 2 درصد تولید این محصول نسبت به شهریور کاهش داشته است.

دتماد

مقایسه میزان تولیدات شرکت «تولید مواد اولیه‌ داروپخش‌» در دو ماه گذشته خبر از کاهش 73 درصدی تولیدات این شرکت می‌دهد. از این رو دتماد در مهر سال جاری توانست تنها 764 هزار کیلوگرم از محصولات خود را تولید کند.

دشیمی

شرکت «شیمی دارویی داروپخش» نیز در مهر سال 1401 تنها 37 هزار کیلوگرم از محصولات خود را تولید کرد. در نتیجه تولیدات این شرکت نیز کاهش 33 درصدی را تجربه کرده است.

دسانکو

«داروسازی سبحان انکولوژی» نیز با افت 23 درصدی تولیدات خود مواجه شده است. گفتنی است میزان فروش این شرکت با کاهش 11 درصدی در مهر سال جاری به 821 هزار واحد رسیده است.

دزهراوی

«داروسازی زهراوی» نیز دیگر شرکت گروه دارویی است که در مهر سال 1401 کاهش تولید داشته است. به طوری که گزارش ماهانه این شرکت در مهرماه امسال خبر از تولید 38 میلیون عددی محصولات تولیدی دزهراوی می‌دهد. این عدد در مقایسه با شهریور امسال حدود 17 درصد کاهش داشته است.

درهآور

تولیدات شرکت «دارویی ره‌آورد تامین» در مهر 1401 کاهش 29 درصدی را به خود دیده است. گفتنی است این شرکت در مهر سال جاری توانست تنها 65 هزار کیلوگرم از محصولات خود را تولید کند.

دارو

«کارخانجات داروپخش» یکی دیگر از شرکت‌های دارویی است که در مهرماه کاهش تولید داشته است. از این رو تولیدات این شرکت در این ماه با افت 11 درصدی 263 میلیون عدد ثبت شد.

ددام

«داروسازی زاگرس فارم پارس» یکی از شرکت های این گروه است که در مهر ماه عملکرد فاجعه‌باری را از خود نشان داد. به طوری که تولید محصولات این شرکت با کاهش عجیب 76 درصدی روبه‌رو شد. از این رو ددام در مهر امسال تنها 43 هزار بطری از محصولات خود تولید کرد.

دپارس

شرکت «پارس‌دارو» در مهر سال 1401 توانست 198 میلیون واحد از محصولات خود را تولید کند. این عدد در مقایسه با تولیدات شهریور این شرکت 14 درصد کاهش داشته است. همچنین فروش این شرکت نیز در این ماه کاهش حدود 9 درصدی را تجربه کرده است.

بیوتیک

«آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران» آخرین شرکت بررسی‌شده از گروه محصولات دارویی است. این شرکت در مهر امسال با کاهش عجیب 48 درصدی تولیدات خود یکی از بدترین کارنامه‌های تولیدی این گروه را ثبت کرده است. به طوری که بیوتیک در مهر امسال تنها 55 هزار کیلوگرم از محصولات خود را تولید کرده است.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.