کد مطلب: ۷۲۴۶۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نمادهای غذایی

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نمادهای غذایی

بررسی صورت‌های مالی نمادهای غذایی نشان می‌دهد که تنها یک شرکت از این گروه در نیمه امسال زیان‌ده بوده است. علاوه بر آن شرکت لبنیات کالبر در این دوره توانست زیان دوره مشابه سال گذشته خود را جبران و در این دوره به سود برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های گروه غذایی بورس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چه عملکردی از خود نشان دادند؟

با بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه منتهی به شهریور نماد‌های گروه غذایی می‌توان گفت که نمادهای این صنعت بورسی، کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشتند. به نحوی که تنها یک شرکت از این گروه در نیمه امسال زیان‌ده بوده است. همچنین شرکت لبنیات کالبر در حالی که در نیمه نخست سال 1400 زیان‌ده بود، در این دوره توانست زیان خود را جبران و سود قابل قبولی شناسایی کند.

جدول گروه غذایی

غصینو

شرکت «صنعتی مینو» در 6 ماهه نخست سال جاری موفق شد با جهش 337 درصدی سودسازی خود این عدد را از 118 میلیارد تومان در دوره مشابه قبل، به 517 میلیارد تومان برساند. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 51 تومان سود ساخت.

غسالم

شرکت «سالمین» نیز دیگر سهم گروه غذایی است که نیمه ابتدایی امسال توانست سودسازی خوبی داشته باشد. از این رو سود خالص غسالم در این دوره از 39 میلیارد تومان به 138 میلیارد تومان رسیده است. همچنین EPS این شرکت نیز در این دوره 30 تومان ثبت شد.

غمینو

سود شرکت «صنایع غذایی مینو شرق» در نیمه نخست سال جاری با افزایش 218 درصدی به 102 میلیارد تومان رسید. از طرفی این شرکت در این دوره توانست به ازای هر سهم 68 تومان سود محقق کند.

غگلستا

شرکت «پاستوریزه پگاه گلستان» در 6 ماهه ابتدایی سال 1401 توانست با رشد 168 درصدی سودسازی خود، این عدد را به 48 میلیارد تومان برساند. EPS این شرکت نیز در این دوره 92 تومان ثبت شده است.

غاذر

«کشت و صنعت پیاذر» دیگر شرکت گروه غذایی است که در این دوره توانست رشد سودسازی داشته باشد. از این رو سود خالص این شرکت در نیمه نخست امسال معادل 12 میلیارد و 846 میلیون تومان ثبت شده است. همچنین شرکت در این دوره به ازای هر سهم 80 تومان سود محقق کرده است.

خودکفا

شرکت «اقتصادی و خودکفایی آزادگان» در این دوره نتوانست عملکرد خوبی ثبت کند. به طوری که زیان این شرکت در این دوره از 107 میلیارد تومان به 134 میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 18 تومان زیان شناسایی کرد.

وبشهر

«توسعه صنایع بهشهر» در نیمه نخست امسال حدود 225 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. EPS این شرکت نیز در این دوره 15 تومان ثبت شده است.

غشهداب

«کشت و صنعت شهداب ناب خراسان» در این دوره با افت 19 درصدی سودسازی خود مواجه شد. به طوری که سود خالص این شرکت در این دوره از 48 میلیارد و 100 میلیون تومان در دوره مشابه سال قبل، به 38 میلیارد و 996 میلیون تومان رسید. EPS این شرکت نیز در این دوره 8 تومان ثبت شده است.

غشهد

«شهد ایران» دیگر شرکت غذایی است که در 6 ماهه ابتدایی امسال با افت سودسازی مواجه شده است. از این رو شهد ایران در این دوره سود 8 میلیارد و 503 میلیون تومانی ثبت کرده است. همچنین این شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری 10 تومان سود شناسایی کرده است.

غالبر

شرکت «لبنیات کالبر» در این دوره علاوه بر اینکه زیان خود را جبران کرد بلکه سود 7 میلیارد و 835 میلیون تومانی شناسایی کرد. EPS این شرکت نیز در این دوره 17 تومان ثبت شده است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.